Doorschakelen geeft hoge rekening?

Loesy

Forum Gebruiker
Berichten
252
Goedemorgen,

Omdat mijn moeder afgelopen periode weken in ziekenhuis lag en ik bereikbaar moet zijn heb ik voor dr zekerheid mijn huisnummer doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon zodat ik altijd bereikbaar ben.

Gisteren Ziggo factuur gekregen en daar schrok ik wel. In de specificatie staan dat gebeld is nasr mijn eigen mobiele nummer. Hoe kan dat nou? Ik heb mijzelf toch niet gebeld. Vind het vreemd.

Wie kan hier wat van melden voordat ik ziggo erover ga bellen.

Alvast bedankt, Loes
 
als je doorschakelt vanaf je huistelefoon naar je mobiel moet jij die kosten betalen, dus als ik bv naar jouw huistelefoon bel zijn die kosten voor mij en zijn de kosten van het gesprek (doorschakelen) naar jouw mobiel voor jou.
 
Dankje voor je antwoord.

Dan dus rap die doorschakelen eraf. Maar ik.zie dan op de specificatie allemaal gebeld naar mijn mobiele nummer, dat is dan ook normaal?
 
Je kunt ook je abonnement aanpassen naar onbeperkt bellen. Dan betaal je een vaste prijs per maand en kan je zo goedkoper doorschakelen.

Dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan doorschakelen naar een mobiel nummer.

Zie hier de prijzen,

 
Dankjewel,

Heb nooit geweten dat Ziggo voor doorschakelen zoveel betekent. Heb echt hoge rekening.

Heb hem nu uitgeschakeld.
 
Dat doorschakelen via *21* heeft de KPN al einde jaren '80 van de vorige eeuw ingevoerd. En hoe de kosten berekend worden werkt al ruim 30 jaar steeds zo. Ook bij Ziggo. #

1) De beller betaalt de kosten naar jouw vaste nummer.
2) Jij betaalt de kosten van het vaste nummer naar het doorgeschakelde nummer.

De telecom provider kan moeilijk de kosten van het doorschakelen aan de oorspronkelijke beller doorberekenen. Die kiest b.v. een lokaal goedkoop nummer en kan er niets aan doen dat jij b.v. ergens in het buitenland zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er een knipsel van maken van paar gesprekken.
SmartSelect_20190928-141015_Adobe Acrobat.jpg
 
Terug
Bovenaan