Extra horizonbox

harrydekkers

Forum Gebruiker
Berichten
12
Ben enkele jaren gebruiker van de horizon xl en extra horizonbox. Reeds enkele keren beide boxen vernieuwd door Ziggo monteur.
Na de kerst heeft de extra box het weer begeven , enorme warmtevorming en ratelend geluid van ventilator. Tevens geen connectie meer met de TV. ( aanduiding fabrieksinstellingen op tv.) Gisteren 7 Jan. monteur langs geweest alles nagemeten en deze extra box vervangen, Toen hij weg was, twee minuten later, nog eens geprobeerd aan te zetten en, je raad het, weer aanduiding fabrieksinstellingen. Direkt ziggo gebeld om monteur terug te sturen maar je snapt dat hiermee veel te veel gevraagd was. De medewerker aan helpdesk zou me er wel even doorheen helpen maar na elke vraag ging ik de wacht in en moest er navraag gedaan worden. Resultaat dus 0,0 Bij de vraag wanneer de monteur weer kon komen werd gezegd vlg week maandag en niet eerder. Irritatie ten top.
Ziggo heeft bij mij zijn slechte reputatie waar gemaak. Kortom iemand een oplossing voor dit probleem dat na het uitzetten telkens weer het menu fabrieksinstellingen komt en ik om weer beeld te krijgen hier telkens weer doorheen moet gaan.
ik overweeg sterk om naar een andere provider te gaan. Heeft iemand ervaringen met Telford of KPN?
 
Met de extra box heb ik ook wisselende ervaringen. Bij mij thuis heeft het altijd prima gewerkt.
Bij een familielid een vergelijkbaar verhaal zoals jij beschrijft.

Hoe heb je 'm trouwens aangesloten? Via coax, ethernet of wifi? Wellicht kun je eens proberen om een andere connectie te maken.
 
Ik heb zowel coax, directe kabel vanaf ziggo punt, alsook ethernet geprobeerd. WiFi heb ik niet geprobeerd, hier heb ik het idee dat dit nooit minder gevoelig is voor storingen dan vaste aansluitingen.
Ik heb het idee dat dit extra kastje extreem storingsgevoelig is en van inferieure kwaliteit.
Is bij je familieleden het probleem opgelost?
Heb bij ziggo ook aangedrongen op de nieuw box met extra box maar daar willen ze niet aan.
 
Het probleem is daar opgelost destijds door over te stappen naar Telfort. Daarna hebben ze nooit meer een probleem gehad met de extra decoder :)

De Next box lost een hoop problemen op, maar helaas alleen bij het duurste abonnement beschikbaar, dan nog niet eens als 2e box.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon te zot voor woorden dat Ziggo nog steeds geen 2e Next box levert en mensen met die brakke Horizon Extra opgescheept laat zitten.
 
Als je extra box blijft vragen om de fabrieksinstellingen dan is waarschijnlijk de software van de extra niet gelijk aan de XL. Wat je zou moeten doen is de extra via utp direct op de XL aansluiten en een front panel reset doen ( schakelaar achterop uit, weer aan en dan de stand-by knop voorop ingedrukt houden) hij zou nu moeten gaan updaten en de installatie opnieuw starten. Na installatie zou die het moeten blijven doen
 
Het is gewoon te zot voor woorden dat Ziggo nog steeds geen 2e Next box levert en mensen met die brakke Horizon Extra opgescheept laat zitten.

Het is zot dat Ziggo helemaal geen extra boxen meer levert en alle concurrenten dat wel kunnen. Dat kost ze gewoon direct klanten.
 
na veel heen en weer gebel, vanaf 8 uur in de ochtend eindelijk zover gekregen dat ipv vlg week, morgen een monteur komt. Ben benieuwd. Zal zeker de tip van drunki voorleggen.
 
Monteur is langsgeweest. Hij heeft het extra kastje opnieuw vervangen en de software van beide boxen op elkaar afgestemd. Het schijnt nu, na 2 monteur bezoeken en 2 nieuwe kastjes binnen een week, opgelost te zijn.
Ik ben benieuwd wanneer ik weer bij ziggo aan de bel moet trekken.
Bedankt allemaal voor jullie reacties
 
Terug
Bovenaan