• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Connectbox en Apple: geen internetverbinding.


vanhaze

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
63
Hoi allemaal,

Ik post dit namens een vriendin die op een Apple Macbook werkt en een Connectbox heeft.
Het lukt haar maar niet om een werkende internet verbinding te krijgen op haar macbook (OSX 10.13.6)
Op haar macbook is te zien dat zowel WIFI als ethernet het doen maar internetten (browsen) en bv whatsapp op haar macbook lukt niet.

Ik heb voor haar al van alles geprobeerd: geen succes. (resetten van Connectbox is nog wel een optie die nog niet gedaan is).

Ziggo support had te weinig verstand van Apple en kwam ze dus ook niet verder mee.
Het heeft waarschijnlijk te maken met ipv6 configuratie (denk ik).

Is er een Apple Geek hier die zou kunnen helpen ?

BVD !
Rob.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
813
Gebied
fZiggo
Zet je 5GHz frequentie vast op kanaal 36 tm 60...de hogere 100 banden.. doen vreemd met apple producten. Helaas maar waar.
 
Topicstarter
Topicstarter
V

vanhaze

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
63
Dank voor je hulp !
Ok, ga ik doen.
Blijft dan nog het issue dat de ethernet verbinding ook niet goed werkt.
Dwz: Ethernet verbinding lijkt OK (is groen) in OSX systeemvoorkeuren maar internetten werkt niet.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.378
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Krijgen andere apparaten dan de Macbook wel een werkende internetverbinding? Denk aan telefoon, tablet, TV o.i.d.
Indien ja zit het probleem in de Macbook. Indien nee, dan is het de modem, Ziggo verbinding o.i.d.

Heeft de klant ook vaste telefonie via de modem en werkt dat niet dan is dat ook een indicatie dat modem, of Ziggo lijn biet goed werkt.

Is de modem wel goed online? Lampje aan voorkant brand dan wit. Indien niet zien de apparaten wel een werkende verbinding (met de modem) maar heb je geen internet.
Je kan het ook controleren door in de modem te kijken. Dat doe je door in een browser http://192.168.178.1 te typen en dan het wachtwoord in te voeren dat onder op de modem staat instellingen wachtwoord) . Je kan dan de status controleren en nog meer.
De klantenservice van Ziggo kan e.e.a. ook op afstand controleren!

Indien nog niet gedaan dan alles eens uitzetten (modem, evt. router, computer(s)) en na 20 seconden weer aangezet met modem als eerste en de rest met tussenpauzes van 20 seconden.
 
Topicstarter
Topicstarter
V

vanhaze

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
63
Ik hoor net van haar dat zij ook een MediaboxXL heeft van Ziggo.
Zou fijn zijn geweest als er een goede Apple handleiding van Ziggo voorhanden is wat betreft juiste instellingen in OSX -netwerkinstellingen
wat betreft de setup "Connectbox plus Mediaboxxl".
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.302
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zijn Er nog andere WiFi/ routers aangesloten in het netwerk. Bijv. Timecapsule?

hier werkt dit prima. Met iPhone macbook
 
Topicstarter
Topicstarter
V

vanhaze

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
63
Nope, geen andere WIFI/routers.
Gebruik jij de wifi van de Connectbox of van de Mediabox ?
Heb jij de Mediabox uit je thuisnetwerk gehaald (in de Mediabox instellingen). ?
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
2.528
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik hoor net van haar dat zij ook een MediaboxXL heeft van Ziggo.
Zou fijn zijn geweest als er een goede Apple handleiding van Ziggo voorhanden is wat betreft juiste instellingen in OSX -netwerkinstellingen
wat betreft de setup "Connectbox plus Mediaboxxl".

internet verbinding maakt ze toch met de de connectbox en niet met de mediabox xxl
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.259
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Heb jij de Mediabox uit je thuisnetwerk gehaald (in de Mediabox instellingen). ?
Ja, haal de mediabox uit je thuisnetwek. Het heeft namelijk vrij weinig tot geen nut om de Mediabox aan je netwerk te hangen!
Levert alleen maar problemen op. Dus die zou ik als eerste los koppelen van je netwerk.
Laat al het internet verkeer (bedraad en wifi) via de connectbox lopen.
 

McView

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Berichten
70
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hier nog wat tips.

Apple apparaten die je met Wifi gebruikt:
iOS: Instellingen/Wifi, klik op de “i” van je huidige netwerk , dan “Vergeet dit netwerk”,
maak nu opnieuw verbinding (heb je wachtwoord bij de hand)
macOS: Systeemvoorkeuren/Netwerk/Wifi/Geavanceerd/Wifi, verwijder alle bekende netwerken
(klik op netwerk en dan op de “-“, klik op OK en daarna op “Pas toe”,
maak nu opnieuw verbinding (heb je wachtwoord bij de hand)

Bij Ethernet zou ik de interface verwijderen en op nieuw aanmaken:
Systeemvoorkeuren/Netwerk, klik op “Ethernet” en dan “-“, klik op “Pas toe”.
Klik nu op “+” en kies bij “interface” “Ethernet” en klik op “Maak aan” en klik dan op “Pas toe”.

Hoop dat je er iets mee kunt.