Email synchroniseren op mobiele telefoon werkt niet meer

Heb je dan ook android versie 4.4.4 in gebruik op je mobiel @Briolet
Nee, maar zoals gezegt heeft het niets met android van doen. Het kan hooguit zijn dat de standaard mail client die meegeleverd wordt, niet goed werkt omdat die verouderd is. Maar er zijn legio andere mail cliënts die je er op kunt zetten.
 
Inmiddels met Samsung service desk gebeld. En ja hoor. Zij kennen probleem wel. Er is volgerns hun wel iets bij Ziggo veranderd waardoor oude android 4.4.4 mail app niet meer werkt. Als alternatief heb ik nu de 'blue mail' app geinstalleerd op advies van Samsung en nu werkt het weer. Zij het met een andere mail app.
Schande dat ziggo na 4 keer bellen nog steeds beweerd dat er bij hun niets veranderd is en zij mij niet verder kunnen of willen helpen.
 
Ik kan mij voorstellen:
  1. dat de e-mail software op de Ziggo server een update naar een nieuwere versie heeft gekregen
  2. dat er bepaalde zaken zijn veranderd in die versie i.v.m. met veiligheid. Net zoals zo als in de laatste Windows 10 versie SMB v1.0 is uitgeschakeld.
  3. dat de helpdesk hier geen weet van heeft, dat ze alleen bericht krijgen als er andere software in gebruik zou zijn genomen voor e-mail
 
Ik heb het net getracht in te stellen. Moest wel alles naar ziggo zetten standaard werd er gekozen voor UPC (upcmail.nl adres)

Ik heb gekozen voor ssl (alle certificaten en dat werkt) dat bij inkomend. android versie 5.1.1 Verder zoals hieronder staat

Schermafdruk 2019-07-08 20.11.53.png
 
Zoals Johnny schrijft is er kans dat ziggo de veiligheid verhoogt heeft. Bewust, of onbewust door een update.

Ik heb het zelf ook meegemaakt bij een van mijn externe mail providers die gestopt zijn met het verouderde TLS v1.0 protocol. Ik heb nog een oude mac die onder El Capitan draait. De meegeleerde mac cliënt van die PC ondersteunt echter geen nieuwere protocollen en mail versturen via die server lukt ook niet meer. Ik heb daar nu ook een andere mail cliënt op gezet.
(Ik heb daar geen Ziggo account op staan, maar ik zal morgen een kijken of die oude cliënt ook niet meer met ziggo werkt.)

Begin dit jaar heeft de overheid het advies uitgebracht om ondersteuning van TLS v1.0 en TLS v1.1 te stoppen. Link
 
Terug
Bovenaan