• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Con.box - wifi verbonden, maar opent wisselend op apparaten wel/niet

jan d

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden een Ziggo connectbox die v.w.b. wifi prima werkte tot dit weekend. Nu om de haverklap openen pagina's/apps niet, terwijl de verbinding er wel is: vijf streepjes en diagnose stelt dat ik verbinding heb en bovendien kan ik met het ene apparaat wel een pagina openen en op een andere niet. Het ligt niet aan de apparaten, want ze doen het wisselend niet.

Ik heb modem opnieuw gestart en op aanwijzing van klantenservice naar fabrieksinstellingen teruggezet. Dan zou er nieuwe software laden. Ook hebben ze een kanaal gewijzigd. Probleem blijft echter bestaan. Klantenservice zegt dat alles werkt en dat ik maar met mijn apparaten (vier iphones, twee ipads, twee MacBooks, een imac en een microsoft laptop) naar een computerdeskundige moet !? Het lijkt me sterk dat het probleem opeens bij al mijn apparatuur ligt. Ze willen wel een monteur sturen, maar er werd dreigend bijgezegd dat de kosten wel eens voor mijn rekening zouden kunnen komen. Ik zie de bui al hangen, want er is verbinding, er is een sterk signaal en het werkt altijd op een van de apparaten wel.

Herkent iemand dit probleem en/of weet de oplossing?

Groet,

Jan
 
Laatst bewerkt:

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.618
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je naast de Connect Box nog een router of access point op je netwerk zitten?
Misschien is daar iets veranderd in de instellingen en krijg je nu conflicten.

Heb je alle apparaten (iPhones, iPads, MacBooks, iMac, Windows laptop) al eens uitgezet en daarna 1 voor 1 weer aan?
Mogelijk dat een van de apparaten een storing op het netwerk veroorzaakt.
Ik zou in ieder geval de Windows machine eens op malware scannen.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jan d

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dank voor je reactie. Heb alles al meerdere keren opnieuw opgestart. Krijg dan altijd weer verbinding en kan dan soms wel en soms niet sites benaderen. Het komt en het gaat.

Had wel een een tweede router, maar die heb ik dit weekend ontkoppeld en het probleem bleef bestaan.

Ik zal een malware scan uitvoeren.

Heb ook een verbinding van connectbox naar horizonbox en die heb ik er nu uitgehaald. Misschien helpt dat
 

meesje

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Berichten
127
Helaas ervaar ik hetzelfde probleem, ook vanaf (ongeveer) afgelopen weekend. Op mijn Macbook werkt is wifi wel stabiel, maar op iPhone en iPad is het een drama. Op de iPhone zet ik vaak wifi uit, dan maar via 4G. Op de iPad zet ik wifi uit en weer aan (soms een paar keer herhalen) en dan doet ie het weer even. Het heeft niks te maken met mijn iOS versie (zowel op 10.3.2 had ik dit probleem, maar nu ook op 10.3.3).

Ik heb de CB al een paar keer een lange tijd van het stroom gehaald, maar dat heeft niks geholpen. Mijn vriendin ervaart met haar iPhone en iPad ook problemen. Onze Chromecast werkt wel naar behoren.

Zelf heb ik het idee dat de 2,4ghz niet stabiel is, maar wel de 5ghz verbinding. De Chromecast bevindt zich vrij dicht bij de CB en werkt op 5ghz. Als ik in de woonkamer op de bank zit (dat is redelijk dicht bij de CB) heb ik geen probleem. Ga ik bij de eettafel zitten wel. De afstand met de CB is dan wat groter, dan schakelt ie waarschijnlijk over op 2,4ghz.

Op mijn CB heb ik de SSID's voor 2,4ghz en 5ghz dezelfde naam meegegeven. Ik wil nog wat uitproberen met de twee SSID's een eigen naam mee te geven.

En wat je aangeeft, de apparatuur maakt altijd verbinding (maximaal aantal streepjes). Echter webpagina's of apps zoals marktplaats/ebay werken dan niet. Het is allemaal heel herkenbaar (helaas).

Hopelijk kan ik deze week even tijd vrij maken om de SSID's een eigen naam te geven, zodat ik kan uitsluiten of het een specifiek 2,4ghz probleem is. Heb jij je SSID's ook dezelfde naam meegegeven?

Ik heb trouwens aan de CB geen router of access point hangen. Mijn wifi connect direct met de CB.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jan d

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dank voor je reactie. Hetzelfde probleem dus, al krijg ik op zo'n moment bij geen enkele site of app toegang en heb ik het probleem ook op Macbook. Ik denk ook dat het met een wisselend kanaal of 2,4 en 5 ghz te maken heeft waar devices niet goed op reageren. Pas na aan- en uitzetten wifi of device werkt het meestal wel weer, maar soms komt het ook spontaan (net zoals het spontaan wegvalt). Wat ik vreemd vind is dat het een aantal maanden perfect heeft gewerkt en opeens op alle devices dit probleem zich voordoet.

Hoor graag hoe het bij jou verder gaat.
 

meesje

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Berichten
127
Ik vind het ook erg bijzonder dat het probleem zich opeens voordoet. Ik maak al een redelijk lange tijd gebruik van de CB en had helemaal geen problemen. Ik hou je op de hoogte. Heb jij ook een zelfde SSID voor zowel 2,4 als 5ghz?
 
Topicstarter
Topicstarter
J

jan d

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Topicstarter
Topicstarter
J

jan d

Forum Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
5
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ziggo heeft een tijdje geleden een software update (CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH) voor de Connect Box uitgebracht die deze problemen nu net moest oplossen.
Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect Box
Welke software versie hebben jullie?

Ik weet niet hoe ik dat check, maar ben ik opdracht van helpdesk naar fabrieksinstellingen teruggaan (15 sec resetknop indrukken) waarna de nieuwste software geïnstalleerd zou moeten worden. Bij tweede contact met helpdesk bleek volgens hen alles up to date te zijn en te werken.