• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Fair Use Policy UPC Internet – April 2013


Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
1.043
@All,

We willen graag dat alle abonnees optimaal en ongestoord gebruik kunnen maken van onze internetdiensten. Omdat excessief en/of oneigenlijk gebruik gebruik van internet kan leiden tot overbelasting van het netwerk en hinder kan veroorzaken voor andere gebruikers, wordt er een Fair Use Policy ingesteld. De ‘Fair Use Policy Internet’ geldt voor klanten die vanaf 3 april een nieuw internetabonnement nemen, hun huidige abonnement wijzigen of verlengen.

Volgens de richtlijnen van deze Fair Use Policy kunnen we maatregelen nemen bij excessief en/of oneigenlijk gebruik. Het grootste gedeelte van onze klanten zal hier niets van merken. Klanten met een excessief verbruik zorgen voor een hoge capaciteitsbelasting op ons netwerk. We willen voorkomen dat klanten hinder ondervinden van veelverbruikers. Een Fair Use Policy is geen datalimiet. We hebben geen datalimiet op onze internetabonnement. Bijna alle andere grote providers maken al gebruik van een Fair Use Policy, UPC is 1 van de weinigen die dit nog niet doet. Vanaf vandaag gaat dat veranderen. In het kader van transparantie plaatsen we de Fair Use Policy ook op Chelloo.nl.

Hieronder de Fair Use Policy:

Fair Use Policy UPC Internet – April 2013

Deze Fair Use Policy UPC Internet is erop gericht een zo groot mogelijke groep van haar klanten optimaal te laten genieten en ongestoord gebruik te laten maken van de internetdiensten van UPC, volgens normaal consumentengebruik. Om dit mogelijk te kunnen maken zijn er situaties denkbaar waarbij ingrijpen noodzakelijk is.

In deze Fair Use Policy UPC Internet geeft UPC de richtlijnen waarlangs zij eventuele maatregelen zal nemen. Ook daarbij hanteert UPC de regel: als het niet hoeft, neemt zij de maatregel niet. Deze Fair Use Policy UPC Internet geldt voor de internetabonnementen die worden aangegaan, verlengd of gewijzigd vanaf 3 april 2013.


Excessief en/of Oneigenlijk Gebruik en Overlast

Om excessief en/of oneigenlijk gebruik van de internetdiensten en overlast voor andere gebruikers te voorkomen heeft UPC het recht nadere maatregelen te treffen, zoals (i) eventueel met terugwerkende kracht vanaf het moment van melding additionele vergoeding in rekening te brengen, (ii) het abonnement (tijdelijk) te wijzigen naar een lagere snelheid, en (iii) eventuele andere wettelijk toegestane maatregelen.

Van excessief en/of oneigenlijk gebruik en/of overlast is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, sprake wanneer:

1) Overmatig gebruik herhaaldelijk zorgt voor overbelasting van het UPC-netwerk en/of de systemen van UPC en/of hinder veroorzaakt voor andere gebruikers. UPC kan daarbij onderscheid maken tussen verkeer in de downstream- en de upstreamrichting.
2) U of een ander via uw internetdienst gebruik maakt van apparatuur waarbij de hoeveelheid te gebruiken verkeer wordt gemanipuleerd.
Indien UPC excessief en/of oneigenlijk en/of overlast constateert van of door uw internetdienst, zal UPC u hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Wanneer voorafgaande melding vanwege vereiste spoed niet mogelijk is, zal UPC u zo spoedig mogelijk informeren. UPC verwacht dat u na een waarschuwing het gebruik van uw dienst aanpast, zoals verzocht.

Algemeen

De beoordeling van de noodzaak tot ingrijpen op grond van deze Fair Use Policy UPC Internet en de eventueel te nemen maatregelen gebeurt uitsluitend door en naar eigen inzicht van UPC. UPC is niet aansprakelijk voor schade in verband met de op grond van deze Fair Use Policy UPC Internet getroffen maatregelen. Deze maatregelen laten onverlet de andere rechten die UPC heeft om geleden schade te verhalen of verdere schade te voorkomen.

Deze Fair Use Policy heeft geen betrekking op UPC Mobiel Internet.


Er staat ook een FAQ op de website:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1169

Edit 04-04-2013 18.33, FUP gewijzigd

We wilden met ‘5 keer meer dan gemiddeld’ duiden dat onze FUP alleen in zeer uitzonderlijke gevallen geldt.

We constateren nu dat juist deze formulering leidt tot onduidelijkheid. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. We hebben dus de FUP op dit punt aangepast. Ons uitgangspunt blijft wel hetzelfde: We willen ons netwerk voor alle klanten toegankelijk houden en in uitzonderlijke gevallen klanten kunnen wijzen op excessief dataverbruik en indien nodig maatregelen kunnen treffen.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
16.340
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Re: Fair Use Policy

Moet niet gekker worden, leuk 200mbit, maar upc zal upc niet zijn en de boel weer lekker zitten naaien.

Nog meer reden om glasvezel tenemen indien beschikbaar hier.

We leven gvd in 2013, netwerk uitbreiden zou ik zeggen en niet eerst hogere down/up geven en vervolgens zeggen maar je hebt nu fup voor dl/upl.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.811
Ziggo
Geen Producten
Dit is weer zo nietszeggend... Wat is het gemiddelde? Waarop wordt het gebaseerd? Ja, op het gemiddelde... Met andere woorden kan UPC altijd gaan klagen bij grootverbruikers? De één zal 3TB verbruiken (niet zo gek met een 120Mb/s-abonnement) en de ander zal met moeite 500GB verbruiken. Nu helemaal geen reden om dus over te stappen op een ander, sneller abonnement. Mooi bij het "oude" blijven, dan geldt er ook nog geen FUP.
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.558
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het zou UPC sieren als ze dan bekend maken wat die gemiddelden dan precies zijn.....

Ben wel blij dat ik dit lees voor ik een nieuw abonnement afsluit.
Zou bijna 200/20 nemen maar om dan na een maand of twee terug op ADSL snelheid gezet te worden, daar pas ik voor.

Dit lijkt mij een bijzonder slechte zaak voor UPC 8)
Ik kan uit 10+ glasvezelaanbieders kiezen, ik hou mijn opties open.
 

waterstof

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2003
Berichten
922
@Devil-Strike.net: boosheid kun je ook netjes uiten :)

Wij leven in moderne tijden en ik denk niet dat UPC snel aan de bel trekt. Ik denk niet dat zij van 100GB in de maand wakker liggen, zij bieden immers niet voor niets snelle abonnementen aan. In deze moderne tijden met diensten als dropbox, Playstation plus, steam, etc. zit je daar immers zo aan.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
16.340
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Precies ook voor mij dus geen overstap naar 200/20, mogen ze houden met hun fup zooi.

Zou dus lekker zijn dat als ik 3TB download /pm en de rest 1TB ik dus de sjaak ben, en dan dan met 200mbit.

Oftewel welkom bij upc in het jaar 2002.

@waterstof, hou me netjes, kan nog veel erger hoor, maar dat hou ik voor me :P
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.558
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het netwerk is dus NIET geschikt voor de hogere snelheden!
 

fred44nl

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
1.169
hiermee dekken ze zich in.
zorgen voor een antwoord, als er problemen zijn.
maar aangeven wat "normaal" is, zou wel netjes zijn.
maar dan moet je ook ergens kunnen zien wat jouw huidige verbruik is.
m.a.w. openheid is iets wat 2 kanten op werkt.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
16.340
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik denk dat zorg dan dat je netwerk oporde is voordat je nieuwe abbo's introduceert, en vooral als je al weet dat netwerk het niet aankan.