EPC3928AD weigert soms dienst

Bernd

Forum Gebruiker
Berichten
191
Internet
  1. Tweak
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb de EPC3928AD (Technicolor) met firmware e3928A-E10-5-c3220r5592-161209c-ZIG

Dit apparaat vertoont kuren:
1) Het lukt me niet om een nieuwe TomTom via Wifi te upgraden. De verbinding valt steeds weg. Via mijn andere wifi-netwerk (Glasvezel -> Tweak -> Ubiquity ER-12 router -> EAX80 Access Point) gaat het prima.
2) Ik heb een oude tablet via wifi gekoppeld aan mijn SolarEdge public monitoring site (weergave van opbrengst van mijn zonnepanelen). Deze valt geregeld weg.
3) Bedrade systemen (oa weerstation voor upload naar Weather Underground, maar ook de IC-2000 KlikAan controller en een LoRa-gateway) vallen ongeveer 1x per maand spontaan uit. Een reset van de EPC3928AD doet alles weer herleven.

Hebben meer mensen last van dit soort rare verschijnselen van het Ziggo-eigen apparaat?

Het Ziggo apparaat heeft enkel wifi 2.4 GHz aanstaan, mijn EAX-80 draait enkel op 5 GHz, dus ze zitten elkaar niet in de weg.
 
Meer mensen klagen over dezelfde problemen.
De externe voeding van de Technicolor modems wil wel eens slecht worden, dus als je de modem al langer hebt is dat mogelijk de oorzaak.

Heb je al contact opgenomen met Ziggo en de problemen gemeld?
 
Ziggo helpdesk was heel duidelijk: jij hebt een oud apparaat, dus we sturen een nieuwe.
Vandaag de doos ontvangen met een Connectbox, een CH7465LG-ZG.

Omwisselen gaat niet zonder slag of stoot:
- geen telefoon meer
- mijn KlikAan ICS-2000 control unit kan geen verbinding maken met de server
- mijn tablet kan geen verbinding maken met een server ....

Hmmmm, vreemd. Even verder puzzelen, anders de Helpdesk maar bellen :thumbsdownangry:
 
Laatst bewerkt:
De Connect box werkt met een andere DHCP reeks 192.168.178.xxx
Even alle apparaten uitzetten en dan eerst modem aan en na volledig opstarten (lampje voorkant wit) de andere apparaten aanzetten.
Bij apparaten met en vast IP adres zullen diem IP adressen aangepast moeten worden.
 
De oude had dezelfde IP-reeks.
Ik had alle bedrade apparaten los tijdens het opstarten maar niet uitgedaan....
De twee bovenste groene symbolen blijven aan, het telefoonsymbool verschijnt helemaal niet.
Na één kwartier zie ik wifi (groen), internet (groen) en het witte lampje onderaan.
Heb reset naar fabrieksinstellingen gedaan en alle installatiestappen weer gedaan: probleem blijft.

Firmware is CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend stond de Connectbox nog hetzelfde als gisteravond.
Gebeld met de helpdesk en toen ging het installeren aan de gang: na ongeveer 10 minuten bleek de box klaar te zijn en deed internet en de telefoon het. De gesuggereerde 15 minuten in de handleiding werd 15 uur .....
Maar eind goed al goed.
 
Terug
Bovenaan