• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Connectbox giga blijft rood branden na aansluiten

Tonnyv29

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2021
Berichten
5
Hi,

Ik heb dus mijn coax aansluiting in de woonkamer gebruikt en de modem aangesloten. Nu meerdere keren gebeld en blijkbaar moet er een monteur komen want het is niet op te lossen volgens mevrouw aan de telefoon. Nu wil ik niet stil zitten zonder internet tot maandag dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

de situatie:
Ik ben dus overgestapt van KPN naar Ziggo en KPN gebruikte het gigabit glasvezel kastje in mn meterkast. Ziggo werkt via Coax dus deze moet in mijn woonkamer.
Het maakt niet uit wat ik probeer, die kast blijft op offline staan en ik denk dat het een iets serieuzer probleempje is dan simpelweg verkeerd aangesloten.

In mijn meterkast heb ik een of ander vaag kastje zitten waar 2 coax kabels op aangesloten zitten. het is de ''vocom digital qamtex tv data isolator'' maar nu ben ik uiteraard erg benieuwd of dit de boosdoener is? is dit misschien gewoon op de hoofdingang van de coax geplaats? (of hoe je zoiets zou noemen) Ik snap sowieso niet hoe er een soort splitter met coax kabels in mn meterkast kunnen zitten als ik daar geen duidelijke ingang heb. Over al die kabels en die vocom heen zat een wit UPC plastic bescherm kastje.

Iemand een idee of dat de issue is? of uberhaupt een idee waarom ik nog steeds mijn modem niet online krijg?

Alvast bedankt!
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.614
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Klinkt als een verouderde AOP die vervangen moet worden. Zeker met de Connectbox Giga, die vereist bepaalde specificaties. Hiervoor zal een monteur van Ziggo inderdaad langs moeten komen.

Is het zoiets?

download.jpg
 
Topicstarter
Topicstarter
Tonnyv29

Tonnyv29

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2021
Berichten
5
Klinkt als een verouderde AOP die vervangen moet worden. Zeker met de Connectbox Giga, die vereist bepaalde specificaties. Hiervoor zal een monteur van Ziggo inderdaad langs moeten komen.

Is het zoiets?

Bekijk bijlage 33802

Het lijkt er erg op inderdaad. Alleen heeft hij 1 ingang boven en 2 beneden, die aangesloten zijn op een splitter. ik heb alleen 1 ingang boven en 1 ingang beneden waar beide een coax kabel op aangesloten zit. Die kabel loopt de muur in en ik heb oprecht geen enkel idee waar deze kabel heen loopt.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.614
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Het probleem is dat dit type AOP tot 1000Mhz gaat. De nieuwe AOP's gaan geloof ik tot 1250 Mhz ofzo. Toen ik mijn Connectbox Giga kreeg was het nog verplicht dat een monteur 'm aansloot om meteen de AOP te vervangen. Kennelijk zijn ze daar vanaf gestapt?

Geen idee of dat bij jou ook daadwerkelijk het probleem is hoor.. voor hetzelfde geld is de activatie er nog niet door.
Dit zou je je eventueel kunnen zien als je in het modem inlogt op http://192.168.100.1 , daar heb je ergens logging.
 
Topicstarter
Topicstarter
Tonnyv29

Tonnyv29

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2021
Berichten
5
maar als laatste vraag trouwens, wat doet dit dan eigenlijk? betekend dit dat ik de coax aansluiting in mn woonkamer gewoon niet kan gebruiken of staat dat volledig los van dit apparaatje?
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
953
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dus je hebt 2 COAX aansluitingen in huis 1 in de woonkamer en 1 in de kelder waar je de foto's hierboven van hebt geplaatst? Die groene kabel zou de Ziggo kabel kunnen zijn omdat die op het input signaal zit maar dan zou die grijze kabel naar je modem kunnen gaan maar dan heb je denk ik nog een splitter nodig om een coax naar je TV te laten gaan. Ik heb geen Giga connectbox maar een gewone connectbox en die zit met een splitter op het AOP in de woonkamer hier aangesloten.
Heb je wel TV signaal via die COAX aansluiting in de woonkamer? En hoe ziet die aansluiting eruit?
 

Tonne2004

Product Tester
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.025
Ziggo
Geen Producten
Als je wel tv van Ziggo ontvangt, is er in ieder geval een signaal. Zo niet dan is jouw woning misschien niet aangesloten in de wijkkast.
Er zijn dus in beginsel drie mogelijkheden:

  1. Helemaal geen signaal (monteur moet aansluiting in wijkkastje in orde maken).
  2. Beperkt signaal (wel tv maar frequentiebereik isolator, en mogelijk andere dingen, niet voldoende).
  3. Activatie van modem niet in orde (gaat, zoals ik lees, via India en niet altijd goed).​
In de eerste twee gevallen kan de monteur het meteen in orde maken. In het derde geval kan hij helpen met de gegevens maar duurt het nog wel even. Uiteraard kan er ook nog een combinatie van mogelijkheden zijn.
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.585
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je ook al geprobeerd om de ConnectBox aan te sluiten op de "splitter" waar de groene kabel in gaat. Werkt het dan wel?