• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

CI+ module werkt niet meer?


Status
Niet open voor verdere reacties.

Jilt

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
Hallo,

Ik heb sinds anderhalf jaar de c1+ module van Ziggo. Nooit geen problemen mee gehad. Nooit geen boos woord over gesproken.

Vandaag had ik opeens het probleem dat hij geen signaal kon vinden. Vreemd. Want normaal doet hij dit altijd. Na een paar uur nog steeds geen signaal terwijl de tv beneden prima digitaal beeld heeft.

Ik heb geprobeerd de module opnieuw te installeren op onze Samsung TV.
Automatisch opslaan,Zenders zoeken,Digitaal en Analoog. Zoeken.

Hij geeft dan 25 analoge zenders aan en 286 Digitale zenders. Tot zover gaat het prima. Hij springt dan ook gewoon op Ned 1 HD ( met wat storing maar dat was voorheen ookal zo ).

Ik zet de tv op stand by, stop de module erin. En doe de TV aan.
Dan komt het probleem : Hij start niet meer met de Authenticatie.

snap er helemaal niks van. Zie ik iets over het hoofd?

Voorheen werkte alles prima. Netwerk frequentie etc heb ik goed staan.

CAM Module goed geplaatst, ziggo naar de muur,barcode richting tv. Smartcard zit er ( volgens mij ) juist in. De chip zit aan de kant van de barcode.

Ik weet het niet meer!

Analoog werkt prima dus aan de kabel kan het niet liggen. En als ik de zenders opzoek ( bijvoorbeeld NED 3 HD ) Geeft hij linksboven wel aan dat hij Dolby digital geluid heeft maar dan zegt hij : Vervormd signaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
J

Jilt

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
geprobeerd maar ook dat werkt niet.

Analoog werkt, Ned 1 HD is te zien, maar geen authenticatie.

Heb heb ook via het plug and play menu geprobeerd om dan naar de algemene interface te gaan. Ook dat lukt niet.

Ik ben bang dat de module kaduuk is. Of de smartcard werkt weet ik niet zeker maar dan moet ik Ziggo zelf even bellen. Of kan je dat ook in de winkel laten doen zoals bij BCC ?
 

Poupou

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
1.587
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Of de smartcard werkt weet ik niet zeker maar dan moet ik Ziggo zelf even bellen. Of kan je dat ook in de winkel laten doen zoals bij BCC ?

Ik betwijfel of het aan de smartcard ligt. Als deze goed in de module zit zul je in ieder geval een foutmelding van af Ned 2 HD moeten krijgen. Maar testen kan altijd, in elke willekeurige decoder of CI+ CAM (buren?).

Ik verdenk de CI+ module (probeer deze ook eens in een andere CI+ tv)) of het moederboard van de tv, zoals wel vaker te lezen in dit forum.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jilt

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
De tv is net geen 2 jaar oud. Zou ik erg raar vinden. Ps3 en media player doen het wel gewoon. De buren hebben geen module dus ik ga straks even langs bcc tijdens werktijd om te vragen of zij iets kunnen zien.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jilt

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
ik denk dat het is opgelost.

Ik ben vanmorgen naar de BCC geweest. Daar hebben ze de Cam module getest in een andere tv. Ook deze keer werkte hij niet. Toen hebben ze de smartcard in een andere moule gestoken en ook geprobeerd. Dit werkte wel

Conclusie: Cam module is kaduuk. Smartcard werkt nog

Vanmiddag 15 minuten aan de telefoon gehangen met Ziggo. De vraag was puur of er garantie opzat en ja HOE DAN. Hij wou allemaal dingen weten die naar mijn idee totaal niet relevant waren maar goed:

Oplossing: Ik stuur op kosten van Ziggo mijn module op en zodra die bij Ziggo is krijg ik een nieuwe toegestuurd.

Als die het doet laat ik het jullie weten.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jilt

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Berichten
14
Nou wat een verassing toen ik thuis kwam

we hadden ( tegen mijn verwachting in ) al post van Ziggo. Zoals afgesproken de retour envelop maar daarbij zat een nieuwe module! Dat was fijn. En zoals al eerder geconstanteerd bij de BCC was het echt een probleem met de module.

Kortom: We hebben weer prima digitaal beeld :applause:

Ondanks een heel vervelend gesprek bij de klantenservice toch erg snel afgehandeld door Ziggo

Zaterdag aangevraagd, Woensdag geholpen.

Top!
 

Poupou

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
1.587
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Mooi zo, veel kijkplezier dan maar weer.:thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.