Eigen modem/router

Een klant heeft dit aangekaart bij de geschillencommisie en er was een uitspraak. Zie bericht 50 in dit topic.
Ziggo vecht die uitspraak via een rechter aan. Zie bericht 117 van dit topic.
Nog geen uitkomst bekend.

PS Er is een zoekfunctie.
 
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) verwacht deze zomer de definitieve versie van de beleidsregels over vrije modemkeuze te publiceren. Consumenten mogen volgens die regel hun eigen modem uitkiezen.

Twistpunt is vooral waar de verbinding tussen klant en provider begint. Volgens BEREC en dus ook het ACM heeft de klant vanaf het 'vaste netwerkaansluitpunt' zeggenschap over zijn verbinding, Ziggo ziet het liever vanaf de ethernetpoort op het modem.
Vandaag: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artik...consument-markt-ziggo-eigen-modem-vrije-keuze

Dit deel "Ziggo ziet het liever vanaf de ethernetpoort op het modem." zou er dan er ook betekenen dat Ziggo voor vervangen van het korte coax kabeltje moet zorgen.
Dat heb ik een keer op aandringen van Ziggo eerst moeten vervangen. Gelukkig had ik nog reserve Ziggo spul in een doos liggen.

Je zou dan zelfs kunnen stellen dat Ziggo de modem alleen aan en uit mag zetten.
Dat alles zit toch voor "de ethernetpoort op het modem". :brullen:
 
Eén klein puntje, verder ben ik hier geen mening.
Maar dat korte coax kabeltje naar de modem wordt toch altijd door Ziggo geleverd? Ik ben nu ruim 21 jaar klant en heb verschillende modemwissels achter de rug. En steeds bevond zich bij de nieuwe modem in de doos ook zo'n kabeltje. Naar alle waarschijnlijkheid zagen UPC resp. Ziggo dat ook al die jaren terecht als bijbehorend onderdeel van dat modem.

Bovendien zal denk ik hebben meegespeeld dat maar een kleine minderheid van de klanten op de hoogte is van kwaliteitseisen van deze kabeltjes, of sowieso dat hier kwaliteit een belangrijke rol speelt. Met een levensgrote kans dat ze goedkope troep kopen met slechte ontvangst tot gevolg. En een servicedienst die het er druk mee heeft. Kortom, daar hoeft men niet mee aan te komen.
 
Je zou dan zelfs kunnen stellen dat Ziggo de modem alleen aan en uit mag zetten.
Dat alles zit toch voor "de ethernetpoort op het modem". :brullen:
Je zou ook kunnen stellen dat Ziggo verantwoordelijk is voor de stroomtoevoer naar het modem. Net zoals KPN een via een koperdraad aangesloten telefoontoestel voorziet van bedrijfsspanning. Dan kunnen ze het aan/uit zetten ook gemakkelijk regelen via de stroomtoevoer.
 
@J. de Boer
Dat korte coax kabeltje naar de modem zit inderdaad bij het pakket..
Toch werd er een keer van mij verlangt dat ik het eerste verving voordat Ziggo mijn klacht wilde aannemen.
Daarom schreef ik ook: "Gelukkig had ik nog reserve Ziggo spul in een doos liggen."

Zelfs opsturen en door de klant laten vervangen zou ook niet mogen.
Zoals het nu voor vervangen van het AOP geldt.
 
@J. de Boer
Dat korte coax kabeltje naar de modem zit inderdaad bij het pakket..
Toch werd er een keer van mij verlangt dat ik het eerste verving voordat Ziggo mijn klacht wilde aannemen.
Dat kan ik me ook wel een beetje voorstellen, er wordt door sommigen wat afgeknoeid. En bij die helpdienst kunnen ze nooit weten wat er aan mogelijke rotzooi zit. De praktijk leert dat een dergelijk schot voor de boeg meer dan eens raak is.
 
Het gaat mij nu een beetje om het principe @J. de Boer.

Als Ziggo het AOP bij de ethernetpoort legt dan is ALLES wat daarvoor zit voor Ziggo. Punt.
Dat risico moet Ziggo dan maar nemen als hun eigen modem gebruiken zo belangrijke vinden.
 
Terug
Bovenaan