Capaciteitsproblemen

taxitonnie

Forum Gebruiker
Berichten
2
Sinds enige tijd het zakelijke giga abonnement van Ziggo en sindsdien problemen met de verbinding. Als ik 's ochtends de pc aanzet is er geen verbinding, terwijl het icoon wel aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn. Iedere ochtend moet het modem worden herstart en dan doet hij het weer. Diverse keren met klantenservice contact gehad, maar die kunnen niet helpen. Beloven alleen iedere keer terug te bellen, maar doen dat nooit. Al 2x een monteur geweest, waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs. Als veel mensen 's ochtends inloggen zou het fout gaan tussen modem en de kast in de wijk. Ziggo zou dit gaan verhelpen, maar dat duurt nu al een maand en er is nog niets gebeurd. Herkennen meer mensen dit probleem en zo ja, hoe was de reactie van Ziggo? Is het bij jullie opgelost?
 
Gaat de PC ooit uit, of alleen in slaapstand?
In het laatste geval geval de PC een keertje echt helemaal uitzetten en na een minuutje opnieuw laten opstarten.
Geen garantie, maar dit lost soms vreemde problemen op bij een PC.
 
Snel opstarten uitzetten heeft geen effect en PC gaat altijd helemaal uit. Van Ziggo een reactie gekregen dat het probleem bekend is en dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn. Deze termijn is voorbij en er is niets veranderd.
 
waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs.
Dit is een kabel/splitter probleem (huur iemand anders dan ziggo in) en voor zakelijk kan je het modem beter aanlaten en liever ook op een UPS.
 
Sinds enige tijd het zakelijke giga abonnement van Ziggo en sindsdien problemen met de verbinding. Als ik 's ochtends de pc aanzet is er geen verbinding, terwijl het icoon wel aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn. Iedere ochtend moet het modem worden herstart en dan doet hij het weer. Diverse keren met klantenservice contact gehad, maar die kunnen niet helpen. Beloven alleen iedere keer terug te bellen, maar doen dat nooit. Al 2x een monteur geweest, waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs. Als veel mensen 's ochtends inloggen zou het fout gaan tussen modem en de kast in de wijk. Ziggo zou dit gaan verhelpen, maar dat duurt nu al een maand en er is nog niets gebeurd. Herkennen meer mensen dit probleem en zo ja, hoe was de reactie van Ziggo? Is het bij jullie opgelost?

Het hele verhaal slaat nergens op. Tuurlijk geloof ik dat jij problemen hebt hoor maar wat die monteur zegt lijkt me echt flauwekul om er maar vanaf te zijn. Jou modem heeft een continue verbinding met het CMTS en het Internet net zoals bij iedereen dus er wordt niet elke morgen ingelogd door vele mensen.

Ik vraag me af of je modem niet defect is.. kun je het modem wel bereiken op het moment dat je de PC aanzet.? Test dat even uit en kijk ook even wat de status is van het modem op dat moment. Dus voordat je 'm reset.
 
Het hele verhaal slaat nergens op. Tuurlijk geloof ik dat jij problemen hebt hoor maar wat die monteur zegt lijkt me echt flauwekul om er maar vanaf te zijn. Jou modem heeft een continue verbinding met het CMTS en het Internet net zoals bij iedereen dus er wordt niet elke morgen ingelogd door vele mensen.

Ik vraag me af of je modem niet defect is.. kun je het modem wel bereiken op het moment dat je de PC aanzet.? Test dat even uit en kijk ook even wat de status is van het modem op dat moment. Dus voordat je 'm reset.
Het gaat niet om het inloggen, maar om het online komen. Er zijn nog steeds plaatsen waar capaciteit problemen zijn dus het verhaal van de monteur zou best wel eens waar kunnen zijn.
 
Het gaat niet om het inloggen, maar om het online komen. Er zijn nog steeds plaatsen waar capaciteit problemen zijn dus het verhaal van de monteur zou best wel eens waar kunnen zijn.

Je bent altijd online en het modem is altijd verbonden, zelfs al is er een capaciteitsprobleem gaat je hele verbinding niet zomaar wegvallen. Wat hij beschrijft is een modem dat mogelijk crasht.
 
Ik doel hierbij op het downloaden etc. Ik heb in het verleden ook capaciteitsproblemen gehad waarbij mijn modem crashte.
Nu gaat dat een stuk beter sinds ze wat veranderd hebben in de wijk en straatkastjes.
 
Terug
Bovenaan