Draadloos printen

L.Zwaneveld

Forum Gebruiker
Berichten
13
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag over mijn printer.
Ik heb mijn Canon MX925 boven op een kamertje staan en is verbonden met mijn desktop pc en werkt prima met een usbkabel.
Nu wil ik via mijn laptop in de woonkamer printen maar dan krijg ik een melding dat de printer offline is en de printopdracht in de wacht staat.
De printer boven staat wel in standby .
Als ik de printer in de kamer bij het modem zet dan print deze wel draadloos, komt dit door het wiffi signaal en moet ik overstappen om een Pods aan te schaffen of heeft dit probleem misschien een andere oorzaak.

Vriendelijke groet
Bert
 
Misschien reageert de printer niet op printopdrachten via Wi-Fi als hij ook een USB verbinding heeft.
Haal boven de USB aansluiting eens los en probeer of draadloos printen vanaf je laptop in de huiskamer dan wel lukt.
Lukt het dan ook niet is het Wi-Fi signaal boven misschien inderdaad te zwak.

Je kan de printer (aangesloten via USB) op de computer boven instellen op delen en dan de printopdracht via het netwerk naar de PC / printer sturen.
In dit geval moet de PC boven wel aan staan tijdens het printen.
 
Volgens mij is het of een netwerkprinter (via WiFi) of een PC gebonden printer (USB). Ik heb zelf een 10 jaar een oude Canon MX340 printer/scanner, met die opties.
Ik heb het Wifi gebeuren tegenwoordig uit staan, maar via de optie 'printerdeling' op de PC kan ik hem toch nog vanaf het netwerk gebruiken, mits die PC aan staat. (Ik zie dat Johnny dat ook al aangeeft)
 
Wifi zal inderdaad wel te zwak zijn. Of je moet de bovenstaande oplossing van printerdeling met Pc aan doen, of je kan zo'n pod proberen (kopen of lenen). Overstappen naar een ander pakket is niet nodig, zolang je maar een connectbox hebt. Heb je geen witte connectbox, dan kan je een TP Link Deco M4 proberen. Zie "veelgestelde vragen" op onderstaande site.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb de usbkabel los gekoppeld en een printopdracht via de laptop gegeven en helaas weer de mededeling dat de opdracht in de wachtrij staat en een mededeling dat de printer niet reageert.
Ik vind het vreemd toen ik pas deze printer had kon ik wel via de laptop printen zal het dan toch aan de wifi liggen?
Ik heb ook de 5 GHZ gewisseld want deze geeft een zwakker signaal boven maar ook zonder resultaat.
Ik vind het geen oplossing om eerst mijn desktop aan moet zetten voor ik ga printen.
 
Controleer eens de instellingen van de printerdriver in de laptop. Staat er misschien iets verkeerd?

Heb je de printerdriver in de laptop als eens helemaal verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd?

Is de printerdriver up to date?

Windows heeft de laatste tijd veel problemen met printers en er zijn al meerdere updates uitgebracht.
Mogelijk speelt dit bij jou een rol.
 
Of zet die printer nog 1 keer beneden. Als het dan wel weer gelijk werkt, dan kan het bijna niet anders dan dat het aan de wifi ligt.

Let er wel op dat de printer dan beneden ook in standby staat, anders is het geen eerlijk vergelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig dezelfde printer. Kan zowel USB of Wifi danwel netwerk (kan er maar een tegelijk)

Ze moeten wel bij hetzelfdenetwerk zitten. Prijt af en toe iets af of van de computer of via wifi met de canon app (die kennelijk PRINT heet, er is ook een canon print sercer app, misschien moet je die ook hebben maar ik meen van niet)
 
Ik heb mijn printer verwijderd van mijn laptop en weer geïnstalleerd, de printer weer bij het modem in de kamer gezet en het printen werkt prima vervolgens de printer naar boven gebracht en een nieuwe printopdracht gegeven en weer wordt de printer niet herkend.
Zal toch het wifi signaal zijn ga een Pods bestellen en kijken hoe dat gaat.

Iedereen bedankt voor het meedenken
 
Even een update ,

Ik heb vanmorgen een Wifipods van Ziggo ontvangen en direct geïnstalleerd een uurtje gewacht om de Wiffipods zijn werk te laten doen.
Daarna een print van mijn laptop in de woonkamer gemaakt en.... jawel het werkt.
Ik ben er erg blij mee en de app op de telefoon geeft ook wat leuke voordelen.

Iedereen die meegedacht heeft hartelijk dank.
Vriendelijke groet
Bert
 
Terug
Bovenaan