• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

EMclient instellen


J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.400
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb de instellingen automatisch laten instellen.
LiveMail, waar is die op te halen?
Al heeft EMclient iets meer opties lijkt het.
Ik bel de helpdesk wel even,moeten we de instellingen maar even doorlopen.
Ik wist het niet dat dit niet meer te downloaden is van de officiële kanalen:
WINDOWS LIVE MAIL WORDT NIET MEER ONDERSTEUND

Vanaf 10 januari 2017 stopt de ondersteuning van Windows Live Mail en is deze niet meer te downloaden vanaf de website van Microsoft. Volgens Microsoft biedt Windows 10 voldoende alternatieven, daar is echter niet iedereen het mee eens. Gebruikt u dus Windows Live Mail voor het beheren van uw e-mail dan is het goed om te weten dat het programma na 10 januari nog wel gebruikt kan worden, maar niet meer via het officiële Microsoft-kanaal te downloaden zal zijn. Dat kan problematisch worden wanneer Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden, want zonder downloadbare software is het een stuk lastiger om weer toegang tot het mailarchief te krijgen! Ook al is WLM tegen die tijd wellicht via alternatieve downloadlocaties te downloaden, toch is het verstandig om nu alvast na te denken over een alternatief e-mailprogramma. [quoMicrosoft beveelt de Windows 10-app Mail, de webmail www.outlook.com dan wel het betaalde e-mailprogramma Outlook aan. De gratis e-mailprogramma's eM Client en EssentialPIM zijn wat mij betreft echter prima alternatieven!
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.400
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Niet meer te downloaden dus, maar er wordt gesteld dat je het indien aanwezig gerust kan gebruiken. Is het daarom niet mogelijk om het van je oude PC (mocht die er nog zijn) over te hevelen?
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jank

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2003
Berichten
421
De mail werkt na geduldige hulp van de helpdesk.
De aanvankelijke fout zat in het feit dat mijn uitgaande mail was geblokkeerd door Ziggo. Ik had wat gerommeld met de wachtwoorden.
Dit is opgelost en na een ½ uur kon ik weer mail verzenden.
Maar geen mail ontvangen. I.o.m. helpdesk het account in EMclient verwijderd. En automayisch opnieuw laten instellen.
Wel frappant, de beveiligingssleutels in IMAP en SMTP verschillen van elkaar. Is goed om te weten.

Dank voor jullie support en die van de helpdesk.
 

Erick

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2019
Berichten
1
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Beste Jank,

kan je mij de IMAP en SMTP variabelen voor ziggo mail toezenden?
Heb nl het zelfde probleem, Wel Em client zelf automatisch laten generen.
Krij ook de melding dat ik mijn paswoord moet invullen.
Via het web werkt ziggo mail goed.
Geen last van iloggen en verzenden/ontvangen.

Bij voorbaat dank