Fan in horizonbox

mehage

Forum Gebruiker
Berichten
6
@Webcare Ziggo
Vandaag even contact gehad met de VodafoneZiggo "klantenservice", omdat de fan in mijn Horizonbox heel erg luid en irritant begint te zoemen.

Ik kan zo'n nieuwe Next box krijgen, maar dan moet ik wel een ander abonnement nemen, het Alles-in-1 Complete pakket. (let wel, dat abonnement heb ik al).

Zodra ik vermeld dat ik dat abonnement al heb, krijg ik te horen dat er ook nog eenmalige activatiekosten (€19.95) betaald moeten worden, en dat er nieuwe voorwaarden aan vast zitten.

Het feit dat ik al meer dan 30 jaar klant ben bij Casema, Ziggo en nu VodafoneZiggo, speelt hierin geen enkele rol van betekenis.

Aanbiedingen gelden kennelijk alleen voor nieuwe klanten. De enige aanbieding die bestaande klanten krijgen is een jaarlijks hogere maandnota.

Dus, uiteindelijk maar gekozen voor vervanging door een nieuwe, identieke, inmiddels sterk verouderde Horizonbox. En daarna even een klacht indienen omtrent deze vorm van klant vriendelijkheid/tevredenheid/binding/retentie.

Echt, VodafoneZiggo, nu begrijp ik wel waarom klanten bij bosjes naar andere providers gaan. Loyaliteit wordt bij jullie niet beloond. Hier valt iets te leren.
 
Op zich is er toch niets mis met dit aanbod? Voor € 19,95 kun je de nieuwste decoder krijgen. Wat is het probleem?
Wil je dat niet, dan blijf je met de oude decoder zitten, die het ook nog prima doet, alleen wat langzamer en geen 4k.
 
Er is heel veel mis met dit “aanbod” en je reactie. Waarom zou ik als reeds bestaande klant “eenmalige activatiekosten” moeten betalen? Ik ben toch al een geactiveerde klant? Als je nu hetzelfde abonnement dit ik heb (alles in 1 complete) afsluit bij Ziggo, dan krijg je die nieuwe box, maar als bestaande klant moet je er nog even extra voor betalen.
Problemen:
- klantvriendelijkheid: 0
- klanttevredenheid: 0
- klantbinding: 0
- klantretentie: als ik een vergelijkbaar alternatief had, dan was ik als klant al lang weg
 
Vind het toch wel erg zuinigjes en weinig klantbindend; als zij mij bijvoorbeeld voorgesteld hadden om te ruilen met de Next box ipv een desastreuse update van de xlhorizon box door mijn strot te willen duwen, was ik ms ook nog bij Ziggo gebleven, maar ja ...
idd zoals eerder gesteld Ziggo lijkt een doodswens te hebben, van mij mogen ze ...
 
Laatst bewerkt:
@René : Het probleem is dat nieuwe klanten geen activatiekosten betalen en ook nog eens 4 maand korting op het abonnement krijgen. (Zie de aanbieding aan nieuwe klanten van vandaag)

Schermafbeelding 2021-10-04 om 19.31.44.png


Maar trouwe klanten worden blijkbaar gezien als melkkoe.
 
Ja dat snap ik, die korting wil ik ook als bestaande klant. Sterker nog, ik denk dat iedereen dat wel wil!
Maar ja, dat is natuurlijk niet echt een goed verdien model voor een commercieel bedrijf ;)
 
nee, je bestaande klanten achterstellen bij de nieuwe potentiele klanten, dat is een puik verdienmodel!
Het past wel bij een commerciële doodswens.
 
Maar ja, dat is natuurlijk niet echt een goed verdien model voor een commercieel bedrijf ;)
Dat weet ik niet. Als je vaste klanten juist een korting geeft, is dat een goede reden om klant te blijven.
Bij mijn werk krijgen de vaste klanten ook meer voordeeltjes dan sporadische klanten. (trefwoord: klantenbinding)
 
Dat is ook zeker waar, mijn energie leverancier geeft ook een bepaald percentage korting aan vaste klanten. Hoe langer je er zit, hoe meer korting. Maarja, die korting moet ook weer ergens vandaan komen, uiteindelijk wordt het toch weer doorberekend en verwerkt in het abonnementsgeld.
Schijnbaar ziet Ziggo de noodzaak niet om iets te doen voor vaste klanten. Ik vermoed omdat er uiteindelijk te weinig mensen de daad bij het woord voegen en toch maar blijven zitten. Als de uitstroom nou echt hoog zou zijn vanwege deze reden dan moeten ze er wel iets mee.
 
Even mijn ervaring met Ziggo. Heb al redelijk veel contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Wordt altijd vriendelijk geholpen (maar ik blijf zelf ook vriendelijk, dat werkt echt beter). Na afloop van het klantcontact krijg je een enquête. Vul die eens in. Er wordt namelijk wel iets mee gedaan. Zo ben ik deze zomer terug gebeld naar aanleiding van deze enquêtes. Zij vroegen mij of ik tevreden was en of ze iets voor me konden doen. Ik had een paar maanden daarvoor Wifi boosters via Ziggo 'geleend' voor 2,50 per maand, terwijl nieuwe abonnees deze gratis krijgen. Resultaat: dan doen we dat voor U als trouwe klant toch ook. En daarna werden ook mijn 3 Vodafone abonnementen bekeken. Resultaat: betere abonnementen met 5G, 10 maal zoveel data voor 2,50 minder per maand, ook als trouwe klant. Voor trouwe klanten doen ze dus echt wel wat (of misschien ben ik een uitzondering).
 
Terug
Bovenaan