• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Cisco EPC3925 Bridge mode voor zakelijke gebruikers

Deepsjuh

Product Tester
Lid geworden
17 okt 2008
Berichten
103
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Hallo

Ik heb sinds vorig jaar een zakelijk abbonement. Daarvoor had ik altijd een prive abbonement met een linksys E4200 Router. Zakelijk met 1 IP adres zou niet mogelijk zijn om een eigen router te gebruiken. Nu lijkt dit heel simpel op te lossen te zijn. Als je eigen router Ip reeks 192.168.1.? gebruikt stel je de UPC modem in op IP reeks 192.168.2.1
Signaal van eigen router is stukken sneller als die van de Cisco 3925.
 

rayures

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2014
Berichten
10
Gebied
fUPC
En je eigen router in de dmz van de Cisco plaatsen. Wordt alles geforward naar je router. Portforwarding gaat dan ook via je eigen router.
 

Liefde

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2014
Berichten
12
arjanvl zei:
Wij zijn zakelijke klant bij UPC en ik wil, door geneuzel met DMZ en port forwarding, onnodige NAT-ing gewoon beschikken over Bridge mode. Dus gebeld met zakelijk, nee niet mogelijk, hier en elders lees je wél mogelijk... commercieel of technisch gezien zijn twee heel verschillende zaken.

Commercieel vind ik geen argument, zelf eigenlijk een beetje dom om een hele range te moeten gaan aanwijzen omdat dan alleen bridge zou werken. We lopen al uit de IP adressen, en nu willen ze dat we er nog meer afnemen...

Zoals ik hier uit deze thread opmaak, ben ik echt niet de enige die graag bridge mode wil. We hebben hier een geavanceerd
Heb je hier al iets op gevonden inmiddels?
Ook ik ben zakelijk klant (sinds kort), heb een behoorlijk advanced netwerk achter de modem, en zit sinds een week zonder bridge-mode, omdat ik nu zakelijk abonnee ben. Te zot voor woorden! Geprobeerd de DMZ zo veel mogelijk transparant te laten zijn, maar dat bleek tevergeefs, want, ik weet niet wat die nieuwe zakelijke UPC-firmware precies doet, maar de router-functionaliteit van deze cisco is ook nog eens freaking onstabiel!

Ik ben echt niet van plan om IPv4 space af te kopen om maar 1 IP in bridge-mode te gaan gebruiken. Hiervoor had ik perfecte kale kabel-modems die gewoon 1 IP doorgaven, nooit een probleem mee.
Wat is dit voor bizarre uitmelkerij van de zakelijke abonnee?

Ergste van dit alles vind ik nog dat ik hier NIET over ben ge-informeerd vóórdat ik dit abo af ging nemen. Het is het soort opt-in truukjes waar ik echt absoluut niet van gediend ben. Alleen uit principe al zou ik overwegen om een jurist in te schakelen om dat kale bridged IP van ze te(rug te) krijgen, of anders het contract, met terugbetaling van het reeds betaalde ongedaan te maken. Dan neem ik wel een duurdere fiber in plaats van dat altijd maar weer kuren en tijd kostende UPC. Echt jongens daar bij UPC, welke debiel verzint zoiets nu? Werkelijk, als er 1 groep is die aan 1 bridged IP genoeg heeft, dan is het de zakelijke abonnee. Dat ga je ze toch niet onthouden op straffe van een extra tientje per maand (en verpesting van die al beperkte voorraad IPv4 adressen)?

Ik lees graag wat UPC hier mee aan wil vangen.
Iemand dit al geprobeerd: https://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056758726 ? Werkt dat nog in deze nieuwe door UPC upgefukte cisco-firmware? Of heeft iemand oude firmware voor me die de bridge-mode nog biedt?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.692
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De mensen van het UPC webcare team lezen niet altijd het hele forum.
Je kunt het beste zelf even een PM naar een van hun sturen. Vermeld daarin je naam en klantnummer (of naam, postcode en huisnummer) en een korte omschrijving van je vraag / klacht en evt. een link naar jouw bericht hier.

Ps
Zelf de firmware van de modem vervangen gaat niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Liefde

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2014
Berichten
12
Wat een trieste provider is dat UPC. Ik gebruik echt al jaren ADSL via diverse providers, nooit problemen mee gehad. Soms voelt het wat langzaam, maar wel altijd het maximum van de sync uit de modem.
Sinds een paar maandjes heb ik hier dat kreng van cisco, vreselijk instabiel! Als we via ethernet-kabel werken knalt de wifi eruit, als de wifi weer aangezet wordt knalt ethernet-kabel eruit. Soms werkt 'ie gewoon helemaal niet (zoals nu), en beheer-pagina's van die cisco, man man, wat een aftands gepruts! En geen bridge mode, dus we zitten vast aan die rommel-modem, met upc firmware die het niet goed doet, met daarachter ws. ook nog vreselijk labiel internet.

Serieus, wat een ongelooflijke teleurstelling, dat UPC zakelijk internet. Ik kan gewoon niet eens echt werken via deze lijn, en val regelmatig terug op een oud adsl-lijntje wat hier nog ligt, want dat werkt tenminste!

Ze mogen beginnen met het kiezen van een betere kabelmodem, want wat een wanproduct. Je ziet niet eens waar de wifi-antenne zit, en er zit geen smc-plug aan of wat dan ook. Het is allemaal allesbehalve professioneel of zakelijk.
Ik ga hier eens over klagen, ik eis iets anders voor die prijs dan dit baggergeknoei.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Lid geworden
20 aug 2002
Berichten
15.868
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Tja als je iets verder gekeken had dan je neus lang is had je dit al jaar ofzo kunnen weten, lekker makkelijk om altijd maar upc deschuld tegeven.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
276
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
En allemaal nergens voor nodig, heb hier uptime van maanden, max speed 200/20.
Als je voor zakelijk kiest moet je zelf ook voor zakelijke kiezen en dat betekend een 5 tal dingen;
1. betaal voor bridge mode
2. zet een (unmanaged) GB switch tussen de cisco en je eigen router
3. laat een lijntest doen zodat je zeker weet dat de verbinding naar de wijkkast goed en stabiel is
4. gebruik een ups voor het modem/switch/router
5. gebruik een goede router