ReinderDude
Forum Gebruiker
- Lid geworden
- 20 aug 2018
- Berichten
- 6
- Ziggo
- Alles in 1
- Gebied
- fZiggo
Ik heb in mijn huidige huis reeds 3 jaar internet van Ziggo. De vorige eigenaar heeft in de meterkast een centraal punt gecreëerd waar alle kabels naar alle kamers samenkomen. Helaas is dit niet de plek waar het aansluitpunt van Ziggo zit. Dat zit aan de andere kant van het huis. Dat betekent dat ik een flinke overbrugging heb van het aansluitpunt naar de meterkast. De plek van het aansluitpunt is erg onhandig om de modem te zetten. Gelukkig loopt er vanaf dat punt een coax-kabel naar de meterkast. Ik denk dat deze in de orde van 15m is. Ik weet dat er meestal staat dat 10m zo'n beetje de max voor coax is, maar het heeft altijd goed gewerkt. In de meterkast staat de modem (in bridge modus) en de aparte router. Nu blijkt recentelijk dat mijn downloadsnelheid via de speedtest van Ziggo nog maar zo'n 10 Mbps is waar deze 200 Mbps zou moeten zijn (uiteraard bekabeld gemeten). Deze snelheid is in het verleden zeker 120 Mbps geweest toen dat ook de max was van het abonnement. De uploadsnelheid is wel ok, namelijk 20 Mbps zoals mijn abonnement ook aangeeft. Als ik de modem verplaats naar de plek dichtbij het aansluitpunt met een korte coax kabel (1,5 m) dan haal ik de 200 Mbps wel. Dus het lijkt erop dat de lange coax opeens niet meer volstaat. Ik heb de aansluitstekkers van de coaxkabel gecontroleerd en zelfs vervangen maar dat verandert niets aan de snelheid.
Als ik echter ook kijk naar de signaalsterkte die het modem binnenkrijgt dan lijkt deze ook in de situatie dichtbij het aansluitpunt erg zwak.
Gebundelde downstream-kanalen (dichtbij aansluitpunt)
Als ik echter ook kijk naar de signaalsterkte die het modem binnenkrijgt dan lijkt deze ook in de situatie dichtbij het aansluitpunt erg zwak.
Gebundelde downstream-kanalen (dichtbij aansluitpunt)
Kanaal | Frequentie (Hz) | Power (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer |