• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ervaringen UPC Zakelijk


Martin E-EDID

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
262
Martin E-EDID zei:
Zo, dit oude draadje maar weer eens opgepakt. Ik ben hier op de zaak in Hilversum, na 10 jaar Priority Telecom, overgestapt op UPC zakelijk en bellen. Ik herken niets van de problemen met de configuratie van het modem. Ik heb ook 1 IP nummer en kan alles forwarden naar mijn beveiligingscamera en mijn FTP servertje. Het enige wat tegenviel is dat ik vanuit mijn eigen PC's niet via mijn Dyndns.org url op de eigen FTP server kan komen. Maar dat werkte met de vorige router ook niet!. (Thuis werkt zo'n zelfde configuratie wel).

Maar helaas heb ik toch ook GROTE problemen. En wel met het porteren van de 2 telefoonnummers. Het is een enorm probleem (blijkt) om de 2 telefoonnummers van de Priority-centrale naar de UPC-centrale te porteren. Dit is nu, na ruim 2 weken, nog niet gelukt. Ik prijs de hemel dat ik nog steeds kan bellen via Priority Telecom, hoewel het abo is opgezegd per 1 december.
Dat is dus eigenlijk het enige wat ik dmv van vele telefoontjes, zowel naar Priority Telecom als naar UPC heb kunnen bereiken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Welnu, na ruim 4 weken is het UPC nog niet gelukt om de telefoons te porteren. Ook bleek mij dat de opzegging dmv een antwoordformulier EN een brief, niet bij Priority Telecom (=UPC Business) bekend was.
Ik heb gisteren op verzoek van Priority Telecom een email verstuurd met daarin alle kopieen en daar heb ik nog geen antwoord op.

Maar het ergste is, en dat is voor mij onacceptabel, ik ben sinds gistermiddag telefonisch niet meer bereikbaar op mijn BEDRIJF.
Ik heb daarom nu besloten om ALLE produkten van UPC op te zeggen en heb daarom kontakt opgenomen met de afd. verkoop van UPC zakelijk wat me dat gaat kosten.

Ik wacht nog op bericht van KPN hoe snel ze me een telefoonlijn kunnen leveren.
Ik hoop dat ik mijn oude nummer weer terug kan krijgen.

Mijn oordeel over UPC zakelijk: WAARDELOOS. NIET AAN BEGINNEN!
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
15.867
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Gelijk heb je, als bedrijf zijnde moet je ten alle tijde berijkbaar zijn en dat schijnt bij upc zakelijk niet tekunnen.

Heb dit toen 10jaar terug ook gehad met dank aan upc, ze zouden me nummer die ik al 20jaar had ofzo porten naar upc maar omdat upc de ene fout naar andere toen maakte ben ik die nummer kwijt geraakt(ben er nogsteeds pissed over.
 

Martin E-EDID

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
262
Bij UPC is het zo dat telefonie een bijprodukt is, ze verdienen er niet aan en dientengevolge heeft het geen prioriteit. Hun core business is internet en digitale TV. Maar voor mij, de klant, is de telefoon priotiteit nr. 1. Dat moeten ze leren begrijpen.
Ik was ook nooit overgestapt als het niet door Priority Telecom zelf was aangeboden.
Het leek me wel makkelijk. 1 kastje ipv 3. Maar dan moet het wel werken.
En geduld heb ik genoeg gehad.

Even een update: Het is me intussen duidelijk dat het een technisch probleem betreft, was alleen niet met mij gecommuniceerd. Ik probeer ondertussen de portering weer terug te draaien. Daar heb ik tijd zat voor, want de telefoon is erg stil vandaag.
 

Martin E-EDID

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
262
Het is nu vrijdag en ik ben sinds maandag al niet meer op mijn bedrijf bereikbaar op mijn vaste nummer. Het is me nu wel duidelijk dat het geen technisch probleem is maar een actie van een medewerker van de afdeling portering van UPC. Deze voelde zich in zijn kruis getast toen ik aanmerkingen had op zijn geklungel. Zo probeerde hij een 035 nummer te porteren naar mijn 010 modem. Bij UPC moet je niet 2 accounts op 1 adres hebben, de gekste fouten worden er gemaakt.
Het is nu zo geescaleerd dat zelfs mijn uitgaande emailberichten aan de KPN medewerkers worden gebounced via de upc mailserver. Gelukkig heb ik dat kunnen omzeilen.
Thuis ben ik binnenkort over op de vertrouwde KPN en ik hoop nog volgend jaar te kunnen genieten van glasvezeltechnieken. Op de zaak wacht ik nog even omdat een vriendelijke webcare medewerker met de zaak bezig is.
Uiteraard gaat ook de HDDVR eruit, dus dit is mijn laatste post op dit forum. Ik hou alleen de analoge aansluiting. Ik heb al lange tijd satelliet en heb een Dreambox 8000 HD besteld ipv mijn 7025.

Martin