Connect Box T3 time-outs

@Zeeburgia

Of ik de update alleen binnen zou krijgen als ik mijn probleem zou hebben gemeld komen we nooit achter. Wel is het zo dat er volgens de monteur werkzaamheden aan de wijkcentrales en verdeelpunten zijn geweest. Mogelijk hebben ze geen werkzaamheden aan mijn verdeelpunt verricht omdat ze er niet bij konden. Dat was de conclusie van de monteurs.
Maar het blijft allemaal gissen.

Ik ga je nieuwe topic even bekijken.
 
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
MAC-adres:
Serienummer modem:DEAP70773276
Beschikbaarheid:2day(s)3h:27m:36s
Netwerk toegang:Toegang tot internet

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
144500000465.12064qam2
258800000485.12064qam4
336000000465.12064qam3
452000000465.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00010
42.00000


Netwerk historie
TijdPrioriteitOmschrijving

11-11-2017 16:42:00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Mijn nieuwste meting:

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00010
22.00030
32.00000
42.00000
52.00030
62.00000

Netwerk historie
TijdPrioriteitOmschrijving

11-11-2017 06:56:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-11-2017 04:21:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-11-2017 00:17:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Hier ook sinds enkele dagen minimaal 1x per dag T3 time-out, meerdere keren per dag verbroken internetverbinding. Na reboot werkt deze wel weer, de modem helemaal ontkoppelen en na 1 minuut weer aansluiten biedt ook geen soelaas. Softwareversie CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH.

12-11-2017 11:18:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ff:a3:58;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:3e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2017 02:09:36warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ff:a3:58;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:3e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2017 00:15:10warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ff:a3:58;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:3e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-11-2017 20:43:05criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ff:a3:58;CMTS-MAC=00:1b:54:cb:7c:3e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
@Zeeburgia hier mijn resultaten. Helaas wat meer T3 meldingen de laatste dagen. maar geen uitval.

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalFrequentie (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
144500000465.12064qam2
258800000485.12064qam4
336000000455.12064qam3
452000000465.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00020
22.00020
32.00040
42.00020


TijdPrioriteitOmschrijving

15-11-2017 08:51:26criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2017 16:59:10criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2017 15:47:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2017 15:33:27criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2017 11:39:36criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Met 9 T3's over een periode van een week en 2 critical warnings lijkt het erop dat de nieuwe software op de Connect Box voor wat meer stabiliteit zorgt.

Gebundelde upstream-kanalen

KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00020
22.00030
32.00010
42.00000
52.00030
62.00000

Netwerk historie
TijdPrioriteitOmschrijving

13-11-2017 15:08:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2017 01:18:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
n.a.v. T3-timeouts en verbindingsproblemen (dat laatste vaker dan de timeouts) heeft vanochtend een Ziggomonteur zowel het aansluitpunt (AOP 'twist & lock') als de router vervangen. Hopelijk behoren de timeouts tot het verleden.. :)
 
de problemen worden hier alleen maar erger, de hele maand worden er ook storingen op de Ziggo klantenservice pagina gemeld!

Lost MDD Timeout
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
No Ranging Response received - T3 time-out
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast
Maintenance opportunities received - T4 time out
16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 9
B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
No Ranging Response received - T3 time-out
MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO
TLV-11 - unrecognized OID
ups.jpg
 
Ik keek eens in mijn log en alle 6 de upstream kanalen rond de 30 errors in 7 dagen online van het modem.
Week terug eens gereset om op nul te beginnen.
In de log ook vannacht een poging om de software te updaten deze is echter mislukt.
Straks eens uit- en aanzetten, kijken of dat werkt.
 
Terug
Bovenaan