• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Drops in het inkomende signaal

Vraag

Patrick_H

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2021
Berichten
5
paar maanden gelden verhuisd, het zingt modem is ook mee verhuisd en opnieuw ingestoken op nieuw adres. Maar iedere dag verliest hij de verbinding en valt het netwerk uit. Ik kan in de historie op het modem zien wat hij pakketten verlies. Ook is het TV signaal vaak niet goed. Veel blokjes bij uitzendingen.

Ik heb inmiddels het AOP vervangen. De kabels tussen AOP en modem vervangen. De kabel naar de TV is vervangen door Koka9 en Ziggo gecertificeerde coax inbouw dozen geplaatst. Maar nog steeds drops.
De wifi inluis zijn separate AP. deze connecties zijn helemaal stabiel
Hoe kan ik het inkomende signaal meten ????
of waar kan ik gaan proberen te zoeken.
 
Oplossing
Dat uitvallen van internet en storing op TV komt ook vaak voor wanneer de coaxkabel in de straatkast geoxideerd is. Servicedesk bellen en vertellen dat zowel internet en TV regelmatig storing geven en vragen om een monteur. Monteur wel vragen of hij ook eens in de straatkast gaat kijken of de boel niet geoxideerd is.