• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Connect Box T3 time-outs


Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.474
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb geen idee meer hoeveel T3 errors ik heb.
Mijn Ziggo verbinding is mijn failover lijntje, gebruik deze eigenlijk niet meer.
En met mijn huidige router kan ik niet meer in de Connectbox kijken.
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.474
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nee, werkt niet meer.
Zal vast iets moeten configureren maar heb ik nog niet gedaan.
Heb wel een leuke router, UniFi USG Pro4.
Speciaal gekocht omdat er een glasvezel inkan.
Modem/router van T-Mobile nu niet meer nodig.
 

Navi

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
212
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mits ik een goede verbinding heb heb ik weinig T3 errors. De laatste tijd wat onderbrekingen gehad die ik elders heb beschreven.
Het lijkt nu wel weer stabiel te zijn.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
16.252
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@Zeeburgia @Navi @Devil-Strike.net @Robert Koopman
Vraag me af hoe het tegenwoordig bij jullie met de time outs gaat?
Geen last van timeouts meer, dit sinds laatste firmware update van vorig jaar. Wel nogsteeds bergen T3 errors maar geeft geen uitval en pingtimeouts en dus denk ik dat modem maar wat roept als het gaat om T3 errors. modem nu 81dagen online en op alle upstream kanalen meer als 200 T3 errors.

en ja signaal is 100% inorde zowel down als upstream frequenties aangezien andere ubee modem met zelfde uptime 0 t3 errors heb.
 
Laatst bewerkt:

C0re

Quality Member
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
4.760
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier blijven de T3 errors ook. Verbinding is echter prima.
 

jimmya3

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
34
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Gaat weer goed regelmatige disconnects en bij het raadplegen van de logging van de Connectbox (die overigens in bridge modus staat) zie ik onderstaande.


02-04-2018 12:56:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

02-04-2018 12:56:47criticalUnicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-03-2018 19:46:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

29-03-2018 13:11:42criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


29-03-2018 08:49:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-03-2018 03:18:34criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-02-2018 20:28:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:14:55:31;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:5f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
943
De T3-errors hoeven niet direct problematisch te zijn. T4-errors zijn dit meestal wel. Zou je mij een priv├ębericht willen sturen met jouw klantnummer en adres? Ga ik het signaal voor je nakijken.

Groet,
Ben van Ziggo
 

Beetle

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2010
Berichten
124
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hier nu binnen 2 dagen 25 T3 errors, waar ik eerst meestal 1 T3 error had per dag!
Weet niet of dit de af en toe uitval kan veroorzaken op zowel LAN als Wifi
P.s. het betreft een Connectbox