• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Connect Box Netwerk historie vraag


VeniceIT

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2019
Berichten
1
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik ben ook al enkele maanden aan het zoeken naar het probleem van uitvallen van telefoon, internet, en zelfs de TV.
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de boel wegvalt en in diverse gevallen valt ook de TV weg, waarna mijn Mediabox Next een harde fluittoon geeft. Alleen het herstarten van de ConnectBox lost het probleem op, hoewel ik dat soms ook meerdere keren moet doen.
Erg hinderlijk als je net op afstand systemen aan het updaten bent, of websites update.
Tegenwoordig bij iedere wijziging maar een appeltje S of CTRL+S om niet steeds weer opnieuw te hoeven beginnen. Storing doet zich over het algemeen doordeweeks voor.
Het lijkt er een beetje op dat een onverlaat de CMTS (buurtstation waar jouw signaal vandaan komt) een reset heeft gedaan.
Anders kan ik er niet meer van maken.

Wat mij dan ook opvalt is dat de ConnectBox een critical geeft in de Network History:
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=*****;CMTS-MAC=*****;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; (MAC-adres verwijdert)
 
Laatst bewerkt:

W.Steenbergen

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2021
Berichten
1
Ook ik heb deze problemen. Meerdere malen per dag valt verbinding compleet weg (geen telefoon, geen internet.
Hieronder een uitdraai van de meldingen in de connectbox:

31-08-2021 10:14:04 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=173.194.69.109 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 10:06:54 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.2];CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 10:05:57 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=142.250.179.206 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:46 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:44 notice TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:41 notice TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:40 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:38 notice TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:35 notice TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:34 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:32 notice TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:29 notice TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:28 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:26 notice TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:23 notice TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:22 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:20 notice TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:17 notice TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:16 notice TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:53:14 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=69.171.250.61 MAC=00:01:5C:AA:68:46;CM-MAC=ac:22:05:74:d6:d4;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:68:6f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-08-2021 09:36:03 warning [AC:22:05:88:42:A3][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 60 to 44
30-08-2021 10:44:07 warning [AC:22:05:88:42:A3][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 48

Ziggo gebeld, deze(klantenservice) zeggen dat ze het niet vanaf afstand uit kunnen lezen en dus een monteur sturen om uit te lezen.
Ook wordt er nog even fijntjes bij verteld dat het mogelijk 50 Euro gaat kosten !! Niet acceptabel.
Er is niets in mijn LAN omgeving veranderd, na 14 dagen terug van vakantie en nu steeds problemen.
Weet iemand de oplossing ?

De thumbs ontstaan door invoer van : 6
 
Laatst bewerkt door een moderator: