• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Firefox gestoord?

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.594
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geheel onverwachts weigerde Thunderbird e-mail berichten te ontvangen. Via webmail weet ik dat er wel nieuwe berichten zijn. Kan gebeuren zou je zeggen, maar het merkwaardige is dat het plaatsvond op twee computers op het zelfde moment, Geen enkel e-mail account ontvangt meer berichten, zenden lukt wel. Dit (wat ik vermoed) omdat hiervoor geen wachtwoord nodig is.

Goed, het is ingesteld als IMAP, dus gaan er geen berichten verloren. En daarom gewoon op één computer het hele programma verwijderd en daarna (de nieuwste versie) opnieuw geïnstalleerd. Helaas werd dat geweigerd met de boodschap dat er een fout zit in de opgegeven gebruikersnaam of password. Honderd procent zeker dat dit wel correct opgegeven werd. Kortom, wat kan hier aan de hand zijn? En dat op twee systemen die totaal niets met elkaar hebben hebben te maken. Is het misschien bekend dat er iets aan de hand is bij Firefox waardoor dit van tijdelijke aard is?

Oh ja,
Zonder wachtwoord opgeven lukt een of meer accounts maken wel, maar daar schiet ik natuurlijk niets op.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.523
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als het op twee PC's gelijktijdig mis gaat, zou ik niet gaan herinstalleren, maar gewoon wachten. Eigenlijk ook als het op 1 PC mis gaat. Als je zelf niet met de settings bezig geweest bent, zal het probleem buitenshuis liggen.

Foutmeldingen zijn niet altijd correct. Misschien kan hij geen verbinding maken en krijg je een standaard foutmelding over wachtwoorden/gebruikersnamen.
 
Topicstarter
Topicstarter
J. de Boer

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.594
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Was mijn idee ook. Maar ik plaatste deze vraag mede om te vernemen of dit bij meer gebruikers optreedt en/of vaker gebeurt.
 
Topicstarter
Topicstarter
J. de Boer

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.594
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Opgelost. Maar ter lering ende vermaeck:
Het ging niet vanzelf over, wat ik eerlijk gezegd ook niet had verwacht
Ik verwijderde simpel het hele programma en installeerde het opnieuw. Alleen in plaats van een "maagdelijk" venster verscheen een niet te verwijderen restant van een pas verwijderde e-mail account op beide PC's. En juist dat account realiseerde ik me toen pas stond geïnstalleerd als standaard account. En daardoor kwam het restant steeds na her-installeren hardnekkig terug.

Op zich zou dat nog niet een ptobleem moeten zijn, maar elke poging tot nieuw toevoegen van een mail account mislukte. Ook met het oorspronkelijke standaard account.

Welnu, was mijn redenering, dat "restant" staat ergens opgeslagen. Dus zocht ik de locatie op waar Thunderbird alle backup-bestanden had opgeslagen: C:\Users\Eigenaar\AppData\Roaming\Thunderbird. Met het verwijderen van die map Thunderbird was het "Eurekeka hij doet het weer".
 
Laatst bewerkt:

MindWarp

Product Tester
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
385
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Na de update naar 78.5 had ik hier ook met het feit te maken dat er geen mail via Thunderbird binnen kwam (IMAP)..

Windows Mail en de mail app op mn telefoon deden het wel nog steeds. Na een dag of 6 á 7 vond ik op internet uit dat ESET wel eens de boosdoener kon zijn. En jawel hoor nadat ik de help pagina gevolgd had liep alles weer door in Thunderbird..

Via ESET zoeken op Thunderbird 78.5 SSL/TLS protocol.