• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Coax kabel versus binnenkomend signaal


CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.830
Ziggo
Geen Producten
Een lichte COAX-kabel zou wel voor een erg slecht signaal kunnen zorgen...

:>
 
Laatst bewerkt:

Samplex

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
298
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zou op de groene kabel die binnen komt een goede WDC zetten en daar direct het modem op.
Zijn de waardes dan nog steeds zo hoog dan zou ik Ziggo bellen.
Zijn de waardes dan goed kan je de AOP zelf verplaatsen/verlengen maar dat zal de signaal sterkte niet beter op worden.
Signaal sterkte word afgestemd op de lengte van de kabel van EV naar de AOP, verleng je m dus krijg je te weinig signaal binnen en zou Ziggo dus je kabel op een andere tap positie in EV moeten zetten welke meer DB's uitzend.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het verloopstukje moest even aangeschaft worden en dat vergoedt Ziggo netjes. Met de modem rechtstreeks op het aansluitpunt is dit het beeld:

Gebundelde downstream-kanalen

KanaalFrequentie (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer
1386000000-538256qam63
2418000000-438256qam33
3426000000-338256qam34
4434000000-338256qam35
5442000000-438256qam36
6450000000-438256qam37
7458000000-438256qam38
8274000000-937256qam49
9282000000-1136256qam50
10290000000-1136256qam51
11298000000-1036256qam52
12306000000-937256qam53
13314000000-837256qam54
14322000000-737256qam55
15330000000-638256qam56
16338000000-637256qam57
17346000000-638256qam58
18354000000-638256qam59
19362000000-538256qam60
20370000000-538256qam61
21378000000-538256qam62
22394000000-638256qam64
23402000000-538256qam65
24410000000-538256qam66

Dus het lijkt duidelijk te zijn dat de splitter de veroorzaker is van de problemen. Er wordt een nieuwe opgestuurd. Dank voor de hulp.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
697
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik vind het nog steeds redelijk zwakke waardes voor een modem die rechtstreeks is aangesloten op het AOP maar ze zijn wel binnen de grenzen. De splitter zorgde in ieder geval voor te veel demping inderdaad, dus hopelijk is het probleem opgelost.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Opvolging van deze oude post. Ondanks de nieuwe splitter leek het toch langzaam weer steeds slechter te gaan met het signaal. Zeker toen de downloadsnelheid omhoog ging naar 250 Mbps kon ik die absoluut niet meer halen. Het bleef ergens hangen rond de 180 Mbps. Ook is er veel storing bij het TV kijken. Weer alles gemeten en het bleek dat de waardes bij het AOP nog zwakker waren dan aan het begin van dit verhaal. Op basis daarvan is vandaag een monteur langs geweest die ook veel ruis op het signaal waarnam. Na het signaal in de straat gemeten te hebben kwam hij tot de conclusie dat er waarschijnlijk draadbreuk is in de kabel tussen mijn huis en de verdeelkast. Dus daar gaat weer iemand anders voor langskomen. Ik ben benieuwd!
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
7.147
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Klinkt als dat het de goede kant op gaat. Hopelijk heb je straks weer een goed signaal op je aop. Kijk dan ook even of je binnenhuisbekabeling ook up to date is.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De monteur heeft de demping van de coaxkabel gemeten en dat kwam op zo'n -2 Db, wat volgens hem redelijk in overeenstemming was met de lengte van de kabel (waarschijnlijk rond de 20m).