• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Capaciteitsproblemen

taxitonnie

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Berichten
2
Sinds enige tijd het zakelijke giga abonnement van Ziggo en sindsdien problemen met de verbinding. Als ik 's ochtends de pc aanzet is er geen verbinding, terwijl het icoon wel aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn. Iedere ochtend moet het modem worden herstart en dan doet hij het weer. Diverse keren met klantenservice contact gehad, maar die kunnen niet helpen. Beloven alleen iedere keer terug te bellen, maar doen dat nooit. Al 2x een monteur geweest, waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs. Als veel mensen 's ochtends inloggen zou het fout gaan tussen modem en de kast in de wijk. Ziggo zou dit gaan verhelpen, maar dat duurt nu al een maand en er is nog niets gebeurd. Herkennen meer mensen dit probleem en zo ja, hoe was de reactie van Ziggo? Is het bij jullie opgelost?
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.692
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Gaat de PC ooit uit, of alleen in slaapstand?
In het laatste geval geval de PC een keertje echt helemaal uitzetten en na een minuutje opnieuw laten opstarten.
Geen garantie, maar dit lost soms vreemde problemen op bij een PC.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

taxitonnie

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Berichten
2
Snel opstarten uitzetten heeft geen effect en PC gaat altijd helemaal uit. Van Ziggo een reactie gekregen dat het probleem bekend is en dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn. Deze termijn is voorbij en er is niets veranderd.
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
276
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs.
Dit is een kabel/splitter probleem (huur iemand anders dan ziggo in) en voor zakelijk kan je het modem beter aanlaten en liever ook op een UPS.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.816
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Sinds enige tijd het zakelijke giga abonnement van Ziggo en sindsdien problemen met de verbinding. Als ik 's ochtends de pc aanzet is er geen verbinding, terwijl het icoon wel aangeeft dat er verbinding zou moeten zijn. Iedere ochtend moet het modem worden herstart en dan doet hij het weer. Diverse keren met klantenservice contact gehad, maar die kunnen niet helpen. Beloven alleen iedere keer terug te bellen, maar doen dat nooit. Al 2x een monteur geweest, waarbij de 2e liet weten dat het een capaciteitsprobleem is, waardoor de beloofde uploadsnelheid niet gehaald wordt. Gemiddeld 20 Mbps in plaats van 50 Mbs. Als veel mensen 's ochtends inloggen zou het fout gaan tussen modem en de kast in de wijk. Ziggo zou dit gaan verhelpen, maar dat duurt nu al een maand en er is nog niets gebeurd. Herkennen meer mensen dit probleem en zo ja, hoe was de reactie van Ziggo? Is het bij jullie opgelost?

Het hele verhaal slaat nergens op. Tuurlijk geloof ik dat jij problemen hebt hoor maar wat die monteur zegt lijkt me echt flauwekul om er maar vanaf te zijn. Jou modem heeft een continue verbinding met het CMTS en het Internet net zoals bij iedereen dus er wordt niet elke morgen ingelogd door vele mensen.

Ik vraag me af of je modem niet defect is.. kun je het modem wel bereiken op het moment dat je de PC aanzet.? Test dat even uit en kijk ook even wat de status is van het modem op dat moment. Dus voordat je 'm reset.
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
4.172
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het hele verhaal slaat nergens op. Tuurlijk geloof ik dat jij problemen hebt hoor maar wat die monteur zegt lijkt me echt flauwekul om er maar vanaf te zijn. Jou modem heeft een continue verbinding met het CMTS en het Internet net zoals bij iedereen dus er wordt niet elke morgen ingelogd door vele mensen.

Ik vraag me af of je modem niet defect is.. kun je het modem wel bereiken op het moment dat je de PC aanzet.? Test dat even uit en kijk ook even wat de status is van het modem op dat moment. Dus voordat je 'm reset.
Het gaat niet om het inloggen, maar om het online komen. Er zijn nog steeds plaatsen waar capaciteit problemen zijn dus het verhaal van de monteur zou best wel eens waar kunnen zijn.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.816
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Het gaat niet om het inloggen, maar om het online komen. Er zijn nog steeds plaatsen waar capaciteit problemen zijn dus het verhaal van de monteur zou best wel eens waar kunnen zijn.

Je bent altijd online en het modem is altijd verbonden, zelfs al is er een capaciteitsprobleem gaat je hele verbinding niet zomaar wegvallen. Wat hij beschrijft is een modem dat mogelijk crasht.
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
4.172
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik doel hierbij op het downloaden etc. Ik heb in het verleden ook capaciteitsproblemen gehad waarbij mijn modem crashte.
Nu gaat dat een stuk beter sinds ze wat veranderd hebben in de wijk en straatkastjes.