Client box ellende

  • Onderwerp starter Kasper1985
  • Startdatum
Heb een weekje terug Ziggo aan de lijn gehad over de Client Box. Wat blijkt: het is bij Ziggo bekend dat replay-tv en opnames bekijken op de clientbox extreem vaak een 1201 (of vergelijkbare) error oplevert waardoor je de box van de stroom moet halen om hem weer opnieuw op te starten. Ze hadden gehoopt met de laatste software update het probleem te verbeteren maar dat is in mijn geval niet gelukt, en blijkbaar bij Anconakip zijn de problemen zelfs gecreëerd door de update. De beste dame heeft mij verzekerd dat dit probleem de hoogste prioriteit heeft en zeer snel opgelost gaat worden. Ze durfde geen garanties te geven, maar toen ik suggereerde dat ik waarschijnlijk weer 6 maanden met deze bullshit opgescheept zou zitten dacht ze toch echt dat het binnen nu en twee maanden opgelost moet zijn.
 
Ze krijgen het bij Ziggo maar niet op orde met de client. Al sinds ik aan het testen ben is het ellende met dat ding. Nu inderdaad ook regelmatig, naast dat hij niet opstart, problemen met het niet kunnen herstarten van een programma.
 
Ik draai al sinds het begin van de test (september 2014) vrijwel probleemloos met de Extrabox. Tijdens het begin van de test wel even last gehad van een koppelingsprobleem, maar dat hadden bijna alle testers. Dit was vrij snel opgelost. Extrabox is hier aangesloten middels UTP via de HB (met actief modem: [HB]<->[SWITCH]<->[EB]). Jammer dat er zo'n verschil in ervaringen is.
 
Creative Solution zei:
Ik draai al sinds het begin van de test (september 2014) vrijwel probleemloos met de Extrabox. Tijdens het begin van de test wel even last gehad van een koppelingsprobleem, maar dat hadden bijna alle testers. Dit was vrij snel opgelost. Extrabox is hier aangesloten middels UTP via de HB (met actief modem: [HB]<->[SWITCH]<->[EB]). Jammer dat er zo'n verschil in ervaringen is.
Ik wil ook graag zo'n extra box en heb zelf de DHCP op de HB uitstaan. Rechtstreekse UTP is geen optie daar ik geen 2e kabel heb lopen naar boven en er meerdere apparaten op de switch zitten bij de HB. Dus optie hierin is via WIFI of de HB modem activeren en dan werkt het dus wel ook al staat er een switch tussen? Blijf het ook vreemd vinden waarom ze niet kunnen communiceren via een bestaand netwerk dmv ze een vast IPadres te geven...Is dit iets wat blijvend is of toch op te lossen door Ziggo met een update?
 
mmmm, mijn client is afgelopen week wat nukkig, ik vraag me af of meerdere dat hebben.
client opstarten duurt lang, geeft geregeld code 6224, gateway uit/aan zetten lost dat meestal op.
en als je dan iets aan het kijken bent kreeg ik een paar keer na een half uur de melding "geblokkeerd"
client uit en aan zetten wil dan wel eens helpen.
dubbel lastig als je al in bed ligt te suffen.
 
kerby
ik heb hier geen last van wel nog steeds problemen met koppelen, zo doet hij het dagen achter elkaar prima dan weer prut dus weer uit en aanzetten coax er uit en erin dan krijg of je wilt wijzigen je wacht even en weer beeld.
Lijkt mij op verbindingskwaliteit die mogelijk per dag(uur) beter of slechter is of wel sterkte van het signaal op dat moment
 
Patrick Strike hier heb al meer als een half jaar de client box en verbonden met een utp kabel envanaf begin af aan heeft de altijd zonder storing gewerkt
Patrick Strike
 
na een factory reset van de gateway loopt alles weer goed.
ik had ook de utp kabel van thuisnetwerk naar gateway losgemaakt.... toen ik deze na een week weer aansloot was het weer hommeles.
ik had al ergens gelezen dat je voor de koppeling met een client het beste geen apart modem kon hebben en als je een apart modem hebt dat je minder problemen hebt als je niet gekoppeld bent aan het thuisnetwerk.
Ik had een half jaar nooit problemen met een apart modem en koppeling met het thuisnetwerk, maar sinds een paar weken heb ik dus blijkbaar problemen gekregen door waarschijnlijk één of andere update....
(bij mij verloopt de koppeling via moca)
 
Ik heb het ook wel eens met een UTP kabel getest, toen ik MoCa weer eens niet aan de praat kreeg na een update van Ziggo, en dat werkt ook.
Alleen die UTP kabel lag dan dwars door het huis over de trap naar boven, dus die heb ik weer opgeruimd, toen het eenmaal via MoCa ook werkte.
Maar met UTP kabel werkt het dus bij mij ook.

Kon zelfs juist alleen via UTP nieuwe update binnen halen op de clientbox.

Mijn Extra Mediabox XL ziet wel een update klaar staan maar zowel met MoCA (mijn huissituatie) als met een werkende, tijdelijke UTP lukt het updaten kennelijk niet. Hij start wel automatisch opnieuw op maar dezelfde? update staat nog steeds klaar. SOFTWARE LAATST BIJGEWERKT OP blijft ook staan op ONBEKEND.
Mijn vragen zijn:
a)
Heeft die update überhaupt wel betrekking op de Extra Mediabox XL? Er staat in dat scherm immers ook informatie over de Mediabox XL.
b)
Ik heb het updaten tot dusver met de optie NU gedaan. Zou de optie LATER (=stand-by) wél werken? En maakt de instelling ENERGIEVERBRUIK in STAND-BY dan uit?
c)
Kan ik ergens nagaan wat die update inhoudt? Anders gezegd: mis ik nu wat, want -na vaak veel installatie-sores- werkt mijn MoCA-verbinding wel weer goed.
d) Ik moet wel zeggen dat Mediabox XL en de Extra Mediabox XL nog verbonden zijn via een versterker. Die zou na de reparatie van de kabel in de stoep naar mijn hoofdaansluiting in huis niet meer nodig zijn. Maar dat moet ik nog eens proberen.

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan