Emailadres @home.nl overnemen bij beëindiging oude abonnement naar nieuw.

Marco M.

Forum Gebruiker
Berichten
1
Beste allen,

Ik had tot 1 september jl. internet/tv van Ziggo en heb (nog) een @home emailadres. Nu ben ik gaan samenwonen bij mijn vriendin die ook klant is bij Ziggo. Mijn vorig huis en verblijfplaats is inmiddels verkocht en mijn abonnement met Ziggo is beëindigd. Ik wil echter het liefst mijn @home emailadres behouden, omdat ik nog veel connecties en abonnementen heb die via dit email lopen. Is er een mogelijkheid om dit te doen? Heeft ziggo hiervoor een mogelijkheid.

weet iemand een oplossing?

groetjes,

Marco
 
Ik vrees dat de kans dat dit slaagt heel gering is, gewoon omdat jouw abonnement bij Ziggo is beëindigd. Zeker als ik het vergelijk met me zelf. Ik zit bij Ziggo voorheen UPC sinds de tijd dat UPC-internet nog Chello heette. Op zeker moment, meer dan 10 jaar geleden, lieten ze de naam Chello vallen.

En nu komt het, UPC liet de naan Chello vallen en ons e-mailadres veranderde van @chello.nl in @upcmail.nl maar het oude cello-adres bleef als alias bestaan, maar als je die alias verwijderde, dan kon je die niet als spijtoptant terugkrijgen. Technisch zou het misschien best hebben gekund, maar ze deden het gewoon niet. Ik denk dat dit ook wel begrijpelijk is, want het zou handmatig moeten worden gerealiseerd. Ik acht de kans dat je slaagt dan ook nihil. Ter vergelijking, ik kan nu ook niet meer adressen of aliassen aanmaken met de extensie @upcmail.nl.
 
Inmiddels ruim een half jaar geleden ben ik ook verhuisd. In mijn geval naar een non-Ziggo gebied.
Opzegging was per 19-12-'19.
Uiteraard had ik al mijn belangrijke contacten al "overgezet" naar een gmail account.
Echter, tot op heden werken al mijn chello/upcmail/ziggo accounts nog altijd als voorheen
Daarmee garandeer ik uiteraard niet dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Het zal dus altijd verstandiger zijn om voor dergelijke contacten een gmail- hotmail of outlook account aan te maken en je contacten daarover te informeren. Zit wat werk in maar dan ben je ook verzekerd dat je dat nooit meer hoeft te doen.
 
Inmiddels ruim een half jaar geleden ben ik ook verhuisd. In mijn geval naar een non-Ziggo gebied.
Opzegging was per 19-12-'19.
Uiteraard had ik al mijn belangrijke contacten al "overgezet" naar een gmail account.
Echter, tot op heden werken al mijn chello/upcmail/ziggo accounts nog altijd als voorheen
Daarmee garandeer ik uiteraard niet dat dat bij jou ook het geval zal zijn.
Officieel is het 6 maanden. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail
 
Nee niks gegarandeerd, dat ouwe het blijft doen. Staat tegenover dat je ook niks betaalt, bij KPN betaal je voor die garantie dacht ik 7/maand. En ik lees dat mensen nog Upc mailadressen van 200X hebben die het nog doen, dus ja.... de hoop is er.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider?

Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.

Bron: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail
 
@Johnny54 , Die link van jou geeft geen antwoord op de vraag. Jij verwijst naar een overstap naar een andere provider. Hier blijft hij, indirect, bij dezelfde provider zodat Ziggo het beheer over het account kan houden door het onder te brengen bij het accont van de vriendin.

Ik weet ook niet of Ziggo het wil doen, maar klantenservice behoort dit te weten. Dit lijkt me typisch een vraag daarvoor.

Edit: Het staat me bij dat er een paar jaar geleden zo'n geval was dat iemand naar het buitenland verhuisde en zijn ziggo account bij een kennis wilde onderbrengen zodat hij zijn abonnement kon opzeggen. Het staat me bij dat dat toen kon. Maar klantenservice moet dit regelen en ik zou vooraf al mijn mail goed archiveren.
 
Laatst bewerkt:
Was gewoon een citaat van de link die genoemd was door bburg om het wat duidelijker te maken.
Maar inderdaad alleen Ziggo kan duidelijkheid geven.

De topicstarteer heeft volgens mij zijn abonnement al opgezegd. Als hij nog toegang heeft zal het deel van het citaat gelden.
Geen toegang dan is hij zijn e-mailadres zeer waarschijnlijk echt kwijt.
Zoiets regel je normaal gesproken ook voor je je abonnement opzegt.
 
Terug
Bovenaan