• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

En de eerste beller is....

Topicstarter
Topicstarter
M

Mischa

stuffie zei:
#31 had ik ook al geprobeerd: "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar". . Ik laat hem er dus wel uit, want ik weet nu al dat ik hem nooit ga gebruiken. Ik heb een mobiel. Dat gratis bellen naar vaste nummers is leuk, maar die vaste nummers worden steeds schaarser....

.Het 0800 nummer is van: Bel 1601. Een commerciële telefoondienst waarvan wij als UPC gebruiker, geen gebruik van kunnen maken (niet hoeven, moet ik zeggen)
.Vaste nummers die steeds schaarser worden is heel persoonlijk. Ik persoonlijk ken vrijwel niemand die GEEN vaste telefoonaansluiting thuis heeft.
.Om alle genoemde problemen te voorkomen is in jouw geval het niet aansluiten van een telefoontoestel op het modem DÉ beste oplossing. Of dit ook zo is voor mensen die jou eens willen bellen, weet ik zo net nog niet. ;)
 

Arnold

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
389
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik werd vandaag ook gebeld door een marketing-bureau. Ik vroeg hun hoe ze aan mn nummer kwamen en de dame aan de telefoon vertelede dat ze gewoon de eerste paar cijfers van een telefoonnummer in toetsen en dat een computer de andere nummers erbij zet om er een 10 cijferig telefoonnummer van te maken ::)
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.692
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik ben vroeger toen ik een geheim nummer had ook gebeld door een onderzoeksbureau en kreeg hetzelfde verhaal te horen. De computer belde willekeurig telefoonnummers in een bepaalde regio. Als er binnen een bepaalde tijd niet opgenomen dan probeerde hij een ander nummer, werd er opgenomen door een fax verbrak hij de verbinding, werd er normaal opgenomen dan nam een persoon het gesprek over.
 

Channie

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
509
Mischa zei:
Volgens mij was UPC de enige aanbieder die geen klantgegevens of telefoonnummers verkoopt aan derden.

Dat helpt ook niet altijd. Er zijn callcenters die een belcomputer hebben staan die gewoon willekeurig nummers draait. Zo ben ik ooit in een grijs verleden gebeld door een call center op een geheimnummer. :-X
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Mischa

Channie zei:
Dat helpt ook niet altijd. Er zijn callcenters die een belcomputer hebben staan die gewoon willekeurig nummers draait. Zo ben ik ooit in een grijs verleden gebeld door een call center op een geheimnummer. :-X

Zo is het inderdaad Channie,
Als je een deurbel aan je huis hebt hangen, kan iedereen daarop drukken om bij je aan te bellen (ook colporteurs)
Als je een telefoonnummer hebt kan de hele wereld jou bellen. Geheim, afgeschermd of niet. (ook telefonische verkopers)

Ik poeier telefonische verkopers altijd af door te zeggen dat ik niet de de door hun gezochte persoon ben. Zoiets van:

Verkoper: "Goedenavond met XXXXXX B.V., spreek ik met de heer XXXXX.?"
Ik: "Nee helaas, die zijn er momenteel niet, ik ben de oppas, kan ik een bericht doorgeven?"

...en ik ben er weer vanaf! :D
 

Triple_NL

Quality Member
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
1.597
Ziggo
Geen Producten
Gebied
fUPC
Yep, autodailers...
erg leuk. NOT.

Kreeg van de week al 2 verschillende verkoopboeren aan de lijn. 1 om mijn container te reinigen, eentje om goedkoper stroom te slijten. (totaal meer dan 10 x in 8 dagen !)
Aangezien ik 2 jaar al dezelfde tel nummer heb en dit nooit eerder meegemaakt heb ben ik maar even op onderzoek gegaan.

Er is een vrij grote callcentre die zich niet aan de regelgeving van (telefonische)verkoopbenadering houdt.
Het is namelijk een misverstand dat men je niet telefonisch mag benaderen voor verkoop e.d. Dit mag wel. Daar is geen verbod op.https://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=2203)

Er rust wel een verbod op dergelijk handelen indien de consument heeft aangegeven dat het niet wenst (www.infofilter.nl , indien je dit aangeeft via infofilter of via de callcentre zelf, mag het niet meer en overtreden zij de telefonische regelgeving.

In mijn geval hanteren zij een autodailer en zijn ze altijd op zoek naar de hoofdbewoner (benadering nooit op naam !)
Filteren door infofilter en meldingen aan de callcs worden niet verwerkt en ze trekken zich er niets van aan.
Derhalve heb ik tegen deze callcentre een klacht aangemaakt via de OPTA. Hier op is al erg snel reactie gekomen -> er stond al een actie van de OPTA open hierop inclusief boete.
Om dit stukje nog discreet te houden zal ik de naam van het callcentre niet noemen, maar ze bellen voor de kleinere opdrachtgevers ( containerreiniging, de kleinere energiemaatschappijen, onbekende verzekeraars etc) en vragen altijd naar de hoofdbewoner niet op naam.

Dit was opvallend snel afgehandeld. En in het gesprek wat ik had met de behandelaar namens de opta blijkt dat er veel call centra's onderzocht gaan worden....

...zal mij benieuwen