Cisco EPC3928 bridge mode + is het tijd om deze modem te vervangen?

Ter duidelijkheid heb ik maar een utp kabel van de modem in poort 1 naar mijn LAN router poort. verder niks bijzonder
Das ook niet goed. Moet van Modem poort 1 naar WAN poort op router.
Ik zou ook alles even uitzetten, dus zowel modem als router. Dan eerst modem opstarten en dan router.
 
Das ook niet goed. Moet van Modem poort 1 naar WAN poort op router.
Ik zou ook alles even uitzetten, dus zowel modem als router. Dan eerst modem opstarten en dan router.
Sorry, de kabel is aangesloten op de wan/internet ingang van mijn router nighthawk r7000 ac 1900. Heb ook geprobeerd om alle kabels uit elkaar te halen en alles te resetten maar het gebeurt nogsteeds niks
 
Laatst bewerkt:
Ah helaas, dan kun je zelf weinig doen ben ik bang.
Toch ff de helpdesk bellen of hopen dat iemand van @Webcare Ziggo hier iets voor je kan betekenen.
bedankt Rene`, helpdesk was ook hopeloos. enige wat konden ze doen was de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. alles doet nu weer naar wens maar de modem is niet langer in bridge mode
opzicht geen drama want de enige reden voor mijn om in bridge mode te zetten was om te proberen mijn WIFI snelheid te verhogen en alles later sturen via mijn router. als ik een snelheid test doet via WIFI ( nb naast het meterkast) ik haal nooit meer dan 50MBPS ( ik heb een 250MBPS 0
het is mij helaas nogsteeds niet duidelijk als de wifi gaat via de modem of mijn router. Ik log wel in via WIFI op mijn router maar ik snap het niet allemaal hoe dat werkt
misschien kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat ( met simpel woorden :-))
bedankt in ieder geval
 
De " online" lampje op de modem blijft oranje branden ipv groen zoals altijd was .

Dat had ik eerder aangegeven. Het lampje veranderd van kleur om te laten zien dat hij in bridge staat. (Ik was alleen in de war met het aan/uit lampje)
 
Laatst bewerkt:
ik ben er weer.......
na een aantal dagen heb ik weer mijn oude cisco modem aan het praat gekregen.
hij doet het naar behoren , eindelijk :-)
hij is niet meer in bridge mode maar temniste mijn snelheid is redelijk goed
ik heb nog een vraag: een moderator van Ziggo heeft toch besloten om een nieuwe connectbox modem op te sturen. wat is jullie advies? zal ik nog mijn Cisco behouden of is de connectbox beter? op de Ziggo community werd mij verteld dat, als mijn Cisco goed werkt, gewoon houden en de connectbox terugsturen.
wat is jullie advies hierover?
ik ben ook ( heerlijk gezegd) doodbang om weer een nieuwe installatie te gaan uitvoeren.
Volgens een moderator op de community , de cisco chip is beter dan de connectbox.....
klopt dat?
bedankt alvast

p.s. Om terug te komen op mijn issue met de modem in Bridge mode, ik denk dat het probleem was met mijn router dat is ingestled in Access point mode. Misschien ( met die cisco in bridge mode) ik had mijn netgear in router mode moeten zetten. ik denk dat het probleem opgelost was.
 
In de Connect box zit (zoals in heel veel modems) een PUMA chip en die bevat een foutje. Ik weet niet of die ook in de Cisco zit.
Er is hier en op andere fora vaak discussie gevoerd of de Connect box wel niet goed zou zijn. In die discussies komt naar voren dat de meesten geen problemen met de Connect box hebben.

Als je modem in modem/router mode staat zet je er een switch, of access point achter.
Staat de modem/router in bridge mode (modem only) dan moet je er een router achter aansluiten als je meerdere appafrten wil aansluiten.
 
bedankt Johnny,
op dit moment mijn cisco is gewoon in router mode en ik heb mijn netgear router als Access point ingesteld. vanaf dit access point heb ik alle UTP kabels aangesloten ( via een 16 poorten switch) die naar alle kamers toe gaan . op dit moment, met deze setup, heb ik geen problemen .
ik zal hoog waarschinelijk mijn nieuwe connectbox terugsturen want op de doos staat vermeld dat mijn oude modem binnen 14 dagen niet meer zal doen.
ik wil naturlijk de risiko niet lopen
bedankt
 
Terug
Bovenaan