Film1 in rekening gebracht terwijl andere abonnee's alle 4 kanalen gratis ontvangen.

HP Deskjet

Forum Gebruiker
Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
@Anne-Ziggo

Graag opheldering van Ziggo.

Op 17 maart 2020 werd aangekondigd dat Film1, alle 4 zenders, voor Ziggo abonnee's opengegooid zou worden. Gratis dus. Waarom is Film1 vanaf 17-3-2020 bij mij nog in rekening gebracht? Ik wil dat ik geld terug zie voor de periode vanaf 17-3-2020 tot het einde van deze Covid-19 actie. Ik vindt het ongerechtvaardigd dat ik voor Film1 moet betalen, terwijll alle andere Ziggo abonnee's gratis toegang naar alle Film1 kanalen krijgen.

Waarom wordt sinds 17-3-2020 Film1 bij mij nog in rekening gebracht? Dit vind ik onacceptabel en ongerechtvaardigd van Ziggo.
 
Je kunt zelf Film1 opzeggen bij Ziggo. En dan heb je inderdaad nog de kanalen, net als de anderen nu in deze uitzondering. Dat ze dit niet automatisch doen lijkt me nogal logisch, en prima.

Enne...ik had een heel klein beetje hoop dat in tijden van crisis mensen wat minder egoïstisch zouden zijn.

Nou, nee hoor. Lekker dan. Ziggo op deze manier lastig hier vallen omdat het allemaal zo oneerlijk is. Je kunt gewoon zelf via de site of chat film1 beëindigen. Doen ze vast ook per direct als je het lief vraagt.

In plaats van op deze manier hier klagen. "onacceptabel". Ga je bij de supermarkt ook klagen dat ze kinderen een stukje worst geven (nouja, normaal dan...) en jij niks krijgt? Kan zo nog 10 voorbeelden geven. Denk niet dat bedrijven nog langer extraatjes gaan doen als meer mensen zo reageren. Niet gewoon praktisch denken, nee gelijk in de klaagmodus.... Zucht.

Dat je hier iets mee wil...prima. Maar de manier waarop, die vind ik nu weer onacceptabel.
 
@elvagabundo Wat een vreemd bericht. Waarom zou ik Film1 op moeten zeggen? En waarom zou ik voor de zenders moeten betalen terwijl tegelijkertijd anderen dat niet hoeven te doen? En wat de kinderachtige opmerking "ik had een heel klein beetje hoop dat in tijden van crisis mensen wat minder egoïstisch zouden zijn" betreft, misschien ben ik al mijn baan kwijt door dit virus of is dat niet genoeg voor jou met je pseudo moralistische 'minder egoïstisch' kletspraat en domme voorbeelden?

Ik vraag alleen naar een correctie op mijn rekening. Film1 is op dit moment voor iedereen gratis, inclusief al bestaande abonnee's. Het lijkt mij voor Ziggo niet moeilijk dit te regelen.
 
Laatst bewerkt:
"Ik heb de extra zenders al. Krijg ik dan iets anders?

Om het thuisblijven tijdens deze uitzonderlijke periode wat aangenamer te maken hebben we voor zoveel mogelijk klanten iets willen doen. Helaas kan het dan voorkomen dat klanten dit al in hun huidige abonnement hebben. Daarom hebben we gekozen voor een breed aanbod films, kidszenders en cabaret zodat we voor zoveel mogelijk klanten iets extra’s hebben.


Ze hebben wat kinderzenders aangezet, film1 zenders, Fit & home, en wat extra dingen op kanaal 13.

En ja, als je een van die dingen al had... is het dus jammer voor je. Ze zetten iets extra's aan voor wie dat nog niet heeft .De rest heeft dus even 'pech' dat ze die kanalen al hadden. Ze zeggen nergens: bestaande abonnee's van film1 of de kinderzenders krijgen geld terug.

En ja, sorry maar ik ik vind het onredelijk daarover te klagen. Als mensen een storing hebben gehad lees ik ook wel eens dat mensen een maandje een extra zender krijgen. Ga je dan ook geld terug eisen omdat jij er voor betaalt? Ik snap ergens dat het oneerlijk kan overkomen, anderen krijgen het gratis en ik betaal. Maar toch niet in deze situatie... En dan heb je praktische opties om het op te zeggen. Of je denkt...ach, mooi voor die anderen, ik krijg ook wel weer een keer een voordeeltje. Dat laatste zou ik doen. Maar mensen zijn verschillend, wil je er ook niet op aanvallen of zo. Wel delen hoe ik er over denk. Want ik werd er wel even boos van dit te lezen als ik eerlijk ben.

Ook omdat als we nu allemaal gaan klagen bij bedrijven ( die nu eens iets extra's doen voor (een deel van) hun klanten zonder dat er vanalles achter zit!), het snel over is met dit soort acties. Die voor veel mensen een leuk voordeeltje bieden. Goed bedacht, vond ik, omdat mensen nu eenmaal meer thuis zitten. Voor jou in het geval van Film1 niet, maar dan heb je nog altijd die andere extraatjes.
 
"Ik heb de extra zenders al. Krijg ik dan iets anders?

Om het thuisblijven tijdens deze uitzonderlijke periode wat aangenamer te maken hebben we voor zoveel mogelijk klanten iets willen doen. Helaas kan het dan voorkomen dat klanten dit al in hun huidige abonnement hebben. Daarom hebben we gekozen voor een breed aanbod films, kidszenders en cabaret zodat we voor zoveel mogelijk klanten iets extra’s hebben.

Dit is nooit aan mijn als bestaande klant gecommuniceerd, niet via E-mail en niet via andere kanalen. Het makkelijkste is dus Film1 helemaal opzeggen tot mensen weer ervoor moeten betalen.
 
Ben er ook niet zo fan als mensen als haantje de voorste hun Fox voetbal opzeggen, dit is net zoiets. Maar hee, moet iedereen zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
Dit is nooit aan mijn als bestaande klant gecommuniceerd, niet via E-mail en niet via andere kanalen. Het makkelijkste is dus Film1 helemaal opzeggen tot mensen weer ervoor moeten betalen.
Ik heb zowel op 19 maart als op 3 april een email van Ziggo hierover ontvangen met daarin een link naar, uiteindelijk, de tekst van elvagabundo. Die email is gestuurd naar het emailadres van mijn ziggo account (in mijn geval [email protected] die ik laat forwarden naar het adres dat ik wel actief gebruik).
Het lijkt mij dat die mail naar alle Ziggo klanten gestuurd is. Als jij hem niet ontvangen hebt lees je mogelijk de mail van je ziggo account niet of heb je je ooit afgemeld voor dit soort mails.
Het is hier https://ziggoforum.nl/topics/film1-gratis-tot-6-april.93443/ ooit uitgebreid bediscussieerd overigens.
 
Ik heb mijn E-mail account gecontroleerd. Ik heb geen E-mails hierover ontvangen. Wel mails i.v.m. het uitstellen van onderhoudswerkzaamheden. Alle E-mails die naar mijn chello/ upcmail mail account gestuurd worden, worden automatisch naar mijn hoofd E-mail account doorgestuurd.
 
Terug
Bovenaan