Code ITV 001 en ITV 003

JanvdB

Forum Gebruiker
Berichten
599
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forumleden,
Sinds ik een nieuw modem heb gekregen van Ziggo en zelf heb aangesloten, werkt V.O.D. niet meer.
Het modem is een wit exemplaar, ik zie geen naam er op ,maar wel dit nummer CH 7465LG-ZG.
Op de tv, een LG, krijg ik code ITV 003 en op de Humax 5200 , code ITV 001.
Zowel de tv, als de Humax, zijn bedraad aangesloten op het modem.
Op de TV, kan ik gewoon You Tube kijken en Netflix kijken, zonder 1 storing.
Toch krijg ik de melding, geen internetverbinding.
Ik de Helpdesk gebeld.
Zij wilden eerst een nieuwe internetkabel opsturen.
Maar dat heb ik afgewezen.
Daarna heeft de heldesk, het modem gereset, ook dat hielp niet.
Nu wordt er een dongle afgestuurd, en moet ik via WIFI testen, of het dan wel werkt.
Dit lijkt mij een kansloze missie, ik heb toch een goed werkend internet?
Nu mijn vraag, kan het zijn, dat er in het menu , ergens een vinkje gezet moet worden, of is het nieuwe modem defect?
Alvast bedankt, voor eventuele reactie.
P.s. met het oude modem, had ik de klacht niet.
 
Als je de netwerkkabel achter in het modem steekt, gaat het lampje van de poort dan branden?
Staat in de Humax toevallig een vast IP adres, of op DHCP ingesteld?
 
Zet alle je apparaten eens uit, dus TV, Humax en modem.
Wacht een paar minuutjes en zet dan de modem aan en als die helemaal is opgestart de TV en de Humax.
 
Bedankt voor de snelle reactie.
De Humax staat op DHCP ingesteld.
De netwerkkabel zit in poort 1 en het ledje brandt.
Op advies van Ziggo medewerkster, ook nog even aangesloten op poort 2.
Ook daar brandde het ledje, maar ITV werkte op poort 2 ook niet.
 
Bedankt voor alle hulp.
Alles werkt weer!
Fijn toch, dat het forum er is.
Nogmaals hartelijk dank.
 
Ja, de oplossing was die van johnny54.
Het werkt weer perfect.
 
Ook ik had dezelfde melding als JanvdB. Ook net nieuw modem gehad en totaal geen problemen. Alleen dat tv terugkijken niet werkte, omdat er geen internetverbinding was. Helaas werkte het bij mij nog niet nadat ik alles opnieuw opgestart had. Ook Ziggo gebeld. En ja hoor, lag waarschijnlijk ook aan de kabel. Wilde ook een nieuwe toesturen. Niet geaccepteerd. Zelf verder op onderzoek uitgegaan. De oplossing was dat ik bij mijn instellingen het nieuwe modem moest selecteren en het wachtwoord moest invoeren. Mijn kastje zocht nog verbinding met het oude modem zo bleek.
Dit hadden ze bij Ziggo moeten weten vind ik.
Hopelijk is iemand hier in de toekomst mee geholpen.
 
is altijd als je een ander WIFI netwerk krijgt , dat je met de nieuwe gegevens moet inloggen
 
Terug
Bovenaan