• Als geregisteerd lid krijg je toegang tot extra forums en halen we de reclame banners voor je weg, allemaal gratis!
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Connectbox <> Nest Hub. Wie dit kan oplossen is een held


fry

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Hallo,

Een handen in het haar situatie, peinzen en heel veel frustratie:

Ik heb 2 google nest hubs. Werkten altijd prima. Paar weken geleden eerst bij de ene: netwerkprobleem foutmelding. Paar weken later hetzelfde bij de andere. Ze verbinden niet meer met internet.

Uiteraard het hele riedeltje geprobeerd: wel 20x nest hubs factory gereset, modem aan/uit, reset modem, maar blijft hetzelfde.
Logische verklaring: nest hubs kapot. Dat leek me te toevallig bij 2 stuks. Had ondertussen wel een nieuwe gekocht....en die doet het gelijk. De 2 oude bij iemand anders aangesloten en.....die doen het daar wel! Het moet dus bij de modem of de verbinding liggen. Maar ik heb de modem en mijn netwerk configuratie echt in de meest basic opstelling getest voor troubleshooting: factory reset, niks anders eraan e.d. Modem staat gewoon in router stand. Bovendien heeft het ooit wel gewerkt.
Ik heb echt geen flauw idee meer.

Iemand met een briljante tip/oplossing idee?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.804
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Misschien een probleem door een update van de Nest Hubs?

Welke Connectbox heb je? Die van fabrikant Pace heeft in augustus een update gekregen en heel misschien heeft dat iets met het probleem te maken.
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fry

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Als het een update probleem met de hubs was dan snap ik niet waarom ze ergens anders wel werken :-(
Ik heb de Compal. Het lijkt wel of er iets geblocked wordt, maar alles staat dus in de standaard settings na een reset. Zijn er nog verschillende soorten hard resets qua 30-30-30 methode of reset button indrukken?
 

AFCA 0575

Product Tester
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
1.457
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Heb je ooit aangemeld voor test firmware op je hub. Had ook verbinding’s probleem.
Hub gerest en afgemeld en geen probleem meer.
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fry

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Heb je ooit aangemeld voor test firmware op je hub. Had ook verbinding’s probleem.
Hub gerest en afgemeld en geen probleem meer.
ja, ik zat ook op het preview programma. Hub is al gereset. Ik weet niet zeker of ik me kan afmelden van het preview programma, zolang dat kreng geen verbinding maakt. Maar goed, dan snap ik nog steeds niet dat als ik de hub naar vrienden meeneem, hij het daar wel gelijk doet en thuis niet....
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.310
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Mocht je de connectbox hebben, zet dan smartwifi eens uit. Dit staat sinds de laatste firmware update automatisch aan en schijnt problemen te kunnen veroorzaken in combinatie met een Google nest hub lees ik.
Een andere oplossing zou misschien kunnen zijn om 2.4GHz en 5GHz een aparte naam te geven, zodat je zelf kan kiezen met welke verbonden wordt.
 
Topicstarter
Topicstarter
F

fry

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
thanks, ga ik proberen als ik thuis ben vanavond!
Mocht je de connectbox hebben, zet dan smartwifi eens uit. Dit staat sinds de laaste firmware update automatisch aan en schijnt problemen te kunnen veroorzaken in combinatie met een Google nest hub lees ik.
Een andere oplossing zou misschien kunnen zijn om 2.4GHz en 5GHz een aparte naam te geven, zodat je zelf kan kiezen met welke verbonden wordt.
ak