• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

CI+ module wil niet updaten


Piepkee

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
4
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
?
Goedenavond,

Ik heb al enige tijd last van dat bepaalde zenders storen op mijn LG TV. Nu kan ik al ongeveer 2 maanden mijn CI+ module updaten (geeft deze aan bij het opstarten van de TV), maar elke keer stopt deze na 15 seconden met de volgende foutmelding:

“de software update van de tv module is mislukt (40 98 a8 )”

Kan het storen van bepaalde zenders hierdoor komen en zo ja, hoe update ik mijn module.

Alvast bedankt voor alle antwoorden en een fijne avond.

Stefan
 

batraaf

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Berichten
219
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb je wel een internetverbinding op je tv
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Piepkee

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
4
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
?
Dank voor je snelle antwoord! Ja, ik heb de internetkabel er in en Netflix ed. werkt gewoon.
 

arjan66

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Berichten
20
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
De update informatie voor de CI+ module bevindt zich in een digitaal tv kanaal. Voor de Smit CI+ module is dit kanaal 13 en voor de Quantis CI+ module is dit kanaal 998. Stem af op een van deze kanalen om de update uit te voeren.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Piepkee

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
4
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
?
Heel apart, maar als ik de TV opnieuw opstart op kanaal 13 (998 zit niks), dan komt het update scherm er niet voor. Zodra ik wegzap komt deze er wel voor....
 

youriy

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
540
Gebied
fZiggo
Ik denk dat het signaal niet goed bij je tv aankomt, vandaar de storingen en het niet lukken van de update.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Piepkee

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
4
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
?
Ik denk dat het signaal niet goed bij je tv aankomt, vandaar de storingen en het niet lukken van de update.
Is er een manier om dat te testen youriy?
 

youriy

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
540
Gebied
fZiggo
Ja, de tv met een goede kabel direct op het ziggo aansluitpunt (aop) aansluiten. Heb je dan nog storingen en lukt de update niet, moet je ziggo bellen voor een monteur.
 

Nekeod

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2019
Berichten
1
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb hetzelfde probleem als Piepkee. Heeft iemand een goede oplossing hiervoor gevonden?