Capaciteitsproblemen

Ik doel hierbij op het downloaden etc. Ik heb in het verleden ook capaciteitsproblemen gehad waarbij mijn modem crashte.
Nu gaat dat een stuk beter sinds ze wat veranderd hebben in de wijk en straatkastjes.

Als je veel tcp verbindingen met je modem opzet door bijv. Torrent te draaien kan die idd over de zeik gaan maar dat heeft niks met Ziggo's capaciteit in het netwerk te maken.
 
Als je veel tcp verbindingen met je modem opzet door bijv. Torrent te draaien kan die idd over de zeik gaan maar dat heeft niks met ziggo's capaciteit in het netwerk te maken.
Waarmee dan wel? Schijnbaar weet jij het beter (te vertellen) dan Ziggo zelf.
 
Enkele woonwijken staan reeds op 32 x 256qam frequenties..de som is 32x50mbit...is 1600mbit maximaal te leveren.

Als de vraag op primetime vaak..hoger is kan de cmts dit niet meer aan. En ervaren zware gebruikers dit. Een modem kan hier door crashen? Geen idee maar vage shit zekers.
 
Je zegt het zelf al, zware gebruikers die gaan dit merken en dat is logisch want de internet snelheid kakt in. Maar dan slaat de CMTS toch niet op hol want anders zouden alle modems/gebruikers hun verbinding tijdelijk verliezen dus internet en telefonie en dan heb je een groot probleem hoor. Dan hangt half NL aan je telefoon want hij zal niet in het enige wijksegment zitten waar het wel is druk wordt.

Volgens mij zijn er jaren lang capaciteitsproblemen geweest in het verleden bij UPC maar ik kan mij niet herinneren dat men klaagde dat het modem daardoor offline ging en ook niet automatisch terug komt. Het modem heeft een verbinding met het CMTS en ik ga er vanuit dat daar de authenticatie plaats vind, het kan ook hogerop in het netwerk gebeuren dat weet ik niet zeker. Maar de CMTS zelf heeft waarschijnlijk een dikke pijp met de rest vh netwerk. Ik neem aan dat de CMTS het dataverkeer per user/verbinding tempert als het te druk wordt maar dat is afhankelijk van hoe de QoS en limiter is ingesteld.

Maar dan nog heeft het allemaal weinig met het modem te maken, zelfs al zou de verbinding wegvallen moet die automatisch terug komen als het weer beschikbaar is. Maar wat vooral een hint is... TS beschrijft dat hij het modem s'morgens moet herstarten.
 
Waarmee dan wel? Schijnbaar weet jij het beter (te vertellen) dan Ziggo zelf.
misschien biedt dit bericht meer info
het gaat erom dat de ziggo connectbox eruitklapt met veel torrents/verbinding ik heb daarom ook het ubee zakelijk modem gekregen
 
misschien biedt dit bericht meer info
het gaat erom dat de ziggo connectbox eruitklapt met veel torrents/verbinding ik heb daarom ook het ubee zakelijk modem gekregen
Dat is precies wat ik bedoelde, als iedereen alleen zijn modem online heeft gebeurd er niet zoveel, maar als iedereen ook echt online komt dan is het een ander verhaal. Ik heb hier bijna 2 jaar last gehad van capaciteitsproblemen en al diverse keren een nieuw modem gehad etc en iedere keer klapte mijn modem eruit. Nu gelukkig al een paar jaar geen last meer.
 
Dat is precies wat ik bedoelde, als iedereen alleen zijn modem online heeft gebeurd er niet zoveel, maar als iedereen ook echt online komt dan is het een ander verhaal. Ik heb hier bijna 2 jaar last gehad van capaciteitsproblemen en al diverse keren een nieuw modem gehad etc en iedere keer klapte mijn modem eruit. Nu gelukkig al een paar jaar geen last meer.

Dat is echt onzin... online komen deed je 25 jaar terug toen je ging inbellen. Je moest is weten hoeveel apparatuur binnen een netwerk op de achtergrond continue pakketten naar internet zit te versturen en ook het modem of de router zelf doen daar aan mee. Het is niet zo dat als je de computer uit hebt er niks over het lijntje gaat.

Je modem hoort er niet uit te knallen door capaciteitsproblemen want dan is het geen capaciteitsprobleem maar iets anders.
 
Je modem hoort er niet uit te knallen door capaciteitsproblemen want dan is het geen capaciteitsprobleem maar iets anders
Nogmaals, het gebeurde bij mij en buren, en een paar Ziggo monteurs die hier geweest zijn vertelde hetzelfde. Maar jij weet toch alles beter met je eigen kijk op....

En er is een verschil tussen online zijn wat je modem en diverse divices zijn, en echt online zijn. Dus b.v torrent downloaden etc
 
Als een modem er uit knalt is dat gewoon een bug in de software. De software voert acties uit zonder vooraf te checken of er genoeg ruimte voor die actie is. Of hij rekent verder met antwoorden zonder te checken of er wel een geldig antwoord terug gekomen is. Goedkope zooi met weinig geheugen heeft hier sneller last van omdat die vaker te maken heeft met situaties van weinig restgeheugen.

De capaciteit heeft er niets mee te maken. Hooguit dat dit soort situaties eerder een bug aan het licht breng, zoals ook bij te veel gelijktijdig open verbindingen kan gebeuren.
 
Duidelijk verhaal Briolet, ik snap wat je bedoeld. Maar waarvoor had dan bijna de halve straat(zo ver ik weet) hier last van. Ik moet wel zeggen dit is een paar jaar geleden. Software bug als....? Ik weet het niet, maar ik geloofde de monteurs toen meer als nu.
 
Terug
Bovenaan