Eigen modem/router

Anders dan bij *DSL waar een eigen modem de provider niks kost, kost het bij een kabel provider een hele hoop geld wat betaald moet worden door alle klanten. Dus heel blij ben ik dat als klant niet.
 
Wat is dat voor onzin ze sturen een cmbootfile naar het modem (Docsis) en klaar.
dat doen ze nu ook met de hun eigen modems
 
Wat is dat voor onzin ze sturen een cmbootfile naar het modem (Docsis) en klaar.
dat doen ze nu ook met de hun eigen modems

Bij *DSL weet je wat de andere kant is want het point to pojnt. In het geval van kabel zal je een procedure in het leven roepen waar de klant zijn modem moet registreren.
Ik weet niet waar de implementatie zit van de bandbreedte beperking, maar het feit dat mijn modem een 600_40 boot file heeft, lijkt me dat het modem dat bepaald. Vroeger was ook een probleem waar bepaalde modems getruct konden worden.
 
Het is niet voor niks een bootfile die haalt hij op zodra het modem aangezet wordt en dat is het eerste wat er gebeurd er valt dus niks zelf te regelen want daar is juist Docsis voor gemaakt , bedoeld. En dus heeft niks met Ziggo te maken eigenlijk want dat is gewoon hoe het protocol werkt. In Duitsland kan het toch ook ?
 
Het kost extra werk bij Ziggo. Je moet weten van wie dat modem is en je moet het eigen modem weer uit het systeem halen.
 
Ik heb niet recent een kabelmodem aangesloten maar er staat me bij dat Ziggo voor hun eigen modems al een registratie methode gebruik.
 
Gewoon net zoals fZiggo vroeger deed. Bij het aansluiten van een onbekend modem kom je op een speciale landing page. Je voert de codes in die bij jouw abonnement horen en je modem wordt geregistreerd in het netwerk van Ziggo en krijgt voortaan op deze basis zijn config-file doorgestuurd. Is echt geen rocket sience.
 
Klopt, dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat Ziggo alles in eigen hand wil houden.
Dat het in Duitsland en Italië al gewoon werkt maakt hun niet uit. Dat ze het altijd verliezen ook niet. Het is gewoon traineren. Zo lang mogelijk je zin doordrijven. Nutteloos maar ja, blijkbaar een management beslissing.
 
Is het misschien dat ze zich niet helemaal aan de specificaties houden met hun eigen modem/router.
Dat ze dit dan wel moeten gaan doen.
 
Terug
Bovenaan