• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

E-mail komt niet binnen op Windows Mail


Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
925
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Maar hoe voeg jij dat account toe in Windows Mail? Ander account POP, IMAP? of geavanceerde configuratie en dan internet-e-mail?

Probeer die laatste eens, dus:

Account verwijderen --> Instellingen --> Accounts beheren --> Account toevoegen --> Geavanceerde configuratie --> internet-e-mail ---> en dan de volgende instellingen en bij account type kiezen voor IMAP4:

Inkomende serverinstellingen​


  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen​


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Ekenit

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2020
Berichten
6
Geprobeerd (ook al eerder) maar dit helpt helaas niet. Contact gehad met provider (Ziggo) bij hen staat alles goed. Geen problemen met de mailserver daar. Mail werkt via webmail prima. Ik denk dat ik het dus maar bij de webmail hou.
Dank voor de geboden hulp.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Ekenit

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2020
Berichten
6
Inderdaad Thunderbird geprobeerd en daar werkt alles prima.
Jammer dat ik alle instellingen die ik had kwijt ben en daarmee opnieuw moet beginnen.
Nogmaals dank voor je hulp. Fijne Feestdagen.