• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

CI+ module wil niet updaten


theo D

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
HD ik heb al analoog laten zoeken komt ie met hetzelfde foutieve Frequentie en ja ik heb de coax al rechtstrees op de TV gehad werkt ook niet en ja de Horizon heb ik nog steeds en via die kan ik ook gewoon kijken maar ik wil gewoon dat de rommel werkt zoals het moet ook de module moet werken zo zit i gewoon in elkaar is er een lampje op de auto moet ie ook branden toch , en nu hoor ik eens iets wat ik nog niet gehoord heb dat mijn tuner misschien rip is , kijk dat zou mogelijk kunnen zijn denk onwaarschijnlijk maar alles kan , hoe kun je dit testen moet zeker een monteur aan te pas omen denk ik .
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
813
Gebied
fZiggo
de melding dat je foutieve freq. krijgt, lijkt ook wel erop dat je dvb-T aan het zoeken bent op antenne...zoek je op kabel en dvb-C?

testen van je analoge tuner..
tja..een oude videorecorder aanzetten op de uitgang coax..tv moet deze dan kunnen vinden op kanaal 36 of 37 of 38....

heb je geen handige harry in de familie die even je philips 100% reset en in kan stellen?
 

theo D

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Nou ik zoek op DVB.C via de kabel DVB.T heb ik nog niet geprobeerd maar dan moet ik een antenne aansluiten denk ik en nee ik heb geen handige Harrie wat dit aan gaat ze komen normaal naar mij voor een probleem , ben al aan het speuren geweest om de TV te resetten maar denk dat dat een speciaal menue is vind niks in de instell en terug naar Fabrieksinstell is niet gereset.Helaas was mijn videorecorder rip , misschien heeft een van mijn zonen er nog een??
 

pa3eia

Product Tester
Lid geworden
2 nov 2003
Berichten
1.710
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Waarom vermeld je het type nummer niet van de TV?

Voor het updaten van de module is zoizo nodig dat de coax in de TV zit aangesloten.

Wat gebeurd er als je TV laat scanner op de Digitale kanalen zonder dat de CI+ module in de TV zit?

Denk eraan dat de gebruikte module niet de 1.3 versie is, dit hebben de huidige TV's sinds enkele jaren nodig.

73's
 

theo D

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Dit zet werkelijk geen zoden aan de dijk steeds komt iemand anders met wat al door diverse mensen gezegd is geworden type en merk had ik al meerdere malen doorgegeven het werkte al jaren prima ik heb een Smith module ik had de coax rechtstreeks op de TV dat is een Philips model 32PFL9705H/12 het probleem is dat hij de frequentie NIET accepteerd de frequentie hier is 47400 en ID is 5555 of 05555 dat doet er verder niet toe ik blijf hangen op foutieve frequentie en dat blijft ie herhalen met module zonder module met coax rechtstreeks zonder coax via het digitale kastje ik scan op DVB.C en heb zelfs al Philips gecontacteerd
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
813
Gebied
fZiggo
Iets simpels nog... tv spanningsloos maken..
Dan nogmals proberen?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
813
Gebied
fZiggo
Theo niet gefrustreerd raken.. breath in...breath out.
 

theo D

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ja dat ga ik ook nog proberen en dan ben ik toch echt uitgedokterd , ik snap niet waarom hij de frequentie niet accepteerd dat heeft in principe niks met de TV te doen maar met Ziggo en daar blokkeert ergensviets
 

theo D

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
TV spanningsloos maken werkt ook niet , ergens nog Tovenaars in dit forum ?? Ik weet het niet meer tenminste wat betreft het kijken via de module ik heb nu toevallig ook de Horizon aangesloten stel ik had alleen de module zat ik toch nu al meer als een week zonder TV , is toch niet normaal dat je de TV niet aan het scannen krijgt . Als ik op zenders instaleren druk dan begint ie te scannen dus de turner werkt volgens mij wel , tot ie met het invoeren van de frequentie komt , wat ik ook niet begrijp is dat bij analoog zoeken hij ook om de frequentie vraagt en die dan als foutief aangeeft.
 

elvagabundo

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
329
Hoi Theo, de frequentie heeft eigenlijk juist alles met je TV te maken en weinig met Ziggo. Dat wil zeggen, als daar wat mis was hadden alle klanten van ziggo (of minstens de helft, er zijn nog UPC en Ziggo gebied) problemen. Kan het dus eigenlijk gewoon niet aan liggen.

Module ook niet, want het zenders zoeken doe je als het goed is ZONDER module ingevoerd. Coax in tv, module er uit, en laten zoeken. Niet alleen frequentie maar ook Netwerk ID, symbol rate en modulatie moeten goed staan: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/@smit/

Als het hiermee niet lukt... is er iets anders met je tv. Dit heeft in ieder geval echt 0 met je module te maken als het al met zenders niet lukt, ook niet met het signaal want je krijgt via Horizon wel beeld. Dus of je TV doet het toch niet goed meer of er gaat toch ergens nog een stap mis.