• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Digitale Radio Ontvanger


Cees173

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2021
Berichten
1
Hallo, ik krijg elke keer geen signaal bij aansluiting van mijn radio ontvanger. OP mijn coax wandcontactdoos heb ik een technetix bda-2 coax versterker gezet en een van de tv aansluitingen gebruikt voor de radio ontvanger. Kan dat wel?
 

Ondersteuning Humax

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
69
Je kan ook teveel versterken @Cees173

Ik zou eens proberen wat de Quantis doet als je deze direct aansluit op het AOP. Andere zaken, zoals Internet, dus even niet gebruiken. Voorts zet je tegenwoordig op het AOP een POA01, welke Ziggo gratis levert, en kom je dan nog aansluitingen tekort kan je kiezen voor een POA)#upc, maar deze moet je zelf ergens aanschaffen, omdat Ziggo deze niet heeft. Maar eerst dus gewoon de Quantis eens aansluiten op het AOP zelf.

PS: heb je een Mediabox XL kan het zijn dat je last hebt van storingen en uitval van het geluid van de Quantis. Lees dan even dit:

 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.144
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Van dat sperfilter was hier eigenlijk al veel langer bekend. Volgens mij is dit ook niet perse i.c.m. een Mediabox XL. Zie bijvoorbeeld dit topic.

Maar goed dat dit vanaf nu standaard erbij wordt geleverd voor Ziggo klanten.
 

Ondersteuning Humax

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
69
Het is bij Humax/Quantis nog niet bekend of het ook i.c.m. andere apparaten mis kan gaan, maar sowieso wel met de Horizon/XL daar deze een vrij sterk retoursignaal heeft.

Maar als het ook in andere situaties voorkomt, kan je sowieso aanspraak maken op een monteur van Ziggo. Als het dan tevens bekender word dat het vaker misgaat i.c.m een modem o.i.d zal men ook daarop acteren.

En het kan hier bekend zijn van het sperfilter/retourband stopfilter, maar dat was het lang niet overal. En dus leek het me goed dat op te pakken en ook hier te melden. Dat laatst is niet helemaal goed gevallen begrijp ik. Sorry. Ik kan ook niet alles wat er word geschreven bijhouden.
 
Laatst bewerkt:

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.144
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Dat laatst is niet helemaal goed gevallen begrijp ik. Sorry.
Nee hoor, dat is niet het geval. Ik merkte alleen op dat dit probleem eigenlijk al eerder bekend was, helemaal niets ten nadelen van jou natuurlijk.
Jij hebt het nu goed opgepakt zodat het ook bij Humax/Quantis bekend is, dus: :6
 

Ondersteuning Humax

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
69
Dank @René

Inmiddels ook bij Humax/Quantis neergelegd dat het ook mis kan gaan met een modem/het gebruik van Internet. Zag hier nu nl. ook elders een melding van, en gevraagd of zij dit in onderzoek willen nemen. Als ook hiervoor een sperfilter een oplossing is, is het goed dat men deze ook in die gevallen gratis gaat leveren. Dat gratis leveren ligt echter (nog) bij Ziggo, en dit dus ook daar kenbaar gemaakt. Wellicht kan Quantis later nog wat doen d.m.v. software updates. Dus ook dat benoemd. Hoop dan wel dat Ziggo die updates ook uitrolt. Mag verwachten van wel, daar men de Quantis ook verkoopt, maar goed, Ziggo levert ook de Humax 5500c waarvan ik destijds wat aandachtspuntjes heb doorgegeven, en ook nog de 5300c, in gevallen van omruil, maar wil daarvoor geen updates meer op de kabel zetten.

Ik hou jullie op de hoogte.
 

fdboer

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
962
Dank @René

Inmiddels ook bij Humax/Quantis neergelegd dat het ook mis kan gaan met een modem/het gebruik van Internet. Zag hier nu nl. ook elders een melding van, en gevraagd of zij dit in onderzoek willen nemen. Als ook hiervoor een sperfilter een oplossing is, is het goed dat men deze ook in die gevallen gratis gaat leveren. Dat gratis leveren ligt echter (nog) bij Ziggo, en dit dus ook daar kenbaar gemaakt. Wellicht kan Quantis later nog wat doen d.m.v. software updates. Dus ook dat benoemd. Hoop dan wel dat Ziggo die updates ook uitrolt. Mag verwachten van wel, daar men de Quantis ook verkoopt, maar goed, Ziggo levert ook de Humax 5500c waarvan ik destijds wat aandachtspuntjes heb doorgegeven, en ook nog de 5300c, in gevallen van omruil, maar wil daarvoor geen updates meer op de kabel zetten.

Ik hou jullie op de hoogte.
Wat ik uit het probleem opmaak is dat er gewoon een hardware issue is, namelijk dat er onvoldoende filtering voor de frontend zit waardoor de ontvanger 'op tilt slaat'. Dit probleem kan alleen maar verergeren als Ziggo straks ook nogs eens de upload op trekt naar 256 MHz omdat die signalen dan nog dichter bij de ontvangst frequentie komen.

Derhalve lijkt het me verstandig dat de Humax/Quantis dit oplost met een hardware revisie (duur) of dat filter standaard meelevert (kleine moeite).
 

Ondersteuning Humax

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2021
Berichten
69
@pioenkweker, en anderen,

klopt. Humax/Quantis doet deze er nu standaard bij in, voor elke QE317, die in ieder geval naar Ziggo gaat. Maar omdat Ziggo nog voorraad had, was dat nog niet het geval, en kan men er zelf een aanschaffen (niet vergoedt door Ziggo) of men kan aanspraak maken op een monteur. Hoe het precies met de kosten is gesteld als het filter in de doos is bijgesloten, is nog niet helemaal bekend, maar dat ligt bij Ziggo. Maar gezien men als Ziggo zijnde ook kosteloos een monteur naar je toestuurt die het filter plaatst, lijkt het me nogal voor de hand liggend dat zij ook het filter vergoeden als dit wordt meegeleverd. Op de Community plaats ik na een pauze weer zeer regelmatig en dan kunnen de moderators ook achter de schermen kijken hoe zaken verlopen/worden opgepakt.

Ik heb het ook men hen en Quantis over software updates gehad voor de QE317, daar er aan bepaalde mensen bepaalde beloftes werden gedaan door moderators, die wellicht, net als bij de Humax, weer helemaal niet worden nagekomen. En voor zover nu bekend, komen deze er ook niet. Ziggo is nogal eens van de beloftes om hun klanten tevreden te houden, maar eerlijkheid is een stuk belangrijker. Als van al die beloften niets komt, is de frustratie bij klanten later alleen maar groter.
 
Laatst bewerkt: