• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Connect Box Netwerk historie vraag


VeniceIT

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2019
Berichten
1
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik ben ook al enkele maanden aan het zoeken naar het probleem van uitvallen van telefoon, internet, en zelfs de TV.
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de boel wegvalt en in diverse gevallen valt ook de TV weg, waarna mijn MediaBox Next een harde fluittoon geeft. Alleen het herstarten van de ConnectBox lost het probleem op, hoewel ik dat soms ook meerdere keren moet doen.
Erg hinderlijk als je net op afstand systemen aan het updaten bent, of websites update.
Tegenwoordig bij iedere wijziging maar een appeltje S of CTRL+S om niet steeds weer opnieuw te hoeven beginnen. Storing doet zich over het algemeen doordeweeks voor.
Het lijkt er een beetje op dat een onverlaat de CMTS (buurtstation waar jouw signaal vandaan komt) een reset heeft gedaan.
Anders kan ik er niet meer van maken.

Wat mij dan ook opvalt is dat de ConnectBox een critical geeft in de Network History:
No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=*****;CMTS-MAC=*****;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; (MAC-adres verwijdert)
 
Laatst bewerkt: