• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Connectbox firmware updates (Compal / Arris)


Gerardus54

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
229
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
9.1.2103.102 staat er bij mij. 2.4 ghz en 5 ghz werken normaal. Wat er is veranderd...ik zou het niet weten.
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
586
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Inmiddels nieuwe update op de Compal CB. Enige wijziging dat ik heb gevonden is dat instellingen voor Smart Wifi nu actief is. Kun je als het goed is nu zelf instellen. Als deze is geactiveerd kijkt je modem zelf op welke band je het beste kan zitten.

Ik had de laatste tijd al wat korte uitval van connectie en dat pagina's niet geladen konden worden. Ik heb SmartWifi uitgeschakeld en alles hard op vaste kanalen ingesteld staan. Werkt weer als vanouds. :6

Oude versie : CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH

nieuw:
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.625
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb de Arris (Sofware versie: 9.1.2103.102)
En de laatste tijd ook regelmatig problemen met de wifi (pagina's niet laden, netflix werkt niet, enz)
Heb nu ook SmartWifi uitgezet, eens kijken of dat wil helpen.
Is SmartWifi bij de Arris ook onlangs toegevoegd?
En wat is beter bij 2.4Ghz voor Kanaalbreedte? Alleen 20 Mhz? Of 20/40 Mhz?
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
586
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
In principe geeft een zo smal mogelijke bandbreedte (20 MHz) de maximale reikwijdte, hoe breder je je kanalen uitzet, des te minder draagkracht. Zeker in een wijk waar veel 2,4 GHz netwerken zijn is het gauw drukker dan druk en krijg je conflicten. Het geeft niet of je op dezelfde kanalen zit, als jij op jouw lokatie maar het sterkst bent.

Btw, alleen SmartWiFi uitschakelen heeft geen nut, als je kanalen nog op Auto staan. Dus ook die even op een vast kanaal instellen. Met inSSIDer Home of Wifi Analyser kun je kijken welk kanaal voor jou het beste uitkomt. En als het even kan natuurlijk 5Ghz gebruiken (mits je apparatuur het aankan).
 

bert1984

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
645
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb vandaag een modem reset gedaan, ik kreeg toen een melding dat de Connectbox met een update bezig was (melding stond op 192.168.178.1) maar nu kom ik niet meer op de Connectbox, hebben jullie dit ook? mag je nu ineens niet meer op de connectbox komen. Internet werkt wel gewoon, en het apparaat staat niet in Bridge mode of zo
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.416
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Mogelijke oplossingen: andere browser, bedraad proberen, nogmaals 30 seconden stroomloos maken of teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
 

bert1984

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
645
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Modem van het stroom werkte, en heb nu firmware CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH deze word niet gemeld in de eerste post van deze thread. Wat is hier nieuw/anders?
 
Topicstarter
Topicstarter
René

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.144
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb hier en daar nog wat 'release notes' kunnen vinden en toegevoegd aan de startpost. Het is en blijft summier, maar het is in ieder geval iets.