Drops in het inkomende signaal

Patrick_H

Forum Gebruiker
Berichten
5
paar maanden gelden verhuisd, het zingt modem is ook mee verhuisd en opnieuw ingestoken op nieuw adres. Maar iedere dag verliest hij de verbinding en valt het netwerk uit. Ik kan in de historie op het modem zien wat hij pakketten verlies. Ook is het TV signaal vaak niet goed. Veel blokjes bij uitzendingen.

Ik heb inmiddels het AOP vervangen. De kabels tussen AOP en modem vervangen. De kabel naar de TV is vervangen door Koka9 en Ziggo gecertificeerde coax inbouw dozen geplaatst. Maar nog steeds drops.
De wifi inluis zijn separate AP. deze connecties zijn helemaal stabiel
Hoe kan ik het inkomende signaal meten ????
of waar kan ik gaan proberen te zoeken.
 
22 834000000 -1 36 256qam 30
23 842000000 -2 36 256qam 31
24 850000000 -2 36 256qam 32

22 Goed (Locked) 36.610 43026470921 221593
23 Goed (Locked) 36.610 42593104303 338828
24 Goed (Locked) 36.387 52961717027 99317

Veel fouten op 4G-Uplink frequenties.
 
Dat zou dus kunnen duiden op niet goed afgeschermde kabels toch?
Zit er toch ergens nog een foutje / lek.

Wellicht handig om ook de upstream te posten.
 
hierbij de upstream log.
De eerste conclusie zou dus iets in het kabelwerk kunnen zijn. Het is een ouder huis en de kabel naar het OAP,die door de kelder loopt zou dus wellicht ergens een storing kunnen hebben ?
 

Bijlagen

  • ziggo upstream.txt
    812 bytes · Weergaven: 132
Groene kabel door de kelder, als deze nat is, is de kabel waarschijnlijk verzopen.
 
Dat uitvallen van internet en storing op TV komt ook vaak voor wanneer de coaxkabel in de straatkast geoxideerd is. Servicedesk bellen en vertellen dat zowel internet en TV regelmatig storing geven en vragen om een monteur. Monteur wel vragen of hij ook eens in de straatkast gaat kijken of de boel niet geoxideerd is.
 
waarom aop niet laten vervangen door monteur? is gratis en eea wordt meteen doorgemeten...
en het aop is één ding, juist monteren is twee.
 
Terug
Bovenaan