• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Connectbox Giga : TOON ziet Wifi niet

Vraag

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
11
Wie herkent dit probleem? En heeft een oplossing?

TOON ziet beide SSIDs (5 GHz en 2.4 GHz) van de Connectbox Giga niet. De Ziggo-tip “ga met TOON naar fabrieksinstellingen werkte niet (wel alle data van de TOON kwijt)

Op de smartphones en tablets lijkt of alleen de 5 GHz SSID is actief is, de 2.4 SSID is “onzichtbaar”.

Ook werkt bij mij de WPS niet, voor camera’s die blijkbaar ook op 2.4 GHz zitten (IEEE802.11b/g/n)

ECE1230F-7D1F-4475-A57F-24C7E72EB672.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oplossing
Nou je hebt nu zoveel geprobeerd...

Volgens mij is je modem gewoon gaar, als telkens alleen de 2.4 Ghz wifi compleet wegvalt (op alle apparaten).
Je zou een vervanging aan kunnen vragen, of je zet Wifi helemaal uit op het modem en schaft zo'n Wifi mesh setje aan.
Dan heb je sowieso veel betere wifi dan die connectbox kan leveren.
En dat is dus uiteindelijk ook het eindresultaat van dagen modderen met dit apparaat: definitief een maandag-ochtend exemplaar, en op advies van de monteur ontvang ik een nieuw exemplaar van Ziggo.

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.775
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Nou je hebt nu zoveel geprobeerd...

Volgens mij is je modem gewoon gaar, als telkens alleen de 2.4 Ghz wifi compleet wegvalt (op alle apparaten).
Je zou een vervanging aan kunnen vragen, of je zet Wifi helemaal uit op het modem en schaft zo'n Wifi mesh setje aan.
Dan heb je sowieso veel betere wifi dan die connectbox kan leveren.
 
Topicstarter
Topicstarter
TheoJFS

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
11
Nou je hebt nu zoveel geprobeerd...

Volgens mij is je modem gewoon gaar, als telkens alleen de 2.4 Ghz wifi compleet wegvalt (op alle apparaten).
Je zou een vervanging aan kunnen vragen, of je zet Wifi helemaal uit op het modem en schaft zo'n Wifi mesh setje aan.
Dan heb je sowieso veel betere wifi dan die connectbox kan leveren.
En dat is dus uiteindelijk ook het eindresultaat van dagen modderen met dit apparaat: definitief een maandag-ochtend exemplaar, en op advies van de monteur ontvang ik een nieuw exemplaar van Ziggo.
 
Oplossing
Topicstarter
Topicstarter
TheoJFS

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
11
De speaker jbl 10 heeft hetzelfde probleem
Bij mij bleek het Ziggo-modem stuk te zijn: er werd geen 2.4 GHz Wifi signaal afgegeven.
Dat kon volgens de eerste drie Ziggo helpdesk medewerkers niet (opm: heb een wifi scanner, en dat 2.4 signaal was er dus echt niet)
De vierde Ziggo medewerker was duidelijk wel ervaren, en stelde direct de vervanging voor.
Tip: geef de twee een verschillende naam op het modem. Dan herken je ze.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.658
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dat heeft wel een paar maanden geduurd voordat je een nieuw modem (gaat) krijgt. Als je verbinding niet gelijk lukt denk dan ook aan mijn eerdere tip bij #16. Dit zodra je het nieuwe modem hebt gekregen en aangesloten. Benieuwd of je dit op korte termijn gaat lukken.