• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Connectbox Giga : TOON ziet Wifi niet

Vraag

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
10
Wie herkent dit probleem? En heeft een oplossing?

TOON ziet beide SSIDs (5 GHz en 2.4 GHz) van de Connectbox Giga niet. De Ziggo-tip “ga met TOON naar fabrieksinstellingen werkte niet (wel alle data van de TOON kwijt)

Op de smartphones en tablets lijkt of alleen de 5 GHz SSID is actief is, de 2.4 SSID is “onzichtbaar”.

Ook werkt bij mij de WPS niet, voor camera’s die blijkbaar ook op 2.4 GHz zitten (IEEE802.11b/g/n)

ECE1230F-7D1F-4475-A57F-24C7E72EB672.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oplossing
Nou je hebt nu zoveel geprobeerd...

Volgens mij is je modem gewoon gaar, als telkens alleen de 2.4 Ghz wifi compleet wegvalt (op alle apparaten).
Je zou een vervanging aan kunnen vragen, of je zet Wifi helemaal uit op het modem en schaft zo'n Wifi mesh setje aan.
Dan heb je sowieso veel betere wifi dan die connectbox kan leveren.
En dat is dus uiteindelijk ook het eindresultaat van dagen modderen met dit apparaat: definitief een maandag-ochtend exemplaar, en op advies van de monteur ontvang ik een nieuw exemplaar van Ziggo.
Topicstarter
Topicstarter
TheoJFS

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
10
Al geprobeerd om het modem een paar minuten van de stoom af te halen ?
Yep, zelfde effect. Ben dit niet gewend met Ziggo spullen. Nu al twee dagen aaneengesloten aan het rommelen met de wifi. verbindingen vallen ook bij 5 GHz weg en moeten handmatig worden hersteld. Het ingestelde gast-netwerk verdwijnt net als de 2.4 GHz uit de gedetecteerde netwerken.

De rest lijkt w werken
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.611
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Nog iets dat je kunt proberen is om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Ik las namelijk soortgelijke problemen met het wegvallen van de 2.4 Ghz wifi. Precies wat jij beschrijft. Dit schijnt voor te kunnen komen na een bepaalde firmware update die onlangs is uitgerold. Dit werd toen opgelost door het modem dus te resetten naar fabrieksinstellingen.
 

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
511
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
zet eens terug naar fabrieksinstellingen. herstarten. dan 2.4 aanzetten ( als het niet al aanstaat ), wireless mode b/g/n mixed, kanaal instellen tussen 1 en 11, breedte 20 MHz, SSID invullen ( alleen cijfers, kleine en grote letters ), beveiliging WPA-PSK/WPA2-PSK en zet in die sleutel alleen cijfers, kleine en grote letters - dus geen leestekens en spaties.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.576
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Toon zelf kan ook het probleem zijn. Op te lossen door de stroom van toon eraf te halen gedurende 1 minuut. Dit bij de ketel. Daarna zal Toon weer opstarten. Toon werkt alleen op 2,4 MHz band.
 
Topicstarter
Topicstarter
TheoJFS

TheoJFS

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2021
Berichten
10
Nog iets dat je kunt proberen is om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Ik las namelijk soortgelijke problemen met het wegvallen van de 2.4 Ghz wifi. Precies wat jij beschrijft. Dit schijnt voor te kunnen komen na een bepaalde firmware update die onlangs is uitgerold. Dit werd toen opgelost door het modem dus te resetten naar fabrieksinstellingen.
Deze tip heb ik uitgevoerd. Kreeg een zichtbaar SSID te zien in TOON (en andere devices), kon verbinding maken en toen verdween dit SSID weer - onzichtbaar voor alle devices.
Toon zelf kan ook het probleem zijn. Op te lossen door de stroom van toon eraf te halen gedurende 1 minuut. Dit bij de ketel. Daarna zal Toon weer opstarten. Toon werkt alleen op 2,4 MHz band.
Duidelijk, helaas geen resultaat, want de Connectionbox Giga stuurt geen 2,4
Was dit nou nog gelukt @TheoJFS?
Helaas niet, 2,4 GHz SSID komt niet uit de Connectbox Giga. Daardoor niet alleen geen aansluiting mogelijk met TOON, maar ook niet met mijn HP printer (die zelf wel zichtbaar is) en de Foscam camera’s.
 

Goofy

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Berichten
72
hallo,

ik herinner mij een tijd geleden dat iemand een probleem had met het aanmelden van zijn Foscam camera's op een Connectbox.

heb de topic terug kunnen vinden en is alweer van een jaar geleden...........pfff..tijd gaat snel.

in zijn laatste antwoord heeft de persoon gemeld wat het probleem veroorzaakte (iets met packages die bij het eerst aanmelden door Foxcam worden verstuurd) en hoe hij dit wist op te lossen.

misschien helpt het antwoord bij u ook ?

de link van de topic;

hoop dat het lukt

vriendelijke groeten