• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ervaringen UPC Zakelijk


the absolute tune

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
426
Mijn mening over zakelijk is sinds gisteren weer wat aangepast.
Na telefonisch contact met een UPC medewerker bleek er door een administratieve fout geen offerte naar ons te zijn opgemaakt.
Dit heeft hij binnen een kwartier na ons telefoongesprek via de email opgelost.

We zijn de aansluiting op UPC als bedrijf aan het overwegen.
De investering op het hier in het pand te krijgen is behoorlijk. Er moeten in de straat en in ons pand aanpassingen gebeuren. Maar kan snel rendabel worden als we afscheid neem van één van onze adsl of sdsl lijnen.
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
Als de grond open moet, kun je dan niet beter kijken naar glasvezel? Wij zitten nu te kijken naar glasvezel van Solcon... Eerste plaatje: € 2000,- aanleg, €99,- per maand 10/10 synchroon... (en dan met een echte zakelijke SLA, dus niet alleen vervanging modem na modemdefect, maar een gegarandeerde verbinding op alle vlakken...)
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mom2B

Zakelijk internet (+ telefonie) van UPC is een RAMP!

In eerste instantie wordt ca. 2 maand geleden e.e.a. binnen een week na aanvraag in etappes werkend opgeleverd. Eerst internet dan telefonie. Het Cisco EPC2425 wireless modem biedt legio mogelijkheden om alles in te stellen inclusief portforwarding, waarvoor we het pakket ook hebben met een vast IP. Echter portforwarding werkt vervolgens niet. Klantenservice zegt dat dit ook niet kan en als het al kan dat het niet ondersteund wordt!? Ik moet 8 IP adressen extra afnemen om het wel werkend te krijgen, maar zelfs dan wordt het niet ondersteund :-\ Whatever...

Daags na dit gesprek werkt het opeens wel!!! Dat is goed nieuws zou je zeggen. Al snel blijkt dat we ook problemen hebben met de telefonie. Wanneer telefoon over gaat duurt het 5 tot 10 seconden na opnemen voordat je de tegenpartij hoort of andersom. Die hangt ondertussen op. Vervolgens valt tijdens een gesprek elke 30 seconden de spraak weg voor zo'n 3 seconden.

Helpdesk heeft van het probleem gehoord en weet geen oplossing. Dan wordt 4 weken geleden opeens de firmware aangepast van het modem en is geen enkele instelling meer mogelijk. Wireless settings, beveiliging, portforwarding etc is allemaal uit de instellingen verdwenen. Groot probleem als je een drietal apparaten hebt die geen WPA2 ondersteunt wat ook niet meer aangepast kan worden. De snelheid is niet meer wat beloofd was (1,7 ipv 25mB) en telefonie doet nog steeds vreemd.

Modem wordt 2 weken geleden omgeruild voor een identiek kaal exemplaar. De configuratie laat meer dan 48 uur op zich wachten, firmware moet eerst geladen worden en je raad het al.... Niet de oude betrouwbare maar de nieuwe niet te verwerken firmware. Sinds donderdag werkt ook de wireless verbinding niet meer. Na weer contact met de helpdesk krijg ik te horen dat het abonnement kostenloos per direct mag worden opgezegd met terugwerkende kracht wat ik dan ook gedaan heb. Blijkbaar administratief en technisch nog niet verwerkt bij UPC tot op heden...

Wordt vervolgd.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

w00key

Blijft een beetje UPC... Installatie zou gratis zijn, maar werd toch in rekening gebracht; en als je belt om te vragen hoe het zit wordt je gewoon naar de consumentenlijn gestuurd, de zakelijke afdeling doet alleen verkoop en storingen?

Toen werd er gezegd dat het bij de volgende factuur gecrediteerd zou worden, maar na een maand kregen we de factuur, zonder credit voor de installatie. *zucht*

Weer bellen maar.
 

ozuzo

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
3
Mom2B zei:
Zakelijk internet (+ telefonie) van UPC is een RAMP!

Na weer contact met de helpdesk krijg ik te horen dat het abonnement kostenloos per direct mag worden opgezegd met terugwerkende kracht wat ik dan ook gedaan heb. Blijkbaar administratief en technisch nog niet verwerkt bij UPC tot op heden...

Wordt vervolgd.

Aangenaam om te horen dat ik inderdaad niet de enige ben met deze problemen - een zoals nu geleverd waardeloos modem, een wifi-router die om de haverklap de verbinding reset, een telefoon waar het meerdere keren niet is gelukt een uitgaand gesprek op te zetten.

En klap op de vuurpijl een helpdesk waar je, ondanks de hogere abonnementskosten, gewoon achteraan de rij mag aansluiten, en waar ze het altijd maar helemaal met je eens zijn, maar ondertussen wordt er niet teruggebeld en gebeurd er niks. Ja, eventueel naar 8 ip-adressen omschakelen om *hun* probleem op te lossen, maar de meerprijs mag ik betalen. En iets simpels als tijdelijk een particulier modem tot het probleem is opgelost is kennelijk ook niet mogelijk.

Binnenkort maar een ADSL abonnement aanvragen - ik heb het geluk dat mn server nog op ons oude adres aan een ADSL-lijn hangt, anders was ik al veel eerder opgestapt.

Zo, dat lucht op :-)

Herman
 

ozuzo

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
3
conclusie zei:
Belangrijk:
Mocht u eigen publiek statisch IP in uw eigen netwerk willen gebruiken, neem de 25mbps 8IP.
Bij de 1IP zijn er geen user-configurations - statisch IP voor modem, maar zet het om in Privaat IP's. Alles is via gateway en wordt getriggerd door UPC.

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik met 1 IP-adres het modem zodanig kon configureren dat alle binnenkomend verkeer naar mijn server (die ik daarvoor in de DMZ heb opgenomen) kon worden doorgestuurd. Maar ja, mijn modem *heeft* nu geen configuratieopties, dus dat is lastig controleren...

Herman
 

Martin E-EDID

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
262
Zo, dit oude draadje maar weer eens opgepakt. Ik ben hier op de zaak in Hilversum, na 10 jaar Priority Telecom, overgestapt op UPC zakelijk en bellen. Ik herken niets van de problemen met de configuratie van het modem. Ik heb ook 1 IP nummer en kan alles forwarden naar mijn beveiligingscamera en mijn FTP servertje. Het enige wat tegenviel is dat ik vanuit mijn eigen PC's niet via mijn Dyndns.org url op de eigen FTP server kan komen. Maar dat werkte met de vorige router ook niet!. (Thuis werkt zo'n zelfde configuratie wel).

Maar helaas heb ik toch ook GROTE problemen. En wel met het porteren van de 2 telefoonnummers. Het is een enorm probleem (blijkt) om de 2 telefoonnummers van de Priority-centrale naar de UPC-centrale te porteren. Dit is nu, na ruim 2 weken, nog niet gelukt. Ik prijs de hemel dat ik nog steeds kan bellen via Priority Telecom, hoewel het abo is opgezegd per 1 december.
Dat is dus eigenlijk het enige wat ik dmv van vele telefoontjes, zowel naar Priority Telecom als naar UPC heb kunnen bereiken.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mom2B

Mom2B zei:
Zakelijk internet (+ telefonie) van UPC is een RAMP!

In eerste instantie wordt ca. 2 maand geleden e.e.a. binnen een week na aanvraag in etappes werkend opgeleverd. Eerst internet dan telefonie. Het Cisco EPC2425 wireless modem biedt legio mogelijkheden om alles in te stellen inclusief portforwarding, waarvoor we het pakket ook hebben met een vast IP. Echter portforwarding werkt vervolgens niet. Klantenservice zegt dat dit ook niet kan en als het al kan dat het niet ondersteund wordt!? Ik moet 8 IP adressen extra afnemen om het wel werkend te krijgen, maar zelfs dan wordt het niet ondersteund :-\ Whatever...

Daags na dit gesprek werkt het opeens wel!!! Dat is goed nieuws zou je zeggen. Al snel blijkt dat we ook problemen hebben met de telefonie. Wanneer telefoon over gaat duurt het 5 tot 10 seconden na opnemen voordat je de tegenpartij hoort of andersom. Die hangt ondertussen op. Vervolgens valt tijdens een gesprek elke 30 seconden de spraak weg voor zo'n 3 seconden.

Helpdesk heeft van het probleem gehoord en weet geen oplossing. Dan wordt 4 weken geleden opeens de firmware aangepast van het modem en is geen enkele instelling meer mogelijk. Wireless settings, beveiliging, portforwarding etc is allemaal uit de instellingen verdwenen. Groot probleem als je een drietal apparaten hebt die geen WPA2 ondersteunt wat ook niet meer aangepast kan worden. De snelheid is niet meer wat beloofd was (1,7 ipv 25mB) en telefonie doet nog steeds vreemd.

Modem wordt 2 weken geleden omgeruild voor een identiek kaal exemplaar. De configuratie laat meer dan 48 uur op zich wachten, firmware moet eerst geladen worden en je raad het al.... Niet de oude betrouwbare maar de nieuwe niet te verwerken firmware. Sinds donderdag werkt ook de wireless verbinding niet meer. Na weer contact met de helpdesk krijg ik te horen dat het abonnement kostenloos per direct mag worden opgezegd met terugwerkende kracht wat ik dan ook gedaan heb. Blijkbaar administratief en technisch nog niet verwerkt bij UPC tot op heden...

Wordt vervolgd.

Het vervolg...

Abo was na twee weken nog niet beëindigd en hadden toch internet nodig (lang leve de buren). Diverse malen contact gehad met de zakelijke helpdesk (= vriendelijker en in de meeste gevallen vakkundiger. Moet je wel apart om vragen want is geen speciaal nummer meer voor!) Nieuwe firmware nog altijd niet beschikbaar, maar UPC erkent een probleem te hebben met telefonie over dit modem (EPC2425). Ander type modem plaatsen stuit op bezwaren van hogerhand.

Vervolgens afgesproken dat gedurende het probleem met de standaard firmware we "kostenloos" gebruik kunnen maken van de 8IP variant. Dit werkte na een aantal dagen, maar niet het draadloze deel. Apart een wireless accespoint voor aangekocht. De telefonie is nog steeds een probleem. Uitbreiding abo werd overigens wel in rekening gebracht.
Twee weken geleden weer omgezet aar de 1IP variant met alle werkende opties in de firmware. Telefonie probleem is te omzeilen door iedere 2 dagen het modem te resetten en de firmware opnieuw te laden. Oplossing is, volgens telefonisch contact vandaag, nog niet in zicht.

Grappige bijkomstigheid is dat weer een monteur is gestuurd die (voor de 6e x) een lijnmeting doet. Daar waar andere monteurs geen problemen zagen en wij zelf voor de kosten van de monteur moesten opdraaien vind deze monteur het signaal te zwak en plaatst op eigen initiatief een versterker. Overigens voor een probleem dat we niet hebben (televisiesignaal).

Zal wel weer vervolgd worden...