• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Doorschakelen geeft hoge rekening?


Loesy

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
252
Goedemorgen,

Omdat mijn moeder afgelopen periode weken in ziekenhuis lag en ik bereikbaar moet zijn heb ik voor dr zekerheid mijn huisnummer doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon zodat ik altijd bereikbaar ben.

Gisteren Ziggo factuur gekregen en daar schrok ik wel. In de specificatie staan dat gebeld is nasr mijn eigen mobiele nummer. Hoe kan dat nou? Ik heb mijzelf toch niet gebeld. Vind het vreemd.

Wie kan hier wat van melden voordat ik ziggo erover ga bellen.

Alvast bedankt, Loes
 

Arnold

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
389
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
als je doorschakelt vanaf je huistelefoon naar je mobiel moet jij die kosten betalen, dus als ik bv naar jouw huistelefoon bel zijn die kosten voor mij en zijn de kosten van het gesprek (doorschakelen) naar jouw mobiel voor jou.
 
Topicstarter
Topicstarter
L

Loesy

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
252
Dankje voor je antwoord.

Dan dus rap die doorschakelen eraf. Maar ik.zie dan op de specificatie allemaal gebeld naar mijn mobiele nummer, dat is dan ook normaal?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.701
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je kunt ook je abonnement aanpassen naar onbeperkt bellen. Dan betaal je een vaste prijs per maand en kan je zo goedkoper doorschakelen.

Dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan doorschakelen naar een mobiel nummer.

Zie hier de prijzen,

 
Topicstarter
Topicstarter
L

Loesy

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
252
Dankjewel,

Heb nooit geweten dat Ziggo voor doorschakelen zoveel betekent. Heb echt hoge rekening.

Heb hem nu uitgeschakeld.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.696
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dat doorschakelen via *21* heeft de kpn al einde jaren '80 van de vorige eeuw ingevoerd. En hoe de kosten berekend worden werkt al ruim 30 jaar steeds zo. Ook bij Ziggo. #

1) De beller betaalt de kosten naar jouw vaste nummer.
2) Jij betaalt de kosten van het vaste nummer naar het doorgeschakelde nummer.

De telecom provider kan moeilijk de kosten van het doorschakelen aan de oorspronkelijke beller doorberekenen. Die kiest b.v. een lokaal goedkoop nummer en kan er niets aan doen dat jij b.v. ergens in het buitenland zit.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
L

Loesy

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
252
Ik zal er een knipsel van maken van paar gesprekken.
SmartSelect_20190928-141015_Adobe Acrobat.jpg