• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Connect Box Netwerk historie vraag


Amstaff

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2019
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Beste gebruikers,

Laatste weken last van internet en telefoonlijn storingen. Monteur Ziggo is geweest. Connect Box gereset naar fabrieksinstellingen, nieuwe doos gemonteerd omdat de oude niet alles zou 'doorlaten' en hierna het modem weer fris opgestart. Nu na 1 week weer problemen met het modem.

Krijg de volgende meldingen:

3-05-2019 15:53:13noticeIllegal - Dropped INPUT packet: SRC=62.67.238.138 MAC=28:52:61:FB:64:19;CM-MAC=54:67:51:f4:ed:13;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

03-05-2019 10:30:59criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=54:67:51:f4:ed:13;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


03-05-2019 10:18:42warning[54:67:51:FF:7F:CB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 36


03-05-2019 10:11:19warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:f4:ed:13;CMTS-MAC=28:52:61:fb:65:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Ik heb met Ziggo gebeld en ze hebben het modem uitgelezen maar kunnen niets vinden. Volgens Ziggo medewerker ziet het er stabiel uit ???. Het zou aan de switch kunnen liggen die aangesloten is op diverse toestellen binnen mijn netwerk. De medewerker had het over IP conflicten blablabla. Ik kan het helaas niet vatten, alles heeft voorheen goed gefunctioneerd en nu ineens storing na storing
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
5.788
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Probeer het e.e.a. uit te sluiten. Ga stapsgewijs steeds 1 apparaat toevoegen. Zo kan je achterhalen welk apparaat je dwars ligt.
 

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
445
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
1. notice illegal: één data pakketje niet OK, kan gebeuren, niks aan de hand.
2. critical T4 timeout: kan gebeuren 1 keer is niet erg, kijk naar het totaal aantal T4 en T3 errors.
3. warning DFS: 5GHz wifi staat op auto en ontdekt een radarsignaal, schakelt naar een ander kanaal; "works as designed"
4. warning MIMO: beamforming is niet gelukt, er wordt dan teruggeschakeld naar een lagere snelheid; 1 stream ipv meer.

van 1. heb ik niet genoeg info of dat aan kabel kant is of aan netwerkkant, in ieder geval heeft het niks met het modem te maken, dat is alleen de boodschapper. de beschadiging van het datapakketje is elders veroorzaakt, al dan niet expres. het ip adres 62.67.238.138 is van kaspersky. gebruik je die als virusscanner?
2. zit aan de kabel kant. nogmaals, één T4 error is helemaal geen probleem ...
3. en 4. zitten aan de netwerkkant, omschakelen van wifi kanaal geeft hooguit heel even een verstoring, die mimo fout laat je wifi in het ergste geval tijdelijk terugschakelen van 1300 ( 3 streams ) of 866 ( 2 streams ) naar 433Mbit, heb je alleen last van met een NAS.

wat is je échte probleem?
 
Laatst bewerkt:

AFCA 0575

Product Tester
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
2.607
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
klinkt ra, ma toevallig ook aan gemeld voor Ziggo wifi spots in mijn Ziggo ken namelijk spontaan problemen geven met een Connect Box.
Zo ja, even voor afmelden kijken he het dan gaat
 
Topicstarter
Topicstarter
A

Amstaff

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2019
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
1. notice illegal: één data pakketje niet OK, kan gebeuren, niks aan de hand.
2. critical T4 timeout: kan gebeuren 1 keer is niet erg, kijk naar het totaal aantal T4 en T3 errors.
3. warning DFS: 5GHz wifi staat op auto en ontdekt een radarsignaal, schakelt naar een ander kanaal; "works as designed"
4. warning MIMO: beamforming is niet gelukt, er wordt dan teruggeschakeld naar een lagere snelheid; 1 stream ipv meer.

van 1. heb ik niet genoeg info of dat aan kabel kant is of aan netwerkkant, in ieder geval heeft het niks met het modem te maken, dat is alleen de boodschapper. de beschadiging van het datapakketje is elders veroorzaakt, al dan niet expres. het ip adres 62.67.238.138 is van kaspersky. gebruik je die als virusscanner?
2. zit aan de kabel kant. nogmaals, één T4 error is helemaal geen probleem ...
3. en 4. zitten aan de netwerkkant, omschakelen van wifi kanaal geeft hooguit heel even een verstoring, die mimo fout laat je wifi in het ergste geval tijdelijk terugschakelen van 1300 ( 3 streams ) of 866 ( 2 streams ) naar 433Mbit, heb je alleen last van met een NAS.

wat is je échte probleem?
Bedankt voor de snelle en wel zeer professionele reactie. Ik gebruik inderdaad Kaspersky als virusscanner. Mocht dit een probleem veroorzaken dan verwijder ik Kaspersky.

Het echte probleem is dat soms, zonder duidelijk aanwijsbare redenen de internet en telefoon verbinding wegvalt. Ik neem dan contact op met de Ziggo helpdesk (zakelijk) en die kunnen niets ontdekken. Vandaag weer drie keer gebeld met Ziggo. De hele zaak valt uit, stekker uit het modem, weer insteken en we zijn weer online. 1 uur later weer offline en begint de zaak weer van voren af aan. Vanaf ongeveer 16.00 uur vandaag is de zaak weer stabiel.

Op de switch (D-Link) zijn twee Ip-netwerk camera's aangesloten. Deze camera's (Axis) zijn vorige week door een monteur van Ziggo voorzien van een statisch adres. Voorheen hadden de cams een door mij ingesteld dynamisch adres. Ik heb geen idee wat het conflict zou kunnen veroorzaken.
 
Topicstarter
Topicstarter
A

Amstaff

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2019
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
klinkt ra, ma toevallig ook aan gemeld voor Ziggo wifi spots in mijn Ziggo ken namelijk spontaan problemen geven met een Connect Box.
Zo ja, even voor afmelden kijken he het dan gaat
Bedankt voor de reactie, maar dit is niet aan de orde. Ik heb mij niet aangemeld bij wifi spots.
 
Topicstarter
Topicstarter
A

Amstaff

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2019
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Probeer het e.e.a. uit te sluiten. Ga stapsgewijs steeds 1 apparaat toevoegen. Zo kan je achterhalen welk apparaat je dwars ligt.
Bedankt voor de reactie. Op het uitvallen de verbinding is geen peil te trekken. Soms gaat het een paar dagen goed en dan gaat het op een dag een paar keer fout en valt de hele handel 4 keer of 5 keer keer uit.
 

PetervdM

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
445
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
als je "offline" gaat, kun je dan nog wel bij de statuspagina van het modem? zo ja, kijk dan eens naar de uptime, het aantal correctables en unconcorrectables, T3 en T4 errors. probeer ook een screenshot te maken van de downstream en upstream channel waardes. kun je die dan hier plaatsen na herstart? welk modem heb je? gaat alles "offline"?
als je niet bij de statuspagina kunt, en het "offline" gaan één uur na het opnieuw starten van het modem gebeurt gaat er misschien iets verkeerd met de DHCP-server in het modem. meestal staat de zg lease time op 3600 secondes - dus één uur. dat is wel héél toevallig. je kunt eens proberen die tijd fors te verhogen, kijk eens of je 86400 seconden kunt instellen, dat is één dag.
dan zou het "offline" gaan maar hooguit één keer per dag mogen voorkomen.
 

rveeloo

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2010
Berichten
181
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Sinds de firmware update (CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH) een aantal dagen geleden, krijg ik ook dit soort meldingen. Voor de update geen enkele.
Ik heb dit ook bij de Ziggo community gemeld, alleen tot nu toe nog geen reactie