• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Film 1 stopt lineair


wappie

Product Tester
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
852
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Slap gelul natuurlijk. Film1 krijg je al geruime tijd al helemaal niet meer gratis.
In eerste instantie nog wel; als z.g. verkapt welkomst geschenk.
Maar in de tussentijd betaal je voor het oude "power" pakket (zogenaamd als prijs harmonisatie) al net zoveel (€ 64,50 p.m.)
als het huidige Complete - alles in één pakket.

Maar wat zijn dan de verschillen:
* Bij het oude Power pakket, kreeg je dus zogenaamd Film1 (als extra / welkomst geschenk) in je pakket.
Maar dan heb je qua internet snelheid maar een snelheid van maximaal 100 Mb/s down en 10 Mb/s UP.
* En in het huidige Complete pakket heb je nu al een internet snelheid van 250 Mb/s down en 25 Mb/down
* En voor de rest zijn beide (incl. de prijs) dus geheel gelijk aan elkaar.

En als je de huidige (nieuwe) pakketen onderling vergelijkt qua prijsstelling dan zie je dat de hoogte van de internet
snelheid het meest prijs bepalend is. Dus met andere woorden...
De film1 in de oude pakketten kun je volledig inderdaad wegschrijven door de lagere internet snelheid ten opzichten van
het huidige pakket. Dus het abonnement - Film1 - betaal je via een omweg dan toch gewoon zelf...
En als dit extra TV/Film aanbod dus vervalt, dan moet daar met goed fatsoen wat vergelijkbaars tegenover staan.

Ben inderdaad dan ook erg benieuwd wat Ziggo zijn oude klanten met film1 als compensatie gaat aandragen.
Ik heb ook het voormalige Power abonnement met gratis Film1. Ik ben zonder prijsverhoging mee gegaan qua snelheid internet. Ik betaal nu (tv standaard met een Horizon mediabox, 250/50 internet, Film1 en Movies en Series en bellen standaard.) €64,50 per maand. Dit abonnement loopt al sinds April 2013.
 

Rinie@UPC

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2019
Berichten
19
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@ Rinie: ik heb ook het oude Power incl. 'gratis' Film1. Ik betaal 76,50/maand en heb 250/25 Mb/s en Movies en Series XL. Voor datzelfde bedrag kan je inderdaad ook Complete nemen. Dan heb je dezelfde internetsnelheid en als optie neem je dan Movies en Series XL. Dan betaal je 76,45 per maand. Maar dan heb je geen Film1. Voor mij voelt het nu met het oude Power dus toch wel alsof ik Film1 'gratis' heb.
@mokum64 @wappie @rob1954 @MindWarp
Ja dat klopt inderdaad wat jij hier siteert.
Maar dat is niet altijd het geval geweest bij de oude klanten met een power of power max abbo.
Ziggo ziet namelijk na alle abbo wijzigingen en onderlinge verschillen en mede door de jongste fusie zelf
de eigen bomen niet meer door het bos.
Het enige wat ze wel snel voor elkaar hadden was de abonnements prijs harmonisatie.
Dus de prijzen zijn wel voor het eigen gemak allemaal aan de huidige pakket prijsindex aangepast.

En waarom de ene (ex UPC) klant wel standaard is meegelift qua internet snelheid en de andere klant
niet? Daar was volgens de medewerker van de afdeling geschillen (of hij wilde / mocht dit niet vertellen)
ook geen echt sluitende verklaring voorhanden.

Dus ondergetekende en een hoop klanten met mij, hebben dus blijkbaar niet de snelheids verhoging
standaard mee gekregen. Ik persoonlijk ben al vanaf het begin op 100/10 blijven staan.
Ik had hierover na de laatste snelheidsverhoging weer een belletje met de helpdesk gewaagd en die
wist mij inderdaad te vertellen dat er nog veel onderlinge verschillen bestaan maar dat ze dit niet
groepsgewijs of individueel willen oplossen. En op mijn vraag; Of het dan mogelijk is om dan zelf om
te schakelen naar een z.g. nieuw pakket met het behoud van mijn huidige & gratis Film1 ?
Werd mij nadrukkelijk gesteld dat in mijn huidige power pakket (sinds de verkoop van UPC / Film1
aan Sony) het aanbod van Film1 in mijn pakket gewoon voor hun intern wel de nominale waarden vertegenwoordigd. Dus misschien is deze bewering daarom juist wel de aanleiding dat mijn internet
snelheid niet is mee verhoogd in de achterliggende periode.
En daarnaast mochten van de Sony corp. niet langer meer Film1 gratis aan een abonnement koppelen,
dus een nieuw abbo afsluiten met gratis Film1 behoord niet meer tot de mogelijkheid.
Dus met andere woorden, mocht Film1 dus stoppen, dan vertegenwoordigd Film1 in mijn geval (en dus
ook voor de andere klanten die niet zijn meegelift in de verhoging van de internet snelheid) "en in mijn
beleving" dus juist wel: het Film1 pakket een waarden waar je logischerwijs ook wat voor terug wilt zien
als het eenzijdig wordt opgeheven.
 
Laatst bewerkt:

Rinie@UPC

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2019
Berichten
19
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb inmiddels mail contact gehad met een medewerker van Ziggo en in deze mail wist Ziggo mij te
vertellen dat Film1 tot nader order gewoon verder gaat. Ze gaan individueel per klant en met de klant
bekijken wat de beste oplossing is mocht Film1 toch verdwijnen. Wat dat betreft ben ik vooralsnog
gerustgesteld.
We kijken verder mocht Sony toch besluiten te stoppen met Film1. Ziggo gaat dus niet zo maar geheel
enkelzijdig en zonder klant oplossing stoppen met de doorgifte van Film1 in welke vorm dan ook.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Dat zou dus ook mijn verhaal en bewering onderschrijven, mede na wat mij door een Ziggo medewerker
per telefoon is medegedeeld.
Ziggo zit gewoon met de recente fusie erfenis en daarbij te veel (regionale) pakket verschillen (ook door
eerdere overnames en bijbehorende afspraken) in hun maag.
Dat betekend niet dat ik meteen op voorhand nu gerust ben gesteld op een goede afloop voor de klant.
Want het zal er veelal op uitdraaien dat de monopolist zal stellen: Dit had u, maar dat vervalt voor u...
En dan kunnen wij u vervolgens het volgende standaard (X) pakket aanbieden voor een standaard (Y) prijs.
En dan heel misschien nog als compensatie 3 maanden korting op de nieuwe pakket prijs.
Maar daar krijg je als klant natuurlijk geen uitgebreide filmzender of de huidige vertegenwoordigde waarde
van € 14,95 p.m. niet voor terug.

En dat neemt alsnog niet weg, dat mocht Film1 toch doorgaan met uitzenden na 1 Augustus 2019 dat
er nog steeds aanzienlijke verschillen blijven bestaan tussen de oude pakketten en het huidige totaal
aanbod, daar waar echter de abonnementsprijs intussen al wel aan elkaar is aangepast.
Daar zal dan toch ook een keer eerlijk naar gekeken moeten worden. En wat je in het verleden gratis hebt
verworven dan ook netjes per individu blijft bestaan maar dat ook verder wel alle pakket samenstellingen
landelijk een keer worden rechtgetrokken!!!
Echter... voorlopig wacht ik het dan wel weer even af tot Sony definitief een besluit heeft genomen.
 
Laatst bewerkt:

Rinie@UPC

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2019
Berichten
19
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Met het eens met de vorige posters, compensatie vragen is onzin. Dan zou het eerder zo moeten zijn dat Ziggo compensatie (=korting) zou moeten geven aan alle abonnee’s die het Movies en Series XL hebben, waar in de afgelopen jaren nogal wat zenders zijn verdwenen, die o n d e r d e e l waren van dit pakket. Daar zou compensatie op zijn plaats zijn, of prijsverlaging van het pakket.
Hahaha, zoals ik al aangaf, veel verschillende belangen / pakketten / regio's. En een ieder kraakt een andere
stelling af maar kijkt wel in een tunnel visie naar zijn eigen situatie. En voor een ieder is wat te zeggen.
Maar het eind van het verhaal.
De prijzen worden wel elk jaar geindexeerd maar de klant wordt er in de meeste gevallen (opzettelijk of door overmacht - en een enkele uitzondering daargelaten) er in de regel vaak niet veel beter van.