CI + module ipv Homecast Colorado

linksback

Forum Gebruiker
Berichten
24
Hi, ik heb thuis twee tv’s die op Ziggo zijn aangesloten. Een tv via een Mediabox XL, de ander via een Homecast Colorado.
Een oud beestje die Colorado dus, die ik graag wil vervangen door een CI+ module. Is het nu een kwestie van een CI+ module aanschaffen (marktplaats bijv.) en vervolgens de Smartcard van de Colorado in de CI+ module te stoppen? Het betreft een Irdeto smartcard waarvan het nummer begint met een E.

Of zijn er meer stappen nodig?
Wie kan me daar iets meer over vertellen?

grt, Peter
 
Ja dat kan, heb ik 3 jaar geleden ook gedaan. Smartcard uit de Humax ontvanger gehaald en een losse CI+ module gekocht. Is je tv officieel CI+ gecertificeerd? Let ook op dat het een versie 1.3 module is.
 
Dank Henk! Tv is nieuw en CI+ gecertificeerd. Gecheckt op ziggo website. Ik ga letten op 1.3 versie, thanks!
 
Is allemaal gelukt. Kijk nu tv via CI+ 1.3. Dat gaat allemaal goed, toch heb ik twee vragen:

- mijn fox sports abonnement komt niet door op CI+ --> "zender niet geinstalleerd" (en is wel zichtbaar op mijn Mediabox XL)
- hoe kan ik het "interactieve" deel van mijn module bekijken (on demand)? Op mijn afstandbediening van de Mediabox XL zit een specifieke knop hiervoor, maar die heb ik uiteraard niet bij CI+. Bij tv gids kan ik niets selecteren en terugkijken.

Ter info: ik heb reeds twee keer de zenders hersteld via de website. Ook heb ik de CI+ module verwijderd en weer teruggestoken. Tot nu toe geen resultaat.

Iemand een idee?
 
Is fox sport wel zichtbaar op de Homecast met de zelfde smartcard? Als dat ook niet het geval is dan even contact opnemen met Ziggo.

Interactieve deel word hier opgestart met de rode knop, niet de opname knop maar die van de oude Teletekst.
 
Interactieve TV via CI+ werkt trouwens alleen in fZiggo gebied. TS heeft nog niet aangegeven in welk gebied hij zit.

Wat betreft het ontbreken van Foxsports: Opnieuw zenders zoeken met module erin (vast al gedaan), anders tv naar fabrieksinstellingen met CI+ eruit, daarna zenders zoeken, dan CI+ erin en nogmaals naar zenders zoeken.

Het kan ook zijn dat je signaal iets te zwak is met 2 tv's. Probeer het eens met alleen die tv met CI+ direct op het aop, dus zonder splitters etc.
 
Ik woon in Leiden en dat is geen voormalig UPC gebied.

Ik zal nogmaals de zenders zoeken, heb ik een keer eerder gedaan, maar dat werkte toen niet. Ik kan spijtig genoeg zelf niet goed testen of het signaal sterk genoeg is voor mn tweede tv omdat ik dan moet gaan demonteren. Het signaal lijkt me overigens sterk genoeg, want mn oude Homecast kastje deed het prima op zelfde plek en zelfde tv..
 
Het on demand (VOD) kijken en het gebruiken van de rode knop kunnen ook uitgeschakeld zijn in het menu van de tv zelf.
Waar je deze optie kunt vinden voor jouw merk en type tv staat vaak in de handleiding.
 
EDIT: een herstart van mn tv liet Ziggo On Demand in het scherm zien. Daar kan ik nu in, alles lijkt te werken maar terugkijken kan niet voor RTL4 en 5. Die staan niet genoemd. Klopt dat?


Tv is reeds geupdate naar nieuwste software versie, afgelopen weekend. Ben weer iets verder: netwerk ID aangepast en nu wel Foxsports zichtbaar. Ik had verkeerde info mbt netwerk ID gebruikt 4444 ipv 5555.
Had al meer gelezen over ‘de rode knop’. Kan dat echter niet terugvinden in de handleiding van mn tv, ik heb er twee (opname knop en rggb knoppen).

Zie wel op NL1 tm 3 een rood rondje rechtsonderin mn scherm. Uiteindelijk lukte me wel door op NL 1 tm 3 in de NPO app te komen door rggb knop. Dus ook dat deel is opgelost.


Rest mij nu nog een ding: hoe kom ik in Ziggo interactieve tv (tv replay en movies+series)?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan