• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

E34 Nickelodeon


Status
Niet open voor verdere reacties.
Topicstarter
Topicstarter
Barfman

Barfman

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
193
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Inmiddels heb ik sinds een half uur weer Nickelodeon, alleen BBC 2 en 3 heb ik geen beeld, krijg daar een E37 melding van. Is er trouwens een site waar je de betekenis van die foutmeldingen kan bekijken.
 

ArChie

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Berichten
5.278
Barfman zei:
Inmiddels heb ik sinds een half uur weer Nickelodeon, alleen BBC 2 en 3 heb ik geen beeld, krijg daar een E37 melding van. Is er trouwens een site waar je de betekenis van die foutmeldingen kan bekijken.
BBC 2 en 3 is vreemd. Bedoel je niet BBC 3 en 4? In dat geval krijg je overdag tot 's avonds 8 uur een foutmelding omdat Multikabel dan het signaal niet doorgeeft.

Voor een overzicht van de Exx foutmeldingen zie hier
 
Topicstarter
Topicstarter
Barfman

Barfman

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
193
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
ArChie zei:
Barfman zei:
Inmiddels heb ik sinds een half uur weer Nickelodeon, alleen BBC 2 en 3 heb ik geen beeld, krijg daar een E37 melding van. Is er trouwens een site waar je de betekenis van die foutmeldingen kan bekijken.
BBC 2 en 3 is vreemd. Bedoel je niet BBC 3 en 4? In dat geval krijg je overdag tot 's avonds 8 uur een foutmelding omdat Multikabel dan het signaal niet doorgeeft.

Voor een overzicht van de Exx foutmeldingen zie hier
Ik bedoelde idd BBC 3 en 4, wist niet dat MK het signaal niet doorgaf tot 20.00.
Thnx voor de link.
 

ArChie

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Berichten
5.278
Afgelopen maandag heb ik voor de aardigheid maar weer eens via de Contact pagina van de Multikabel website het contact formulier ingevuld om deze storing aan te melden. Eigenlijk tegen beter weten in gezien de ervaringen van anderen op dit forum, maar het kan natuurlijk geen kwaad om van tijd tot tijd eens te controleren of de gegeven antwoorden van de helpdesk er kwalitatief op vooruit gaan.

Het insturen van het contact formulier gebeurde overigens net voordat de storing afgelopen maandag door Multikabel hersteld was. Bij de aanmelding heb ik netjes omschreven dat het Nickelodeon/The Box kanaal alleen nog maar zwart beeld zonder geluid weergaf en ook een link opgenomen naar dit topic voor aanvullende informatie.

Eind deze middag kreeg ik daarop de volgende reactie van de afdeling Klantenservice:
Geachte mevrouw/meneer X,

Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd waarin u aangeeft dat u een storing heeft op uw (digitale) televisie.

Om de storing te verhelpen wil ik u vragen een aantal zaken na te lopen.

U kunt eerst de decoder resetten door deze voor ongeveer vijf minuten van de spanning te halen. Na vijf minuten steekt u de stekker weer in het stopcontact.

Als dit de storing niet verhelpt, kunt u het beste de decoder zo direct mogelijk aansluiten op het binnenkomende signaal. Dit wil zeggen een zo kort mogelijke coax kabel aansluiten direct vanaf het punt waar de kabel uw huis binnenkomt naar uw decoder.

Als in de huidige situatie de coaxkabel via b.v. een videorecorder naar uw decoder loopt dient u dus de videorecorder er tussen uit te halen.

Hierna kunt u het beste de decoder terugzetten naar fabrieksinstellingen en een herinstallatie uitvoeren.

Heeft u hierna nog steeds een foutmelding en / of slecht beeld, dan wordt het signaal waarschijnlijk buiten de woning slecht doorgegeven. Neemt u dan contact op met onze technische Helpdesk via het nummer 0900 2020215 (10 cpm).

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

Maakt u gebruik van Internet via Multikabel? Dan bieden wij via onze website (http://www.multikabel.nl/eerstehulpthuis/) een gratis hulpprogramma voor uw internetverbinding. Dit programma, Eerste Hulp Thuis, is gemakkelijk in gebruik. Het bekijkt met één druk op de knop of uw internetinstellingen optimaal zijn geconfigureerd. Bij eventuele problemen met uw e-mail of internetverbinding draagt het programma de oplossingen aan.

Met vriendelijke groet,

X. X
Multikabel afdeling Klantenservice
t: 0900-6858452
f: 072-5143207
w: http://www.multikabel.nl


Uw e-mail bericht:


Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd waarin u aangeeft dat u een storing heeft op uw (digitale) televisie.

Om de storing te verhelpen wil ik u vragen een aantal zaken na te lopen.

U kunt eerst de decoder resetten door deze voor ongeveer vijf minuten van de spanning te halen. Na vijf minuten steekt u de stekker weer in het stopcontact.

Als dit de storing niet verhelpt, kunt u het beste de decoder zo direct mogelijk aansluiten op het binnenkomende signaal. Dit wil zeggen een zo kort mogelijke coax kabel aansluiten direct vanaf het punt waar de kabel uw huis binnenkomt naar uw decoder.

Als in de huidige situatie de coaxkabel via b.v. een videorecorder naar uw decoder loopt dient u dus de videorecorder er tussen uit te halen.

Hierna kunt u het beste de decoder terugzetten naar fabrieksinstellingen en een herinstallatie uitvoeren.

Heeft u hierna nog steeds een foutmelding en / of slecht beeld, dan wordt het signaal waarschijnlijk buiten de woning slecht doorgegeven. Neemt u dan contact op met onze technische Helpdesk via het nummer 0900 2020215 (10 cpm).
Uit bovenstaande reactie blijkt wel dat Klantenservice de storingsmelding niet eens heeft gelezen en gewoon op alle meldingen die betrekking hebben op digitale TV reageert met het zo langzamerhand beroemde standaard antwoord. Het probleem is ondertussen opgelost, dus had men dit ook als zodanig kunnen aangeven in de reactie. En als men de moeite had genomen om dit topic even te lezen dan had men kunnen weten dat het een probleem was dat bij meerdere mensen optrad zodat het zeer onwaarschijnlijk was dat het mijn huisinstallatie/ontvanger lag. Het komt kennelijk nog steeds niet bij Multikabel op dat het ook wel eens aan hun apparatuur kan liggen want van die mogelijkheid staat er niets in het standaard antwoord.

De cursief gemarkeerde tekst van de reactie was overigens volledig opgenomen in de reactie die ik van Multikabel had ontvangen. Kennelijk is de Klantenservice medewerker vergeten om deze standaard tekst te verwijderen nadat de aanhef en ondertekening toegevoegd was. Die standaard tekst was in ieder geval niet de originele tekst van mijn "e-mail" bericht zoals de regel "Uw e-mail bericht:" suggereert.

Het blijft een trieste zaak dat er dus nog steeds niets verbeterd is aan de kwaliteit van de antwoorden die je van de helpdesk kan verwachten.
 
Topicstarter
Topicstarter
Barfman

Barfman

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
193
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Pfff, ik heb ook wel eens een mail gestuurd met allemaal onzin, en je raad het nooit, ik kreeg netjes een mail terug met dezelfde mededelingen die in jou antwoord mail staan. Het enige verschil is dat het niet om mijn decoder ging, maar om mijn modem :roll:

Ik denk dat je voor de gein eens zo'n reactie naar kassa moet sturen, want de klant die genoeg betaald, word geen eens serieus genomen.
 

kustlijn

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
102
Ik heb zondag ook het probleem gemaild.
Ik vermelde echter dat ik wel een heel verhaal kon vertellen, maar dat ze beter even dit topic konden lezen. ( anders zeggen ze toch weer dat het alléén bij mij ligt)
Daartoe heb ik de link geselecteerd en gekopieerd, vervolgens in de e-mail geplakt.
Dan zou het goed moeten komen toch?
Fout, helemaal fout.
______________________________________________

Wij hebben uw e-mail ontvangen.

Het is helaas niet mogelijk om via deze link uw probleem te bekijken. Wellicht kunt u het probleem telefonisch of per e-mail doorgeven, zodat wij u van dienst kunnen zijn.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

__________________________________________________________

Eerlijk is eerlijk, het is geen standaard gegenereerd antwoord.
Maar het is wel droevig dat het probleem niet duidelijk wordt uit dit topic, hoe duidelijker moeten we nog zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.