K
Kasper1985
Ik heb sinds de start dat het werd aangeboden een client box in de slaapkamer. Dit is een hele tijd goed gegaan maar af en toe dan verloor de client box de verbinding met de hoofdbox.
Sinds enkele tijd is het echter continu om de 2-3 minuten kijken (soms ook een stuk langer en dan weer 2-3 minuten) springen de foutcodes in beeld. De laatste tijd met name foutcode 8099 maar ook een melding over dat de box geblokkeerd is.
De aansluit situatie was altijd met MoCa omdat dit door UPC werd aangeraden omdat het het stabielste zou zijn. Ik heb speciaal hiervoor een kabel naar de slaapkamer getrokken van Hirschman de cocoa x in ieder geval een nieuw "model"kabel die 4x afgeschermd is tegen 4G signaal.
Inmiddels zijn er al een tigtal UPC/Ziggo monteurs geweest die allerlei zaken hebben vervangen waaronder splitters en connectoren maar ook heeft een aannemer de groene kabel vervangen die binnenkomt bij mijn onderburen en naar boven loopt.
De splitter is geplaatst door de laatste Ziggo monteur en deze heeft ook het AOP vervangen voor een meterkast exemplaar omdat hij in het oude AOP lekstroom had gemeten.
Op de splitter zitten 3 coax kabels 2 naar de resp. horizon boxen en 1 voor het modem.
Bijwijze van troubleshoot heb ik vanmiddag de coax kabel losgekoppeld de boel aangesloten met UTP, dit wel middels homeplugs door het gebrek aan een UTP kabel naar de plek waar de client box staat (daar ligt wel UTP maar die is gereserveerd voor het thuis netwerk wat ik gescheiden hou van de Horizon).
Echter dit gaf hetzelfde probleem (de homeplugs zijn van Belkin en dragen de marketing term gigabit wat natuurlijk in de praktijk onzin is). Dit is dus ook niet echt een oplossing.
Wat ik raar blijf vinden is waarom het MoCa verhaal niet werkt. Toen ik de eerste keer een medewerker "special care"van UPC sprak vertelde die dat MoCa juist uitermate geschikt is voor dit doel. Het zou zich namelijk niks aantrekken van splitters en dergelijke en eigenlijk zelfs bij minimaal signaal al goed functioneren.
Nu voel ik me dus een beetje bekocht. Blijkbaar is er IETS in mijn woning wat MoCA tegen houdt en ben ik nu dus gedwongen om een 2e UTP kabel te trekken om gebruik te kunnen maken van zaken als 'kijken vanaf begin'. Want ik zou het geen probleem vinden om terug te gaan naar een CI+ maar dat begin gemist vind ik toch wel een kekke functie. Daarbij is maar de vraagt of zo'n CI+ module wel gaat werken als er iets mankeert aan de bekabeling naar de slaapkamer (of splitter)
Kortom is er iemand met verstand van MoCA die me kan aangeven wat ik nog kan proberen aan zaken om te kijken of dit nog te verbeteren valt. Het lijkt me dat omdat ik lange tijd gewoon continu normaal beeld heb gehad er misschien iets is dat stoort ondanks de dikke schielding van mijn kabels.
De helpdesk heeft maar weer een monteur gestuurd die komt woensdag. Echter in mijn ervaring hebben die mannen van Guidion vaak de ballen verstand ervan en lullen ze maar slap zoals "Hirschman is onzin" "F-connector pluggen zijn slecht dat is de reden dat ze die niet gebruiken" tot en met "de enige manier waarop Horizon client boxen kunnen functioneren is als de Horizon gateway als kabel modem dient, dus die losse modem moet weg anders gaat het nooit werken". Er was er eentje die zonder pardon de tv van de muur trok zonder deze los te schroeven om de coax kabel eruit te halen.
Ik heb dus eerlijk gezegd meer vertrouwen in de mensen hier op het forum dan in Ziggo en de Guidion maffia en hoop dat iemand me kan helpen.
Kasper
Sinds enkele tijd is het echter continu om de 2-3 minuten kijken (soms ook een stuk langer en dan weer 2-3 minuten) springen de foutcodes in beeld. De laatste tijd met name foutcode 8099 maar ook een melding over dat de box geblokkeerd is.
De aansluit situatie was altijd met MoCa omdat dit door UPC werd aangeraden omdat het het stabielste zou zijn. Ik heb speciaal hiervoor een kabel naar de slaapkamer getrokken van Hirschman de cocoa x in ieder geval een nieuw "model"kabel die 4x afgeschermd is tegen 4G signaal.
Inmiddels zijn er al een tigtal UPC/Ziggo monteurs geweest die allerlei zaken hebben vervangen waaronder splitters en connectoren maar ook heeft een aannemer de groene kabel vervangen die binnenkomt bij mijn onderburen en naar boven loopt.
De splitter is geplaatst door de laatste Ziggo monteur en deze heeft ook het AOP vervangen voor een meterkast exemplaar omdat hij in het oude AOP lekstroom had gemeten.
Op de splitter zitten 3 coax kabels 2 naar de resp. horizon boxen en 1 voor het modem.
Bijwijze van troubleshoot heb ik vanmiddag de coax kabel losgekoppeld de boel aangesloten met UTP, dit wel middels homeplugs door het gebrek aan een UTP kabel naar de plek waar de client box staat (daar ligt wel UTP maar die is gereserveerd voor het thuis netwerk wat ik gescheiden hou van de Horizon).
Echter dit gaf hetzelfde probleem (de homeplugs zijn van Belkin en dragen de marketing term gigabit wat natuurlijk in de praktijk onzin is). Dit is dus ook niet echt een oplossing.
Wat ik raar blijf vinden is waarom het MoCa verhaal niet werkt. Toen ik de eerste keer een medewerker "special care"van UPC sprak vertelde die dat MoCa juist uitermate geschikt is voor dit doel. Het zou zich namelijk niks aantrekken van splitters en dergelijke en eigenlijk zelfs bij minimaal signaal al goed functioneren.
Nu voel ik me dus een beetje bekocht. Blijkbaar is er IETS in mijn woning wat MoCA tegen houdt en ben ik nu dus gedwongen om een 2e UTP kabel te trekken om gebruik te kunnen maken van zaken als 'kijken vanaf begin'. Want ik zou het geen probleem vinden om terug te gaan naar een CI+ maar dat begin gemist vind ik toch wel een kekke functie. Daarbij is maar de vraagt of zo'n CI+ module wel gaat werken als er iets mankeert aan de bekabeling naar de slaapkamer (of splitter)
Kortom is er iemand met verstand van MoCA die me kan aangeven wat ik nog kan proberen aan zaken om te kijken of dit nog te verbeteren valt. Het lijkt me dat omdat ik lange tijd gewoon continu normaal beeld heb gehad er misschien iets is dat stoort ondanks de dikke schielding van mijn kabels.
De helpdesk heeft maar weer een monteur gestuurd die komt woensdag. Echter in mijn ervaring hebben die mannen van Guidion vaak de ballen verstand ervan en lullen ze maar slap zoals "Hirschman is onzin" "F-connector pluggen zijn slecht dat is de reden dat ze die niet gebruiken" tot en met "de enige manier waarop Horizon client boxen kunnen functioneren is als de Horizon gateway als kabel modem dient, dus die losse modem moet weg anders gaat het nooit werken". Er was er eentje die zonder pardon de tv van de muur trok zonder deze los te schroeven om de coax kabel eruit te halen.
Ik heb dus eerlijk gezegd meer vertrouwen in de mensen hier op het forum dan in Ziggo en de Guidion maffia en hoop dat iemand me kan helpen.
Kasper