• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

De rechterhand weet niet wat de linkerhand doet.


Telstar

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
34
Ziggo
Alles in 1
Ik heb vanmorgen gebeld voor wederom een klacht met de laatst 'nieuwe' toegestuurde Cisco Mediabox.
Uiteindelijk zei een medewerker dat ik een nieuwe Mediabox Next zou kunnen krijgen, maar wel hiervoor Film 1 kwijt zou raken én meer moeten gaan betalen.
Ik was akkoord en ik zou € 2,40 per maand meer moeten gaan betalen, in totaal € 73,27. Dit heeft de desbetreffende medewerker ook bevestigd.
Nu krijg ik via de mail een bestelling met een bedrag van € 76,45 per maand, dit is € 3,18 meer dan is toegezegd.
Dus ik bel meteen terug, natuurlijk krijg ik weer aan andere medewerker aan de lijn, het verhaal uitgelegd en hij zag dat er een foutief bedrag staat in hun administratie, ongeveer € 4,00 teveel zei hij. Hij zou mij doorverbinden met iemand van de administratie om deze korting aan te passen. Ik vroeg hem nog, of hij alles zou uitleggen aan de desbetreffende collega? Natuurlijk zei hij meteen, anders moet u dat allemaal doen. Ik zei "Heel fijn" en wachtte op de doorschakeling.
Ik kreeg direct een medewerker van de administratie aan de lijn. Ik vroeg of de collega de situatie had uitgelegd? "Nee", zei ze!!?? Ik heb vijf keer het verhaal uitgelegd en 2 keer uitgesproken dat ik in herhaling val, maar mw. ging niet mee in de constatering van beide eerdere collega's. Ze zei dat mijn pakket nou eenmaal die prijs is en iedereen moet dat betalen. Die prijs staat op de site en natuurlijk in haar voorgelezen protocol.
Ik heb haar verteld dat het voor mij hierbij ophoudt en ik de bestelling ga annuleren en een klacht indienen, want blijkbaar weet de rechterhand niet wat de linkerhand doet, bij Ziggo.
Dit bevestigd ook weer wat ik op het forum lees: als het werkt, werkt het goed, maar zodra een wijziging moet worden doorgevoerd krijg je allerlei verkeerde informatie door de medewerkers en ze werken daar allemaal in 'hokjes'. Medewerker A zegt alles toe, maar stuurt foutieve mails; medewerker B ziet dat het fout is en wil het herstellen, maar kan/mag dit niet en speelt het door naar medewerker C. En medewerker C zegt van niets op de hoogte zijn.
Zucht.............ik voel met hetzelfde als RonV op dit forum: genaaid.

Ps. Tijdens het opzeggen keek de medewerkster mee en zag inderdaad dat ik recht heb op een 'oude korting' en wilde aan haar supervisor vragen of zij de administratie hierover mocht bellen en op de hoogte brengen, maar dat mocht ze niet!!?? Ze heeft een notitie voor mij gemaakt en in mijn dossier gezet. De afspraak is dat ik over een maand kan terugbellen, dat dan de kortingen bekend zijn en dat is alsnog de korting kan afdingen. Tevens kreeg ik vandaag een mail van "ZiggoHelpt" dat ze op de hoogte zijn van de gang van zaken en dat ze dit inderdaad verwarrend en frustrerend voor mij vonden. Ze waren inmiddels bekend met de oplossing van de helpdesk medewerkster en als ik eind juni terugbel, zou het helemaal in orde moeten komen.
Ik heb vandaag de Next binnen gekregen, aangesloten en geïnstalleerd en ik moet zeggen zoals het het er nu uitziet, echt een topapparaat! Een hele andere ervaring dan de vorige box, deze is superoverzichtelijk en bijna futuristisch, zeker vergeleken met de oude Mediabox en de verouderde lay-out.
Nog een opmerking over de eerste helpdeskmedewerker; deze zei meteen tegen mij dat ik met Ziggo contact moest opnemen zodra ik het pakket binnen had, voor de installatie hiervan. Toen ik hem vroeg of het dan zo moeilijk was, zei hij dat de monteur toch gratis was en dat deze dan de hele box zou kunnen uitleggen. Ik had een beetje twijfel, maar toen ik er aan begon vanmiddag, eerlijk is eerlijk, zo moeilijk is het niet, het gaat bijna vanzelf. Hij herkent zelfs de merken van mijn TV en receiver, deze worden ook genoemd in het scherm zodra de installatie gereed is. Je moet wel de kabels die erbij zitten gebruiken, voor een optimaal signaal, dit heb ik dus ook gedaan.
So far, so good. Ik moet natuurlijk niet meteen al te euforisch worden, eerst nog maar eens kijken hoe het telefoontje eind juni gaat verlopen.
Maar ik vind wel; als het niet goed gaat, schrijf je o.a. een reactie op dit forum, maar zodra er een oplossing gaat komen, moet je dit ook vermelden.
Wordt vervolgd (eind juni).
 
Laatst bewerkt: