• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Ervaringen UPC Zakelijk


S

sioux

Iemand ervaringen met UPC Zakelijk? Ik heb kantoor aan huis en zie dat UPC ook zakelijke abonnementen levert. Ideaal omdat factuur op naam bedrijf komt en natuurlijk vaste IP adressen. Ben benieuwd naar ervaringen. Weet iemand dan ook toevallig of UPC SLA's daarbij afgeeft met uptime garanties?
 

MagicOnline

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
238
UPC en een SLA lol

Neem 2 adsl verbindingen 1 met een KPN lijn en 1 met een BBNED lijn en sluit deze aan op een load balancer (vigor 2930 serie)
Altijd online voor € 40 per maand.

Goedkoop en effectief!
 
Topicstarter
Topicstarter
P

paling1

MagicOnline zei:
UPC en een SLA lol

Neem 2 adsl verbindingen 1 met een KPN lijn en 1 met een BBNED lijn en sluit deze aan op een load balancer (vigor 2930 serie)
Altijd online voor € 40 per maand.

Goedkoop en effectief!
SLA hebben ze wel degelijk natuurlijk... Alleen wat is het waard... Het enige dat je als schadevergoeding tegemoet kan zien is je abonnementsgeld. Maar dat geld voor alle zakelijke abo's bij kabel of ADSL.
Ze beloven bij UPC een uptime van >99% en een 24/7 helpdesk voor zakelijke gebruikers. Moddem waordt in geval van problemen binnen 4 uur vervangen...(tijdens kantooruren)


2 ADSL verbindingen is natuurlijk leuk, maar het komt allebei over dezelfde lijn je huis/kantoor binnen. Als de lijn van de ene ADSL-provider eruit ligt is de kans dat die van de andere eruit ligt natuurlijk erg groot.... Beter is dan volgens mij om 1 ADSL en 1 Kabel abo te nemen...

Wij hebben sinds 11 september hier op kantoor een zakelijke verbinding van UPC, na jarenlang bij XS4ALL gezeten te hebben met een SDSL verbinding. De laatste tijd konden we wel wat extra snelheid gebruiken, en dat is bij SDSL echt een prijzige aangelegenheid tov de kabel.
Ben tot nu toe nog niet echt tevreden. De verbinding ligt er regelmatig uit, maar ze zeggen dat er gewerkt word aan het probleem. Ik heb thuis al een jaar of 8 internet van UPC en dat ligt er bijna nooit uit.
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
Wij hadden als één van de eerste zakelijk internet. Reken op op een kleine 2 maanden voordat je online bent. De helpdesk is meestal nog niet bekent met het product. In ons geval valt de verbinding geregeld weg (7395). De helpdesk vermoed dat het komt door dipjes in het signaal, maar kan er niets aan doen. Een monteur sturen heeft geen zin, want die moet er zijn als er een storing is. (en de verbinding komt meestal wel terug)
 
Topicstarter
Topicstarter
P

paling1

Zelfs met een bouwvak ertussen heeft het bij ons maar net iets meer dan een maand geduurd... En dat is dan vooral omdat er bij ons eerst nog een kabel aangelegd moest worden.
Dan komt zo'n kabelboer eerst effe langs om te kijken, daarna neemt ie contact op met UPC voor de prijs. UPC stuurt dan een offerte voor de aanleg van de kabel. Na acceptatie wordt de kabel aangelegd en aangemeld bij UPC (aansluitingsnummer). Op dat moment is het pas mogelijk om bij UPC een abo aan te vragen. Binnen een week hadden we het modem in huis. Voor een zakelijke aansluiting moet je een monteur langs laten komen, en die was er binnen 2 dagen...
Vanaf dat moment heb je internet...
 

the absolute tune

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
426
Mijn ervaringen zijn zeer slecht.
Ik heb telefonisch contact met UPC gezocht via telesales. Die verwezen me door naar een specifieke afdeling omdat er eerst een offerte moet komen voor het aansluiten van ons bedrijfspand op de kabel.
Die afdeling verwees me door naar een site, waar ik vervolgens niets aan had.
Opnieuw contact opgenomen met de specifieke UPC afdeling, die me afscheept naar telesales van UPC. Die vervolgens melden dat ik die specifieke afdeling van UPC weer moet bellen.
Telesales dame had wel zin in een uitdaging (zoals ze het zelf noemde) en heeft alles voor me overgenomen.
Afijn, aannemer op bezoek gehad met de mededeling, u krijgt binnen 4 weken een offerte van eerder genoemde afdeling.
Na een bevestigingsbrief dat ik een offerte zou krijgen al maanden niets gehoord.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

paling1

Toen wij belden naar UPC met de mededeling dat er een kabel aangelegd moest worden, kregen we 2 opties:

[list type=decimal]
[*]Aanmelden op de website www.aansluitingen.nl
[*]Of bellen met de klantenservice 0900-1580 optie 1, vragen naar de afdeling infra, en vragen om een 'case netwerkuitbreiding' aan te laten maken.
[/list]

Wij hebben gekozen voor optie 2, en daarna is alles snel gegaan... een week later stond de kabelboer op de stoep, om te kijken hoeveel werk er voor hem zou zijn. Offerte hadden we weer een week later van UPC... Na onze bevestiging heeft het nog 2 weken geduurd voordat de kabelboer een afspraak kon maken ivm de bouwvak.

Nadat de kabelboer geweest was duurde het een dag voordat de aansluiting was aangemeld bij UPC.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

conclusie

UPC Zakelijk is een prima zakelijk abonnement.
Mocht u eventueel problemen ervaren, is er binnen 4 uur een monteur aanwezig om het probleem op te lossen.
Tegenwoordig kunt u ook particulier abonnement omzetten naar zakelijk.
Dit geldt overigens niet voor netwerkmonteurs (monteurs voor buiten bij bijvoorbeeld eindversterker problemen), de SLA is daarbij hetzelfde als particulier.

Zie www.upc.nl/zakelijk voor meer informatie m.b.t. pakketaanbod.

Belangrijk:
Mocht u eigen publiek statisch IP in uw eigen netwerk willen gebruiken, neem de 25mbps 8IP.
Bij de 1IP zijn er geen user-configurations - statisch IP voor modem, maar zet het om in Privaat IP's. Alles is via gateway en wordt getriggerd door UPC.
 

Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
1.039
@the absolute tune,

Kun je een PM sturen met daarin je postcode en huisnummer? Zodat ik kan controleren wat de status is?

Alvast bedankt.
 

0059099

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
238
Nogmaals, wij hebben dus een zakelijk abonnement op de zaak, hadden een aantal jaren geleden al een chello particulier abbonement (classic). Bij ons heeft het dus een 2 maanden geduurd voordat de monteurs het aan de praat hadden (oplevering Pand + kabel 1997). Nog steeds valt de verbinding af en toe weg. Bellen met de helpdesk levert weinig tot niets op. "Ja ik zie wel een dipje in het signaal, maar ik weet niet of het daar aan ligt".

Vervolgens het verzoek om terug te bellen tijdens een storing. Laatst was ik toevallig zelf ter plaatste tijdens een drukke dag, bel je tijdens een storing, moet je 30 minuten in de wacht staan. (dat lukt dus niet op een drukke dag). Dus snel maar weer de verbinding omrouteren en later terug bellen.

Helpdesk --> "Ja ik zie wel een dipje in het signaal, maar ik weet niet of het daar aan ligt, kunt u tijdens een storing terugbellen? Ja ik begrijp dat dat lastig is, maar verder kan ik ook niets doen".

etc.
etc.

Wij zijn in ieder geval bezig om te kijken of we glasvezel laten aanleggen. Onze ADSL provider (we hebben meerdere verbindingen) kan dat mogelijk doen en de hoge kosten wegen mogelijk op tegen het regelmatig wegvallen van de verbinding.